به گزارش هنرآنلاین، به دلیل فرارسیدن دهه اول ماه مُحرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان برنامه‌های این مجموعه، از تاریخ 19 شهریور با اجرای دو نمایش "صد درصد" به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی و "روزهای بی باران" به کارگردانی امین بهروزی تا 26 شهریورماه ادامه پیدا خواهد کرد و بعد از آن از اول مهرماه، سه نمایش تازه در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

نمایش "روزهای بی باران" به کارگردانی امین بهروزی که اجراهای خود را از تاریخ 14 مرداد در سالن شماره 1 پردیس تئاتر شهرزاد آغاز کرد و با استقبال مخاطبان مواجه شد تا 26 شهریورماه هرشب ساعت 18:30 روی صحنه می‌رود.

امین بهروزی نویسندگی و کارگردانی این نمایش را بر عهده دارد و سجاد افشاریان، وحید آقاپور، نازنین احمدی و سوگل خلیق در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین از سوی دیگر، نمایش تحسین شده "صد در صد" به کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی که اجراهای آن به تازگی در این مجموعه آغاز شده است، تا 26 شهریور ماه هرشب ساعت 20 در سالن شماره 2 پردیس شهرزاد اجرا خواهد شد و بعد از ایام عزاداری، از تاریخ 1 مهرماه اجراهای این نمایش دوباره آغاز خواهد شد.

ستاره پسیانی و هوتن شکیبا بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

گفتنی است؛ از اول مهرماه سه نمایش تازه در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می رود، نمایش "مواچیله در هیچ جا" به کارگردانی محمد نیما مظاهری که تجربه‌ای از یک گروه جوان است، از نخستین روز پاییز هرشب ساعت 19 اجرا خواهد شد.

معین کرمی، کاوه دوستی، شایسته سجادی، محمد نیما مظاهری، نوید نصرتی، مرصاد فیضی، مهسا اصغری، فوژان فروتن بازیگرانی هستند که در این نمایش در مقام بازیگر حضور دارند.

"تهوع"عنوان نمایش دیگری است که از ابتدای مهرماه اجراهای خود را آغاز می‌کند، کارگردانی این نمایش بر عهده مریم برزگر و اقتباسی از رمان معروف ژان پل سارتر با همین نام است و شکیب شجره ایفاگر یکی از نقش های اصلی این نمایش است. پیش خرید بلیت‌های این نمایش به زودی آغاز خواهد شد. "تهوع" هرشب ساعت 20:30 در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

نمایش "سنگ‌ها برای آنتیگونه" به کارگردانی علی پازوکی، عنوان نمایش دیگری است که در اوایل ماه مهر هرشب ساعت 21:45 روی صحنه می‌رود. مهدی بجستانی، سمانه اسماعیلی و میثاق زارع بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش "خنجره ها" در تالار سایه به صحنه می‌رود

نمایش "خنجره ها" به نویسندگی مهدی پور رضاییان و کارگردانی و بازی امیر آتشانی از روز یکشنبه 18 شهریور ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به صحنه خواهد رفت.

در این اثر نمایشی از تاریخ یاد شده ساعت‌های 18:30 و 20 روی صحنه می‌رود، هادی قمیشی طراح صحنه، انوشیروان میرزایی، مهدی شمس دستیار کارگردان، علی آتشانی ساخت تیزر و علی پنجه شاهین سرپرست گروه موسیقی به عنوان عوامل اجرایی حضور دارند.

هم اکنون نمایش‌های " رویای شب تابستان" به کارگردانی مریم کاظمی در تالار اصلی، "مرگ و پنگوئن" به کارگردانی پیام دهکردی در تالار چهارسو، "عند از مطالبه" به کارگردانی سامان خلیلیان در تالار قشقایی میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.

برای کسب آخرین اطلاعات و اخبار تئاتر شهر به سایت این مجموعه به آدرس www.teatreshahr.com  مراجعه کنید.         

