به گزارش هنرآنلاین، نمایش "صد در صد" به طراحی و کارگردانی مرتضی اسماعیل کاشی شهریور ماه در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می‌رود.

بازیگران این نمایش ستاره پسیانی و هوتن شکیبا هستند که ستاره پسیانی جایزه بهترین بازیگر زن و هوتن شکیبا دیپلم افتخار بهترین مرد را برای بازی در این نمایش از سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر از آن خود کردند.

"صد در صد" که اجرای اول آن مورد استقبال بالای مخاطبان واقع شده بود، در رشته‌های کارگردانی، موسیقی، طراحی صحنه در سی و ششمین جشنواره تئاتر فجر کاندید شده بود.

متن این نمایش را مارکس لید نوشته و ترجمه آن را وحید رهبانی انجام داده است. مجری طرح و مدیر تولید "صد در صد" محمد قدس است.

همچنین پیش فروش این نمایش به زودی آغاز می‌شود.

عوامل این نمایش عبارتند از: نویسنده: مارکس لید، مترجم: وحید رهبانی، طراح و کارگردان: مرتضی اسماعیل‌کاشی، مجری طرح و مدیر تولید: محمد قدس، بازیگران: ستاره پسیانی و هوتن شکیبا، طراح گریم: سارا اسکندری، طراح لباس: شیما میرحمیدی، طراح صحنه: مرتضی اسماعیل کاشی، موسیقی: بامداد افشار، با همکاری: دنیز تفقدی و آرش والی، طراح نور: رضا خضرایی، طراح پوستر، بروشور و‌ عکاس: محمدصادق زرجویان، ویدئو آرت: فراز اسکندری، منشی صحنه و برنامه ریز: راحیل مرشدی، مدیر اجرائی: سینا فراهانی، مشاور رسانه‌ای: آیدا اورنگ، تبلیغات مجازی: ایلیا شمس و ساخت تیزر: محمد صادق زرجویان.

 

نمایش "پانزده سال آینده" به اجرای خود پایان داد

اجرای نمایش "پانزده سال آینده " با کارگردانی سعید زارع به دلیل کناره گیری بازیگر این اثر نمایشی به منظور شرکت در پروژه‌ای دیگر در تالار سایه پایان یافت.

اجرای نمایش "پانزده سال آینده " با کارگردانی سعید زارع با اعلام کنارهگیری مهدی محمدی تک بازیگر این اثر نمایشی به منظور شرکت در پروژه‌ای دیگر در تالار سایه پایان یافت.

نمایش "پانزده سال آینده" به نویسندگی مهدی کوشکی، بازی مهدی محمدی و کارگردانی سعید زارع قرار بود تا روز جمعه 26 مرداد ماه در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به اجرای خود ادامه دهد.

 

"خسیس" به هفته پایانی رسید

نمایش کمدی موزیکال "خسیس" به کارگردانی مریم کاظمی 26 مرداد به اجرای عمومی خود در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر پایان می‌دهد.

"خسیس" اثر جاودانه مولیر که این روزها با کارگردانی مریم کاظمی در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر  روی صحنه است تنها شش اجرای دیگر میزبان تماشاگران خواهد بود .

در این نمایش هنرمندان شناخته شده تئاتر همچون حسین محب اهری، جمشید جهانزاده، ساقی زینتی، افشین زارعی و هومن رهنمون در کنار میلاد رمضانی ورجاوند، عرفان میدانلو، حسام کلانتری، حسین مزینانی،  نازنین صفا، مهراد زمانی، فاطمه خدابنده لو، سعید قره داغلی، حسن همتی، سعید تاجیک، مهدی رمضانی،شادی کارآیین، نرگس صفامنش، سمیه بیگی، سعید طاهرخانی، مجید مظفری، تانیا زارع، شقایق اصلانی،  علی قره خانی، بیتا اتفاق، سما احمدی و سبا کریمیان به ایفای نقش می‌پردازند.

بازیگران خردسال این اثر نمایشی موزیکال و شاد امیرعلی بنی هاشم، باران خسرو نژاد،  مانی مصحفی، فریماه کیهانی و افرا فردافشار هستند.

نمایش "خسیس" کاری از گروه تئاتر مستقل است که پیش از این در پردیس تئاتر تهران نیز با استقبال گسترده تماشاگران اجرا شده بود و در این دور اجرا نیز بیشترین مخاطبان مجموعه تئاتر شهر را به خود اختصاص داده است.

گروه موسیقی زنده که  فرید نوایی تنظیم قطعات و سرپرست ارکستر را بر عهده داشته با همراهی نوازندگانی همچون امیر سلیمانی مقدم، حمید ابراهیمی، هیوا محمود زاده دربندی، بنیامین قهرمان، سحر بغدادی، علیرضا ترابی، شکیلا کیانی و خواننده گی مهسا گرگین، مهراد زمانی، پرستو سیارو محمد کاظم یوسفیان شکل گرفته است.

