به گزارش هنرآنلاین، بلیت نمایش "خانه نم زده" نوشته حامد مکملی و کارگردانی شادی اسدپور که اجرای خود را از 11 مرداد ماه در عمارت نوفل لوشاتو آغاز کرده و با استقبال خوب تماشاگران و هنرمندان روبه‌رو بوده است با 30% تخفیف به دانشجویان ارائه خواهد شد.

دانشجویان کلیه رشته‌ها می‌توانند با ارائه کارت دانشجویی به گیشه تماشاخانه با 3۰٪ تخفیف بلیط این نمایش را تهیه کنند. 

زنگ افتتاح  نمایش "خانه نم زده" توسط جمشید هاشم‌پور نواخته شده است و تاکنون هنرمندانی همچون فریدون جیرانی، دکتر مسعود دلخواه، علی مردانه، محمد ابراهیمیان، کاوه سجادی حسینی، محمد رضا ورزی، سیروس همتی، امیر حسین هاشمی، مسعود عجمی وعباس عبدالله زاده به تماشای این نمایش نشستند.

نمایش "خانه نم زده" از 11 مرداد ماه لغایت 11 شهریور هر شب به غیر از شنبه‌ها ساعت 21:30 در عمارت نوفل لوشاتو به روی صحنه می‌رود.

راد پورجبار، نیلوفر شهفری، رهام بیگلو، سیمین عسگری و شاهین اسماعیلی در این نمایش به ایفای نقش پرداخته‌اند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از تهیه کننده: مهدی رزمجو، مجری طرح: آرزو نبوت، دستیاران: رهام بیگلو، عطیه چهرقانی، منشی صحنه: پانیذ افشار، مدیر صحنه: رضا عزیزی اردلانی، دستیار لباس: سارا صادقی، طراح نور: بهنام کچیان، طراح گرافیک: سینا افشار، طراح چهره پردازی: رهام بیگلو، دستیار گریم: عطیه چهرقانی، ساخت تیزر: یاشار آقایی، اجرای دکور: محمد سلطانی، طراح و ساخت آکسسوار:رهام بیگلو، موسیقی: انتخابی، ساخت افکت: یاشار آقایی، روابط عمومی: گروه تئاتر آرتا، امور رسانه‌ای: آناهیتا شکر آبی، تشریفات: سمیه زمانی، عکاسان: ارغوان عرب سرخی، بهنام کچیان، عرفان زاده سلطان وتبلیغات مجازی: محمد (مانی) حق‌جو.

 

آغاز پیش فروش نمایش "در اعماق" 

پیش فروش اینترنتی نمایش "در اعماق" نوشته ماکسیم گورگی و به کارگردانی علی رضا کامیارنیا  از امروز 26 آذر ماه در 17 مرداد ماه در سایت تیوال  آغاز شد.

نمایشنامه "در اعماق"، در اعماق لایه‌های زیرین جامعه شوروی قرن بیستم را نشان می‌دهد. این نمایش روایتگر زندگی انسان‌های بی‌خانمان و انسان‌هایی که تحت شرایط بی‌عدالتی‌های اجتماعی قرار گرفته‌اند و امیدی در خود برای ادامه زندگی ندارند اما این شرایط بد زندگی از هم گسیختگی اجتماعی به بار می‌آورد.  بنابراین در این شرایط است که انسانیت و عشق به زندگی لگدمال می‌شود.

حامد بدیهی، شهاب بهرامی، مهزاد توکلی، نسیم جعفری، علی حیدری، محمدرضا ذاکرزاده، ندا ریاحی، شهراد قدیری درنمایش "در اعماق" ایفای نقش خواهد کرد. 

