سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "من میگن مک کنا" نوشته دان شا، ترجمه هوشنگ حسامی و به کارگردانی رضا قنبرزاده فرید از 4 شهریورماه در سالن شماره 1 خانه نمایش مهرگان روی صحنه است و بازیگران آن  آرش مهاجر، پیام سلیمانی، صبا گرگین‌پور، هامون سیدی و فرزان بهنام هستند.

رضا قنبرزاده فرید که دومین تجربه کارگردانی خود را پشت سر می‌گذارد در گفت‌وگو هنرآنلاین درباره انتخاب نمایشنامه "به من میگن مک کنا" گفت: به دلیل جذابیت بالایی که این متن دارد، چندین سال به دنبال فرصتی برای اجرای آن بودم که خوشبختانه اکنون این اتفاق رخ داده است. علت اصلی جذابیت این نمایشنامه برای من در ابتدا ماهیت قصه و ساختار نمایشنامه است که به شدت این نمایشنامه را حتی برای مطالعه جذاب می‌کند و پس از آن می‌توان به ویژگی‌های دیگری از جمله ترجمه روان آقای حسامی، درون مایه نمایشنامه و مفاهیم انسانی همانند عدالت، سوء‌استفاده از ارزش‌ها و حتی هیجانات انسانی که در آن وجود دارد نیز اشاره کرد.

این کارگردان با تاکید براینکه موقعیت‌های اثر دان شا به فرم ذهنی من نزدیک است، خاطرنشان کرد: تفاوت عمده این اثر با نوشته‌های من که فضای بومی و ایرانی دارند بی زمان و مکان بودن فضا و اتفاقات آن است، به طوری‌که این اتفاق در هرمکانی قابل رخ دادن است.

او درباره هدف‌اش از اجرای این نمایش گفت: در ابتدایی‌ترین حالت باید گفت، هدف به چالش کشیدن انسان، اعتقادهایش و میزان پایداری بر روی آرمان‌های اوست. ما می‌خواهیم بدانیم اگر هرکدام از ما جای شخصیت‌های اصلی نمایشنامه بودیم، چه واکنشی به شرایط نشان می‌دادیم. اگر بخواهیم از زاویه‌ای دیگر به این موضوع نگاه کنیم، می‌توانیم بگوییم که مفهوم کلی و درون‌مایه این اثر در سرشت همه آدم‌هاست و همه اقشار جوامع جهان به نوعی می‌توانند مخاطبان این اثر باشند و از تماشای آن لذت ببرند و از ظن خود همراه اجرا باشند.

قنبرزاده با اشاره به اوضاع این روزهای تئاتر بیان کرد: اوضاع تئاتر در ایران شرایط خوبی دارد؛ اینکه گروه‌های جوان روزبه‌روز با خلاقیت‌های خود سطح تئاتر کشور  را بالا می‌برند، خود به تنهایی ثابت‌کننده این موضوع است. اجراهای بسیاری که تنها در شهر تهران هر روز به صحنه می‌روند و مخاطبانی که هر روز به تعداد آنها اضافه می‌شوند نیز یکی دیگر از مهمترین دلایلی است که می‌توان گفت اوضاع تئاتر ایران خوب است. تنها نکته‌ای که در این مورد وجود دارد، حمایت رسانه‌ها از این هنر ناب است که به نظر می‌رسد اصلا وجود ندارد.

کارگردان نمایش "به من میگن مک کنا" در پایان گفت: خوشبختانه تماشاخانه‌های خصوصی امروزه بستری را به وجود آورده‌اند که در سالیان گذشته به هیچ عنوان در تئاتر ایران وجود نداشت. فکر می‌کنم اجراهای خلاقانه و متعددی که به آن اشاره کردم به سبب به وجود آمدن همین سالن‌ها رخ داده‌اند. اینکه امروزه ممیزی‌های سلیقه‌ای کمتر شده است و کیفیت سخت‌افزاری بیشتر مدنظر است، سبب می‌شود تا گروه‌های تئاتری بیشتر به سمت تماشاخانه‌های خصوصی بروند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: نسرین غفوری، مشاور کارگردان: دکتر پژمان دادخواه، دستیار کارگردان و برنامه ریز: مهسا شریفی، عکاس: سهراب ادهمی، طراح صحنه: پژمان دادخواه، طراح لباس: مهسا شریفی و رضا قنبرزاده فرید، مدیر صحنه: میلاد درویشان، مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: صادق سیادت (تصویر تئاتر)، ساخت تیزر: علی دولت آبادی (تصویر تئاتر)، طراح پوستر و بروشور: محمد مهدی گرامی و انتخاب موسیقی و مسئول اتاق فرمان: مهراد ماکویی.

علاقمندان برای خرید بلیت نمایش می‌توانند به سایت تیوال و یا گیشه خانه نمایش مهرگان به آدرس خیابان انقلاب- خیابان خارک- بن بست اول مراجعه کنند.