به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران ـ مبارک، این نمایش با هنرمندی گروهی از نابینایان، ناشنوایان و کم توان‌های ذهنی روی صحنه رفت.

بعد از دومین اجرای آن، فتحعلی‌بیگی با تقدیر از گروه اجرایی این نمایش گفت: نزدیک 45 سال است کار هنری می‌کنم و امشب یکی از زیباترین شب‌های زندگی‌ام بود.

او خطاب به کارگردان این نمایش ادامه داد: در برابر انسانیت شما که به این بچه‌ها انرژی دادید، سر تعظیم فرود می‌آورم و امیدوارم همین بچه‌ها در آخرت مرا شفاعت کنند. 

در حاشیه این اجرا، معاون هنری از چند طرح برای گسترش نمایش عروسکی در کشور خبر داد.

حسینی درباره ایجاد کارگاهی برای ساخت و ساز عروسک که از نیازهای جدی نمایشگران عروسکی است، توضیح داد: یکی از طرح‌هایی که در معاونت هنری به عنوان طرح‌های ویژه در حال پیگیری است و از امسال به صورت برنامه‌های کلان معاونت محسوب می‌شود، ایجاد شهرهای خلاق هنر است در واقع شهرهایی که می‌توانند بستری برای تئاتر عروسکی باشند و فعالیت کنند و ما بر اساس اینکه ایران تهران نیست، می‌توانیم رشته‌های مختلف هنری را در شهرهای مختلف توسعه بدهیم.

او ادامه داد: یکی از بسترهای این طرح، همین موضوع است. طرح دیگری که در برنامه‌های معاونت هنری است، گفت‌وگوی دیروز و امروز است که تئاترهای سنتی عروسکی یا متون ایرانی در قالب عروسک حتما مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

معاون هنری درباره زمان احتمالی راه اندازی این کارگاه توضیح داد: باید برای ایجاد کارگاه ساخت عروسک فرآیند مفصلی در نظر بگیریم و در نظر من موضوع پیش پا افتاده‌ای نیست که بتوانم خیلی سهل آن را ببینم. با توجه به اهمیتی که دارد و پیشینه عروسک‌ها در تاریخ فرهنگی ایران و نقشی که در انتقال مفاهیم و آموزه‌ها داشته‌اند، از نظر ما پدیده بسیار مهمی است که نیاز به تمرکز و زمان بیشتری دارد."شهرام کرمی، مدیر اداره کل هنرهای نمایشی، محمدحسین ناصربخت، ایرج محمدی و ... از دیگر نماشاگرانی بودند که شب گذشته به تماشای این نمایش نشستند.