به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو، "مرد"، "یاقوت های سرخ "، "فقط غلام حسین باش" و "پناهگاه" عناوین سریال‌هایی هستند که در این ایام از رادیو نمایش پخش خواهد شد.

محسن بناساز، مدیر گروه دانش و هنر رادیو نمایش ضمن اعلام این مطلب افزود: اواسط سال 96 در کارگروه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بحث سفارش نمایش‌های ویژه هفته دفاع مقدس مطرح و چارچوب‌هایی برای سفارش طرح تعیین شد؛ از جمله: ضرورت صیانت و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت، عمق بخشی و اثر گذار بودن محتوا، بیان دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، انعکاس فداکاری‌ها، روحیه جهادی و خودباوری جوانان در این مقطع تاریخی برای نسل حاضر و مواردی از این دست.

وی تأکید کرد: طرح‌های دریافتی بار دیگر در کارگروه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بررسی و تعدادی از آن متناسب با اهداف تعیین شده در جلسه طرح و برنامه شبکه، مطرح و از میان طرح سریال مرد، یاقوت های سرخ، پناهگاه و فقط غلام حسین باش، تصویب و نگارش آن آغاز شد.

بر اساس این خبر خلاصه داستان و زمان پخش این آثار به شرح زیر است:

"مرد " ؛ بازنویسی و تنظیم رادیویی : جواد پیشگر ؛ کارگردان: جواد پیشگر، 5 قسمت.

خلاصه داستان: شرح بخش‌هایی از زندگی سردار سپاه اسلام حاج احمد متوسلیان است.

"یاقوت های سرخ": نویسنده: سهیلا خدادادی، کارگردان:حمید منوچهری، ۷ قسمت.

خلاصه داستان: هفت روایت کمتر بازگو شده در جبهه های جنگ از مقاومت و روحیه شهادت طلبی رزمندگان کشورمان در مقابل ارتش بعث است.

"فقط غلام حسین باش":  بازنویسی و تنظیم رادیویی: مجید حیدری، کارگردان: مجید حمزه، ۷ قسمت.

خلاصه داستان: داستان زندگی جانباز حسین رفیعی که در روستای حصار همدان به دنیا آمده و او را از بچگی غلام حسین صدا می‌زنند...

"پناهگاه" نویسنده: ویدا دانشمند ، کارگردان: مینو جبارزاده، 7 قسمت.

خلاصه داستان: روایتی از همبستگی مردم در برهه زمانی زمستان 66 تا اردیبهشت 67

تمامی این آثار با هنرمندی بازیگران، تهیه کنندگان، صدابرداران و افکتورهای اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به تازگی تهیه و تولید شده که همزمان با آغاز  هفته دفاع مقدس از رادیو نمایش پخش خواهد شد.