حسین گودرزی (بازخوانی متن)، علی آسیابانی (دستیارکارگردان)، فاطمه کایدی (منشی صحنه)، علی حیدری (بازیگردان)، فرامرز فنونی (آهنگ ساز)، ثمین سالک (طراح گریم)، سوگل جوادی مجد، محمد مسیبی مجتبی (مجرى گریم)، خدارحمی (طراح صحنه)، شیما کریمی (طراح لباس)،امیر حسین جمالی (عکاس)، بهزاد افتخاری (طراح پوستر)، میلاد دبیری (امور ‌حقوقی)، مریم شریعتى (مدیر تبلیغات)، گروه هنرى پژواک (ساخت تیزر و تبلیغات مجازى) و الهه حاجی زاده (مشاور رسانه‌ایی) دیگر عوامل این نمایش هستند.

در اعماق از 21 مردادماه ساعت20 در سالن سایه گوشه مجموعه نیاوران به روی صحنه می‌رود. علاقمندان به تماشای این نمایش می‌توانند هر روز غیر از شنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها  به نیاوران مراجعه کنند. همچنین می‌توانند جهت خرید بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند یا یا با شماره 09355629822 تماس حاصل کنند.

 

مهلت ثبت نام در جشنواره "تئاتر باران" تمدید شد

مهلت ثبت نام در جشنواره تئاتر باران که این دوره با عنوان "فغر" برگزار می‌شود؛ تا 22مرداد ماه تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند تا پایان تاریخ اعلام شده، به دبیرخانه مجموعه تئاتر باران مراجعه کنند.

فراخوان چهارمین دوره جشنواره تئاتر باران از طریق رسانه‌ها منتشر و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده مهلت ثبت نام تا 22 مرداد ماه سال جاری تمدید شده است و علاقه‌مندان می‌توانند، تا قبل از تاریخ مقرر در این جشنواره شرکت کنند. مقررات و ضوابط فراخوان و شرایط این جشنواره در سایت تئاتر باران قابل دسترسى و مطالعه است.

کلیه متقاضیان بدون ارائه متن، جهت بازخوانی در فهرست بازبینی قرار می‌گیرند و میتوانند در جشنواره ثبت نام کنند. بازبینی آثار به صورت زنده در پایان مرداد ماه در تماشاخانه باران انجام می‌گیرد. موضوع آثار شرکت‌‌کننده در جشنواره آزاد است. جشنواره به مدت 7 روز در شهریورماه سال 1397 در دو بخش اجرای صحنه‌ای و نمایشنامه‌خوانی برگزار می‌شود که تعداد آثار راه‌یافته به مرحله پایانی منوط به کیفیت آثار و انتخاب هیئت بازبینی جشنواره است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری و تکمیل فرم ثبت نام برای حضور در جشنواره اعلام آمادگی کنند. گروه‌های فعال در حوزه تئاتر در شهرستان‌ها نیز می‌توانند مدارک مورد نیاز را به جشنواره ارسال کنند.

داوران بازبین جشنواره تئاتر "باران" بعد از اتمام فرصت ثبت نام، فعالیت خود را آغاز می‌کند و اسامی آنها به زودی اعلام خواهد شد. اسامی آثار برگزیده بعد از نظر نهایی هیات انتخاب از طریق خبرگزاری‌ها و سایت تئاتر باران اعلام خواهد شد.

نشانی دبیرخانه واقع در خیابان انقلاب، ابتدای خیابان فلسطین جنوبی، پلاک 292 است.

 

اجرای نمایشنامه سوئدی در برج آزادی

نمایش "قاتل بی‌رحم" به کارگردانی محمدجواد بشارت در سالن اصلی برج آزادی روی صحنه می‌رود.

"قاتل بی رحم" از ۲۰ مرداد ماه در سالن اصلی برج آزادی به مدت یک ماه اجرا خواهد شد.

نمایشنامه "قاتل بی‌رحم" از آثار هنینگ مانکل نمایشنامه‌نویس سوئدی است که در ایران توسط مسعود رایگان ترجمه شده است.

