سرویس نمایش هنرآنلاین، ایرج راد، بازیگر و کارگردان تئاتر سطح آثار این دوره از جشنواره تئاتر خیابانی مریوان را بالاتر از دوره‌های قبل دانست و در این باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در این دوره، آثار کیفتی متفاوت نسبت به سال قبل دارند و به نظر من در سطح بهتری هستند زیرا اغلب نمایش‌ها با مردم ارتباط خوبی برقرار می‌کند و مردم عملا علاقمند به دیدن آثار هستند و با تمام وجود در آن حضور پیدا می‌کنند.

او گسترش سطوح بین‌المللی و تعامل با دیگر کشورها را عامل رشد جشنواره تئاتر مریوان دانست و تصریح کرد: طبیعتا اگر این جشنواره نگاه گسترده‌‍‌تری در حوزه بین‌المللی دنبال کند، پربارتر خواهد بود.

عضو هیئت داوران سیزدهمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی مریوان، این شهر را دارای فضای مثبتی برای اجرای تئاتر خیابانی دانست و گفت: فضا و زمینه‌ها در مریوان به شکلی است که امکان اجراهای مختلف را در بر می‌گیرد. پارک زریبار و محوطه‌ای که در کنار دریاچه قرار دارد، از نظر طبیعت و شکل خاص آن بسیار قابل توجه است زیرا بدون ایجاد سد معبر و یا مشکلات اینچنینی امکان اجرای مناسب و فضای خوب برای حضور مخاطبان را فراهم می‌کند و این یک گزینه مهم در مورد مریوان است.

راد جشنواره بین‌المللی تئاتر مریوان را عامل مهمی در رشد و توسعه تئاتر خیابانی دانست و گفت: در این جشنواره برای گروه‌های مختلفی که در آن حضور می‌یابند، امکان دیدن آثار دیگر هنرمندان از شهرهای مختلف فراهم می‌شود. این امر تاثیر مهمی بر هنرمندان دارد و سبب می‌شود که آثار و دیدگاه‌ها بر یکدیگر تاثیر بگذارند. طبیعتا در چنین فضایی کارهای تاثیرگذار و بهتر جایگاه خود را به دست می‌آورند و از این طریق قطعا با مردم این محل ارتباط مناسبی پیدا می‌کنند به همین خاطر هر ساله شاهد هستیم که مردم در مریوان با علاقه و اشتیاقی فراوان منتظر برگزاری جشنواره هستند و در برگزاری آن نقشی پررنگ دارند. بر همین اساس می‌توان گفت که در واقع مردم از آثار و اجرای آنان حمایت می‌کنند.

بر اساس این گزارش، سیزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان با حضور 39 گروه داخلی و خارجی در بخش‌های مسابقه، آزاد، آیینی و سنتی، خارجی، مرور، کودک و نوجوان، ویژه و جنبی تا چهاردهم شهریورماه ادامه دارد.