در گروه کارگردانی سمیرا مهدوی و آزیتا خرمی، مدیران صحنه سعید قره داغلی و شقایق اصلانی همکاری دارند. طراح صحنه این نمایش رضا مهدی زاده، طراح نور  رضا خضرایی، طراح لباس مژگان عیوضی، طراح گریم و کلاه گیس افسانه قلی‌زاده، مجری طرح امیرحسین شفیعی، گروه تولید حسین بنیاد، علیرضا فتاحی و شهداد قهرمانی و طراح پوستر و بروشور  پریسا فلاح زاده و هژیر مهرآوران، عکاس امیر عابدی و محمد اسدی راد، دستیار لباس آزاده چهره قانی، روابط عمومی گروه زهرا شایان فر، گروه تبلیغات مجازی گروه هنری پژواک، مشاور تبلیغات رسانه  مریم شریعتی، طراحی و ساخت تیزر:ب هنام فردافشار، سجاد ایرانمنش و امین ملک زاده، مدیر اجرایی گروه جواد اعرابی و در بخش تبلیغات نیز اعضا گروه تئاتر مستقل با این اثر نمایشی همکاری داشته‌اند.

نمایش کمدی موزیکال "خسیس" ساعت 20 هرروز غیر از شنبه ها اجرا می‌شود و علاقهمندان می‌توانند از طریق سایت ایران نمایش برای خرید بلیت اقدام کنند.

 

حسین علیزاده: "چهارمین شنبه" اثر موسیقیایی جدیدی است

حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده با سابقه ایران، نمایش "چهارمین شنبه" را اثری دانست که موسیقی در بطن قصه آن جای دارد و به این موضوع می‌پردازد که موسیقی در هر شرایطی از جمله جنگ می‌تواند عشق و صلح را به همراه داشته باشد.

حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده با سابقه موسیقی ایران از جمله هنرمندانی بود که به تماشای نمایش "چهارمین شنبه" به کارگردانی مهرداد کوروش نیا که این روزها در تماشاخانه پالیز اجرا می‌شود، نشست.

وی پس از تماشای این اثر درباره اینکه موسیقی چگونه می‌تواند موضوعی همچون جنگ را تحت‌تأثیر خود قرار دهد، بیان کرد: شاید جنگ از نظر مردم تمام دنیا نفرت‌انگیزترین اتفاقی است که بین انسان‌ها رخ می‌دهد و در مقابل وقتی صحبت از موسیقی می‌کنیم، موسیقی در همه شرایط می‌تواند انسان را از بلایی که سرش آمده نجات دهد.

علیزاده یادآور شد: وقتی دانشجو بودم با یک پرفسور ویتنامی آشنا شدم که خاطرات خود را از جنگ ویتنام تعریف می‌کرد و می‌گفت که برای سربازان حاضر در جنگ موسیقی اجرا می‌کردند تا سربازان لحظاتی احساس کنند که عشق و زندگی هم وجود دارد و برای مدتی از نفرت و خشونت فارغ شوند.

این آهنگساز شناخته شده اظهار کرد: سال‌های بعد که جنگ تحمیلی شروع شد، ما خواستیم همین الگو را تکرار کنیم و از این رو با زنده یاد لطفی به اهواز رفتیم و پیشنهاد اجرای موسیقی برای سربازان را مطرح کردیم. در اهواز از این پیشنهاد استقبال کردند ولی وقتی به تهران بازگشتیم این مسأله هیچوقت عملی نشد و اتفاق نیفتاد.

وی افزود: وقتی الان جنگ را مرور می‌کنید متوجه می‌شوید که همه جا موسیقی جریان دارد. اگر در جنگ فرماندهانی با موسیقی میانه خوبی نداشتند ولی سربازانی بودند که برای تحریک و تهییج حس عاطفی سربازان دیگر موسیقی اجرا می‌کردند زیرا موسیقی ایمانی را در آدم به وجود می‌آورد تا زندگی را با انگیزه بیشتری ادامه دهد.

علیزاده درباره کاربرد موسیقی در نمایش "چهارمین شنبه" با اشاره به اینکه موسیقی پیش از این در تئاتر بیشتر به عنوان موسیقی متن استفاده می‌شد ولی حالا در برخی تئاترها موسیقی به صورت زنده اجرا می‌شود، اظهار کرد: اینکه بازیگران خود نوازنده و موزیسین باشند و اثر تئاتری را شکل دهند بسیار جالب است که این اتفاق در نمایش "چهارمین شنبه" رخ داده است. در بطن قصه نمایش "چهارمین شنبه" موسیقی هست و تصنعی شکل نگرفته است زیرا بازیگران خود نیز ساز می‌نوازند.

این نوازنده مطرح موسیقی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: این امر نشان می‌دهد در زمان نگارش نمایشنامه "چهارمین شنبه" ایده و ذهنیت موسیقایی وجود داشته است. نمایش "چهارمین شنبه" بیانگر این موضوع است که موسیقی در هر شرایطی وجود دارد و می‌تواند انسان‌ها را به هم نزدیک کند و پیامبر عشق و صلح باشد.

نمایش "چهارمین شنبه" با حضور مهدی صباغی، محمد اشکان‌فر، سروش قهرمانلو، فرهنگ سرخوش، هومن شاهی و سحر شاطری اثری است که از نگاه موسیقی به موضوع جنگ می‌پردازد.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: حسن جودکی مجری طرح، رضا رزم طراح صحنه، رضا مرتضوی مشاور موسیقی، محمدصادق زرجویان عکاس و طراح پوستر، ایلیا شمس مدیر تبلیغات، الهام خداوردی دستیار کارگردان و برنامه ریز، بهاره سلیمانی منشی صحنه، آرمان اسماعیلی مدیر صحنه، سیروس تیموری نیات و مرتضی سلیمانی دستیار طراح صحنه.

"چهارمین شنبه" ساعت 20:45 در سالن شماره یک تماشاخانه پالیز اجرا می‌شود.