افتتاحیه این نمایش شنبه ۲۰ مرداد ساعت ۲۱ در سالن اصلی برج آزادی با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر، سینما و تلویزیون برگزار خواهد شد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: هَسه کارلسون در سن ۳۹ سالگی اش در حالی که بعد از ۲۶ سال دوری به ملاقات مادرش که در بستر مرگ است میرود ، در راه خاطرات ۲۶ سال پیش رو به یاد می‌آورد ...

بازیگران این نمایش پدرام عزیزی، کیمیا ناصری، مسعود سالاری، شهراد بیدآبادی، آیه قبادیان، جلیل گلشن، شهرزاد علی محمدی، ریحانه یزدانیار و زیبا بنماران و بازیگران فرم آن امیرحسین حاجی حسینی، ملینا طاهری، کیمیا روشن، زهرا غلامی، آرین کرمی و علی یگانه هستند. 

عوامل این نمایش عبارتند از: طراح و کارگردان: محمدجواد بشارت، دستیار و برنامه‌ریز کارگردان: سروش پورصالح، تهیه کننده: رزاق موسوی پور، 

جانشین تهیه‌کننده: محمود عابدینی، مجری طرح: مهدی بهرامی، منشی صحنه: گوهر یگانه، مسئول بازیگران فرم: امیر حسین حاجی حسینی، گریم: مهتاب تبریزی و فاطیما موسوی، لباس: الهه لطفی و سمیرا علائینی، عکاس: کیمیا حیدری و آرمان حسین‌نژاد، طراح پوستر: سمیرا علائینی، موسیقی: امید ابراهیمی، ساخت تیزر: حامد حسینی، مدیر روابط‌عمومی: فاطیما موسوی و مشاور رسانه‌ای: علی ناصری.

 

"پادشاه می‌میرد" در پردیس شهرزاد روی صحنه می رود

پوستر نمایش "پادشاه می‌میرد" به کارگردانی محمدرضا سعادتی با طراحی نجمه کمالی دهقان در آستانه آغاز اجراهای این نمایش رونمایی شد.

نمایش "پادشاه می‌میرد" به کارگردانی محمدرضا سعادتی و تهیه کنندگی امیر کیان از ۲۱ مرداد هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن شماره ۳ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود.

"پادشاه می‌میرد" کار جدیدی از محمدرضا سعادتی است که پیش از این نمایش "می‌خواستم ببوسمت باران گرفت" را در سالن اصلی خلیج فارس نیاوران روی صحنه برده است.

در خلاصه نمایشنامه "پادشاه می‌میرد" آمده است: دیکتاتورها می‌پندارند که هرگز نمی‌میرند.

این نمایشنامه اثر اوژن یونسکو با ترجمه پروفسور احمد کامیابی مسک است. اوژن یونسکو نویسنده‌ای رومانی‌الاصل است که پس از مهاجرت به فرانسه، نمایشنامه‌هایی را به زبان فرانسه به رشته تحریر در آورده است. او از نویسندگان صاحب سبک در قرن بیستم است که اگرچه آثارش در ژانر ابزورد مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته ولی خودش معتقد است که تئاتر او تئاتر خاصی است که در هیچ قالب و ساخت و مکتب و ایسمی جای نمی‌گیرد. 

او از واژه تئاتر یونسکوئی که برای اولین بار پروفسور کامیابی مسک در تز اول دکتری خود به کار برده است، استقبال می‌کند و  آثارش غالبا رویکردی طنز به روابط و اصول غالب بر زندگی انسان معاصر دارد.

بازیگران نمایش "پادشاه می‌میرد"  به ترتیب ورود به صحنه ندا گل رنگی، محمد پورحسن، فاطیما سرلک، تارا یونس تبار، بهار ذوالقدر و آرمین راستگو هستند.

