سرویس تئاتر هنرآنلاین: مهدی فرشیدی سپهر قصد دارد از 11 شهریورماه ساعت 20:30 نمایش"پدران" را در تالار هنر روی صحنه آورد.

او در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون این اثر گفت: نمایش "پدران" درباره ارتباط فرزندان و والدین‌شان است و این بار برآن شدم تا نگاهی به دختران در خانواده داشته باشم. این اثر نمایشی داستان چند دختر سر به هواست که به ظاهر زندگی مشغول هستند و تا اینکه روزی در مدرسه به شکل پنهانی سورمه‌ای را پیدا می‌کنند.

او در ادامه افزود: یکی از دختران بی‌اجازه از سورمه استفاده می‌کند و تصورش بر این است که این سورمه سحرآمیز است اما از طریق معلم‌شان به این نتیجه می‌رسند که قدرت در چشم‌‌های خودشان است نه در لوازم آرایشی.

کارگردان نمایش "من من من" ضمن اشاره به اینکه نمایش "پدران" مخصوص گروه سنی کودکان و نوجوانان است نه خردسالان، خاطرنشان کرد: پدرانی که در این نمایش هستند روزی پسر بوده‌اند و تماشای این اثر تنها مخصوص دختران نیست. "پدران" درباره ارتباط میان انسان‌هاست و در این اثر نمایشی درباره گره‌های ارتباطی میان دختران و پدران و پسران و مادران گفته می‌شود.

فرشیدی سپهر با بیان اینکه تلاشم بر این بوده تا در این نمایش آنچه را بگویم که تاکنون مخاطبان در سریال‌ها و فیلم‌ها ندیده‌اند، عنوان کرد: این نمایش 30 بازیگر از سنین 4 سال تا 47 سال دارد و شیوه اجرای این اثر به تعزیه نزدیک است. همه بازیگران همواره در صحنه حضور دارند و پشت صحنه‌ای وجود ندارد.

او درباره طراحی صحنه نمایش یادآور شد: سعی کرده‌ایم به جای فریب تماشاگر با دکور رنگی او را با نشان دادن جامعه واقعی جذب کنیم. موسیقی نمایش "پدران" به جای اینکه در مخاطب ایجاد طرب و شادی موقتی و موضعی کند تماشاگر را به عمق درون خودش می‌برد. موسیقی به صورت پلی بک پخش می‌شود و آوازها زنده خوانده می‌شود.

مهدی فرشیدی سپهر با تاکید بر اینکه تاکنون چنین داستان و صحنه‌هایی را در تئاتر، سینما و تلویزیون ندیده‌ایم و سعی کرده‌ایم چیزی بسازیم که خود ندیده‌ایم، یادآور شد: از هنرمندان عرصه تئاتر و سینما که سال‌هاست با تئاتر کودک و نوجوان بی‌ارتباط هستند، دعوت می‌کنم که به تماشای این نمایش موزیکال، شاد و سرگرم‌کننده بنشینند.

پدران

بازیگران این نمایش به ترتیب سن مانلی نفر (4سال)، ونوس شمس (7)، هلیا و هستی هاشمی (13)، آریانا کیهانفر(13)، ماهک بدرخانی (13)، ارغوان دماوندی (14)، هانا صراف (15)، نفس صادقی (17)، سکینه و نرگس محمدی (17 و 18)، الاهه نوری (25)، حمیدرضا گودرزی (27)، مریم رادپور(28)، شیما لطیفی (29)، میلاد محمدی (31)، معصومه آرواز(31)، خالق استواری (33)، شراره طیار (35)، فهیمه باروتچی (35)، گیتا صالحی (35)، مریم آشوری (36)، هدیه حاج طاهری (37)، سعید ابک (38)، مهرداد باقری (40)، هادی ولی‌لو (41) و محسن صادقی(47) و راوی این "پدران" نادیا قمری است.

دیگر عوامل نمایش عبارتند از: مدیر تولید: مریم منصوری، عکاس: حداد حیدری و امیر عسگری، موسیقی‌ها: انتخابی، دستیار و برنامه‌ریز: میلاد محمدی، ساخت فیلم: امیر عسگری، گریم و مشاور کارگردان: حمیدرضا مرادی، دستیاران فنی: علی حاجی بنده، امید عسگری،  آبتین دابا و علیرضا حسین پور، دستیار و مدیر صحنه: پویا طهماسبی و دستیار و منشی صحنه: محمد حسین موسوی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت ایران نمایش تهیه کنند.