به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، معاون امورهنری بعد از بازدید از دبیرخانه جشنواره در یک نشست صمیمانه از زحمات اعضای دبیرخانه هفدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران– مبارک تقدیر کرد.

حسینی با اشاره به تلاش‌های شبانه‌روزی مرضیه برومند گفت: ابتدا باید به شما و اعضای ستاد جشنواره خدا قوت بگویم. همیشه ذکر خیر شما هست زیرا اموری را که به عهده می‌گیرید صمیمانه انجام می‌دهید. ما باید از انرژی شما یاد بگیریم. جشنواره نمایش عروسکی جشنواره‌ای است که به دلیل حضور شما به‌ عنوان دبیر جشنواره بسیار خوب برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

شهرام کرمی در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران- مبارک گفت: جشنواره نمایش عروسکی یکی از مهم‌ترین اتفاقات سال خواهد بود وجود خانم برومند به‌ عنوان دبیر جشنواره خود یکی از مهم‌ترین دلایل آن است. خانم برومند خیلی مادرانه امور جشنواره عروسکی را دبیری می‌کنند و ارتباط ایشان با گروه‌های نمایشی نیز با همین نگاه از سوی ایشان دنبال می‌شود.

در بخش دیگری از این نشست مرضیه برومند با یادی از داوود رشیدی که در دوره قبل جشنواره عروسکی درگذشت و یادی از استاد انتظامی گفت: جشنواره نمایش عروسکی با احترام به یاد این بزرگوار آغاز می‌شود. من بازخوردهای بسیار مثبتی از شادپیمایی داشته‌ام. بسیاری از کسانی که مخاطب نمایش‌های عروسکی ما در اوایل دهه 60 و هم‌زمان با جنگ تحمیلی بودند گفته‌اند که آثاری چون "شهر موش‌ها" و "خونه مادربزرگه" ما را از وحشت جنگ دور می‌کردند. من امروز امیدوارم این شادپیمایی و سپس برگزاری جشنواره در شرایط امروز جامعه چنین شرایطی را برای کودکان و نوجوانان ایجاد کند.

برومند در ادامه به ارائه گزارشی از همکاری نهادهای مختلف پرداخت و گفت: آقای عسگری ریاست صداوسیما و آقای زین‌العابدین همکاری بسیار خوبی با جشنواره دارند و به‌زودی تیزرهای جشنواره از سیما پخش خواهد شد. شهرداری نیز با ما همراه بوده و هست.

عروسکی

پیمان شریعتی معاون اجرایی جشنواره نیز در این نشست به ارائه گزارش از چگونگی برگزاری جشنواره پرداخت و گفت: در این جشنواره 17 استان را میزبانی می‌کنیم و با توجه به تعداد 54 نمایشی که در این دوره اجرا می‌شود، می توان گفت حدود 60 درصد جشنواره تئاتر فجر اجرا خواهیم داشت. این دوره دو بخش جدید دانش‌آموزی و تجربی را اضافه کردیم. بخش تجربی را به دلیل حضور گروه‌های دانشجویی می‌توان به‌نوعی جبران‌کننده نبود جشنواره تئاتر عروسکی دانشجویی دانست.

شریعتی افزود: همچنین در این دوره کارگاه‌های مختلفی را در اردیبهشت امسال برگزار کردیم.

در این نشست علاوه بر حضور معاون اموری هنری وزیر، مدیرکل هنرهای نمایشی، مرضیه برومند و پیمان شریعتی، مجید فروغی مدیر روابط عمومی معاونت امور هنری و جمعی از مدیران اداره کل هنرهای نمایشی به همراه اعضای ستاد برگزاری جشنواره حضور داشتند.