به گزارش هنرآنلاین، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آستانه برگزاری هفدهمین جشنواره بین المللی نمایش عروسکی تهران مبارک، پیامی را درباره این رویداد هنری منتشر کرد.

 متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

"نمایش عروسکی سابقه‌ای دیرین در جهان و ایران دارد، ساحتی متمایز، عمیق، کهن و فراگیر در ارتباط انسان با اشیا است که با جامعه، باورها و آرزوهای انسان همزاد و درگذر روزگار تغییر و دگرگونی داشته است. عروسک‌هایی که از سال‌ها و قرن‌ها پیش همچنان روایتگر زمانه خود در دنیای امروزند و عروسک‌هایی که متاثر از شرایط اجتماعی و فرهنگی نو متولد شده‌اند. نمایش عروسکی امکان گسترده گفت‌وگو و نقد درباره مفاهیم و پدیده‌های متعدد و مختلف است. زبان و بیان نمایش عروسکی، غم و شادی، امید و حسرت، اشک و لبخند، خاطره و رویای انسان‌ها است. نمایش عروسکی ایران با سابقه‌ای دیرین و درخشان بر نمایش عروسکی دیگر کشورها تاثیر گذاشته و از آنها نیز تاثیر گرفته و اوج و فرودهایی را از سر گذرانده است.

جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک، رویدادی است که ارتباط و تعامل‌های گوناگون را به نمایش می‌گذارد، عروسک‌ها با هر خاستگاه و زمینه اجتماعی و فرهنگی و با هر زبان و بیان، بستر گفت‌وگو درباره آسمان آبی کودکان جهان است.

از دبیر محترم هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک، هنرمندان ارجمند، همکاران معاونت امور هنری و ستاد جشنواره در برگزاری این رویداد سپاسگزارم. امید که تئاتر و هنر ایران روزهای روشن‌تری را در فرا راه داشته باشد."