عوامل این نمایش عبارتند از:  نویسنده: اوژن یونسکو، مترجم: احمد کامیابی مسک، کارگردان: محمدرضا سعادتی، دستیار کارگردان و برنامه ریز: حامد غیبی، منشی صحنه : نرگس بیگدلی، تصویربردار و تروکاژهای صحنه‌ای: محمد گلپور، طراح حرکت: حمیدرضا جوکار، مجری طرح: پریسا خلیلیان، طراح صحنه: مرضیه کمالی دهقان، طراح لباس: مریم قاسمی و هلیا شکری، طراح پوستر و بروشور: نجمه کمالی دهقان، آهنگساز: آیدین صلح جو، طراح گریم: محبوبه میرزایی، ساخت تیزر : محمد صادق زرجویان، مشاور رسانه‌ای و مدیر روابط عمومی: منصوره بسمل و تهیه‌کننده: امیر کیان.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این نمایش می‌توانند به سایت www.tik8.com  مراجعه کنند.

 

"این قصه را آهسته بخوان" میزبان هنرمندان، منتقدان و خبرنگاران می‌شود

نمایش "این قصه را آهسته بخوان" نوشته و کار مهدی نصیری روز دوشنبه، 22 مردادماه به طور ویژه برای هنرمندان، منتقدان و خبرنگاران اجرا می‌شود.

"این قصه را آهسته بخوان" که در فضایی سیال روایت می‌شود توسط مهدی نصیری از داستان کوتاهی از مجموعه "ویران" نوشته ابوتراب خسروی اقتباس شده است و داستانی متفاوت و عاشقانه از زندگی یک زن و شوهر جوان را به روایت می‌گذارد. این نمایشنامه که برگزیده تولید متون سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر نیز هست، توسط مهدی نصیری کارگردانی شده و تا 26 مرداد ماه هر روز از ساعت 19:30 در تماشاخانه مهر هنری به روی صحنه می‌رود.

نمایش "این قصه را آهسته بخوان" عصر دوشنبه 22 مردادماه در تماشاخانه مهر حوزه هنری به طور ویژه برای هنرمندان، منتقدان و خبرنگاران اجرا می‌شود.

عوامل این نمایش عبارتند از: بازیگران: محمدرضا حیدری، فریبا امینیان و رضا جوشنی، طراح صحنه و لباس: آی سان نوروزی، آهنگساز: علی پارسا، دستیار کارگردان: سعید محبی، منشی صحنه و برنامه ریز: سعید بیرام زاده، طراح پوستر و بروشور: محبوبه بنیادی و مدیر رسانه‌ای: مرجان سمندری.

 

"آنشرلی با موهای خیلی قرمز" تمدید شد

نمایش "آنشرلی با موهای خیلی قرمز" به کارگردانی امیربهاور دهکردی به دلیل استقبال چشمگیر تماشاگران به مدت 6 شب دیگر تمدید شد. اجرای این نمایش که محصول تلاش جمعی از دانشجویان دانشگاه شهرکرد است تا روز پنج شنبه، 25 مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

گفتنی است در نمایش "آنشرلی با موهای خیلی قرمز" سیدمهدی حسام الذاکرین، آرزو عبدالهی، مائده رفیعی و مهرداد حبیبیان به ایفای نقش می‌پردازند.

همچنین قابل ذکر است این نمایش درباره خواهر و برادری به اسم ماریلا و متیو است که تصمیم می‌گیرند پسر بچه‌ای را به فرزندی قبول کنند، اما به‌جای آن پسر بچه، دختر بچه‌ای به اسم آنشرلی وارد خانه‌شان می‌شود و...

قابل ذکر است این نمایش پیش از این از دانشگاه شهرکرد در بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی شرکت و به عنوان یکی از آثار برگزیده برای اجرای عمومی معرفی شده بود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دیدن نمایش "آنشرلی با موهای خیلی قرمز"  که تا 25 مرداد ماه هر روز به جز شنبه‌ها ساعت 19 به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.