اجرای نمایش "فیل در تاریکی" تمدید شد

نمایش "فیل در تاریکی" که پیش از این قرار بود 16 شهریور به اجرای خود خاتمه دهد، با موافقت شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی تا 26 شهریور روی صحنه می‌ماند.

بر همین اساس مهرداد مصطفوی کارگردان نمایش در یادداشت کوتاهی خطاب به مخاطبان این اثر تاکید کرد که تصمیم به ادامه اجرای "فیل در تاریکی"، ادامه روند طبیعی اجراهای گروه بوده و حق طبیعی تیم اجرایی این اثر محسوب می‌شود.

وی در این یادداشت با سپاس از توجه علاقه‌مندان و مخاطبان به نمایش فیل در تاریکی نوشته:  

"ما تمدید نشدیم به حق طبیعی‌مان رسیدیم. این یک تمدید نیست. این ادامه روند طبیعی اجرای ماست. فیل در تاریکی تا 26 شهریور در تماشاخانه پالیز به اجرای خود ادامه می‌دهد. تصمیم به روی صحنه بردن هر اثری جنونی می‌طلبد که تو، دشنه سختی بر عضلات منقبض این روزهایت فرو کنی و فارغ از همه تلخ کامی‌های این روزهای‌مان هر چند لحظه‌ای فرو روی در لاک به اصطلاح آرتیستی خود و بگویی به درک که نمی‌گذارید زندگی کنیم... ما با خودمان خوشیم و همین ما را بس. "

"فیل در تاریکی" سومین تجربه کارگردانی مهرداد مصطفوی است که پیش از این نمایش‌های "باغ وحش شیشه‌ای" و "خروج اضطراری" را روی صحنه برده بود. "فیل در تاریکی" رمانی است از قاسم هاشمی‌نژاد که در سال ۱۳۵۸ توسط انتشارات زمان به چاپ رسید. این اثر از مهم‌ترین آثار در ادبیات پلیسی ایرانی محسوب می‌شود. فیل در تاریکی، رمانی است که بسیاری از منتقدان آن را از بهترین آثار داستانی ایرانی در ژانر پلیسی دانسته‌اند. یکی از نکات مهم این رمان، خلق لهجه‌های مختلف در زبان فارسی است که در ادبیات فارسی بی‌سابقه بود و محمد زارعی بر اساس این رمان، نمایشنامه مذکور را به رشته تحریر درآورده است.

این نمایش همه روزه تا پایان 26 شهریور، ساعت 19 به مدت 70 دقیقه با بهای بلیت 30 هزار تومان به روی صحنه می‌رود.

عواملی که در تولید نمایش "فیل در تاریکی" مشارکت داشته‌اند عبارتند از: نویسنده: محمد زارعی، تهیه کننده: مهرنوش حسن پور، بازیگران (به ترتیب ورود به صحنه): ابراهیم عزیزی، آیدین بهاری، آوا شریفی، پرهام یداللهی، امیر جنانی، پویا پورامین، طراح گرافیک و ساخت تیزر: محمد صادق زرجویان، طراح صحنه: امید اکبری، طراح نور: علی کوزه گر، طراح لباس: نسرین خرمی، مشاور کارگردان و برنامه‌ریز: محمد براری، گروه کارگردانی: کامیار دریاکناری، افشین رهگذر، سمانه کاوندی و دستیار صحنه: شیرین طیبی.

"فیل در تاریکی" تا 26 شهریور ماه سالجاری روی صحنه است و علاقه‌مندان تماشای این نمایش می‌توانند با مراجعه به سایت فروش بلیت تیوال و استفاده از لینک: https://www.tiwall.com/store/fildartariki و یا مراجعه حضوری به گیشه فروش بلیت و همچنین تماس تلفنی با شماره 09337200174 نسبت به تهیه بلیت نمایش اقدام کنند.

تماشاخانه پالیز در خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی (آبان)، خیابان سپند، پلاک ۶۹ قرار دارد.