سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودشو کشت؟" به نویسندگی و کارگردانی مینا میراآقا از 9 شهریورماه ساعت 19:30 در سالن شماره 2 عمارت نوفل لوشاتو روی صحنه است و بازیگران آن نسیم عرفانی، محمدصادق ملک، پریسا محمدی، وانیا خطیبی و تیبا فتحی هستند. 

مینا میرزاآقا که با نمایش "تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودشو کشت؟" نخستین تجربه کارگردانی خود را پشت سر می‌گذارد، در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره نگارش این اثر گفت: این نمایشنامه اقتباسی از داستان کوتاه "گودال" نوشته آلیس مونرو، نویسنده کانادایی است. حدود 20 صفحه از نمایشنامه را نوشته بودم که تمرینات آن از خردادماه سال گذشته آغاز شد و شخصیت‌پردازی و صحنه‌های این نمایش در روند تمرینات یک ساله کامل شد. البته حدود 3- 4 ماه گذشته دو بازیگر این نمایش تغییر کرد و تمرینات با بازیگران جدید ادامه پیدا کرد. 

او داستان این اثر نمایشی را اینگونه توضیح داد و یادآور شد: داستان نمایش، درباره دختری است که 25 سال است به دنبال حل معما و داستانی ناگوار در ارتباط با خواهر بزرگ‌تر خود است. این داستان و اتفاق به قدری تلخ است که تاکنون درباره آن با کسی صحبتی نکرده و طی این سال‌ها به دنبال پاسخ به سوالاتش است.

این کارگردان تئاتر درباره سبک و شیوه اجرایی نمایش خاطرنشان کرد: نمایش "تو کجا بودی وقتی اوفلیا خودشو کشت؟" 15 صحنه دارد که سعی کرده‌ایم نمایش را به سبک و شیوه رئال و سورئال کار کنیم. برخی صحنه‌ها رئال است و در قسمت‌هایی که به خاطرات دختر رجوع می‌شود نمایش فضایی سورئال دارد. نمایش طراحی صحنه رئال دارد که این فضا اقتضای این کار است. 

میرزاآقا ضمن اشاره به اینکه موضوعات و مباحث روانشناسانه از علائق شخصی من است، عنوان کرد: نمایش داستانی روانشناسانه دارد و به چالش‌های ذهنی زنی می‌پردازد که با اتفاقات 25 سال گذشته‌اش درگیر است و زندگی نرمالی ندارد و درگیر خاطراتش شده است. 

او در پایان گفت: روند تمرینات ما بسیار طولانی بود، فرم ساختیم و شکستیم و با آزمودن راه‌های عجیب و غریب به اینجا رسیدم و در طول تمرینات بازیگران نیز ایده‌ها و نظرات‌شان را به کار افزودند. 

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: دستیار کارگردانان: محمد ابهری و مارسل داوودی، مجری طرح: باربد طولابی، طراح صحنه: مهشید جوادی، مدیر صحنه: مسعود لطفی، دستیاران صحنه: رضا عبداللهی و‌ بهناز میررضا، ساخت دکور: محمود صادقی، طراح نور: مصطفی اسفندیاری، دستیار نور: فاطمه رضایی، دستیار صدا: بهناز میررضا، دوخت لباس: زهرا بهرامی، گریم: سپیده امیری و سروش رازی، عکاس: رژین دلفان، گروه عکاسی: پریناز صفویه و‌ زهرا اوروجلو، تیزر: هومن ملکی، انیمیشن: مسعود حمزه‌ای، مشاور رسانه‌ای: صوفیا نصرالهی، تبلیغات: تهران تماشا و طراح گرافیک و پوستر: امین یاوری.

علاقمندان می‌توانند بلیت نمایش "تو کجا بودی اوفلیا خودشو کشت؟" را از سایت تیوال تهیه کنند.