به گزارش هنرآنلاین، نمایش "سوءتفاهم" اثر آلبرکامو و کارگردانی جواد مولانیا از فردا 4 مرداد ساعت 20:30 در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی به زبان فرانسه اجرا می‌شود.

نمایش "سوءتفاهم" را جواد مولانیا، استاد رشته عکاسی دانشگاه علم و فرهنگ کارگردانی کرده و عوامل و بازیگران این نمایش نیز جمعی از دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته زبان‌های خارجی دانشگاه تهران هستند.

این نمایش درباره مردی ست که به بهانه ی دیدن خواهر و مادرش پس از سال ها به مسافرخانه‌ای دوردست وارد می‌شود. خانواده‌اش او را نمی‌شناسند و...

در این نمایش به ترتیب ورود نازنین خلیلیان (مهمان از گروه تئاتر مردم)، مهشاد بهرامی‌نژاد، مهرناز فراهانی، محمد ذبحی به ایفای نقش می‌پردازند.

علاوه بر این در نمایش "سوءتفاهم" عطیه شریعتی (دستیار اول کارگردان و برنامه ریز)، فاطره اصحابی (دستیار دوم کارگردان و مدیر تولید)، ادریس محمدی (طراح پوستر و بروشور)، پویا مرئی (گرافیست)، محبوبه میرزایی (طراح گریم)، محمود صادقی (ساخت دکور)، سارا حدادی از گروه You Studio (مشاور رسانه‌ای) و مصطفی قاهری (عکاس) همکاری می‌کنند.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایش "سوءتفاهم" که تا 19 مرداد ماه هر روز غیر از شنبه‌ها، ساعت 20:30 به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

 

پایان هفته با دو سریال جدید رادیویی همراه باشید

پنج شنبه 4 مرداد ماه، دو سریال جدید رادیویی "چکامه" و " کسب وکارمن" به کارگردانی مهدی نمینی مقدم از رادیو نمایش پخش می‌شود.

"چامه" را بهرام اکبری نوشته و داستان دختری است که دانشجوی مهندسی است و خواستگاری از خانواده متول دارد که تحصیلات ندارد و ....

در این نمایش رادیویی بهناز بستان دوست، ماندانا اصلانی، محمد رضا علی و میرطاهر مظلومی به ایفای نقش می‌پردازند.

"چکامه " با گویندگی بهرام سروری نژاد پنج شنبه 4 مرداد ماه ساعت 11:15 دقیقه از رادیو نمایش پخش می‌شود.

همچنین نمایش رادیویی "کسب و کار من" در همین روز ساعت 13:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود که نویسندگی آن را یاسمن شکرگزار بر عهده دارد و داستان آن درباره دانشجوی پرتلاش شهرستانی است که ایده‌های نویی در سر دارد اما به شدت از لحاظ مالی در مضیقه است و....

بهرام سروری نژاد، محمدرضا علی، ماندانا اصلانی، عرفان ابراهیمی، امین بختیاری و سیما خوش چشم از جمله بازیگران این نمایش رادیویی هستند و گویندگی آن را میرطاهر مظلومی بر عهده دارد.

این دو سریال رادیویی به کارگردانی مهدی نمینی مقدم، صدابرداری حیدر صفدری، تهیه کنندگی شهناز دهکردی و افکتوری نرگس موسی پور به تازگی در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده است.

 

"هیپولیت" به دانشجویان تخفیف می‌دهد

فرزاد امینی سرپرست گروه تئاتر پرومته در همین زمینه گفت: از آنجا که دانشجویان همیشه حمایتگر تئاتر پیشرو و مدرن ایران بوده‌اند و پرچم تئاتر آوانگارد به واسطه آنان بر افراشته مانده، گروه اجرایی نمایش "هیپولیت"، بلیت روزهای پنجشنبه و جمعه را نیز با تخفیف دانشجویی ۴۰ درصد  عرضه می‌کند.

دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند با شماره دانشجویی خود از طریق سامانه فروش بلیت 8 Tik و با داشتن کارت دانشجویی خود از گیشه تئاتر مستقل تهران، بلیت اجرای دانشجویی نمایش "هیپولیت" را تهیه کنند.

نمایش "هیپولیت" اثر اوریپید و به کارگردانی فرزاد امینی از ۳۱ تیر در تئاتر مستقل تهران روی صحنه رفته است.در این نمایش عطیه بیات، رها سلیمانی، زهرا سوری، مونا سهراب حقیقت، بهرام عباسی فرد، عماد قرهی و نیایش نهاوندی به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: هیپولیت تراژدی مردی است که خیال می‌کند نیکی و جوانمردی، راه سعادت است اما سرنوشتش راه به سوی دیگری می‌برد که آن چیزی نیست جز یک تقدیر سیاه.

نمایشنامه "هیپولیت" یکی از تراژدی‌های یونان باستان است که چندان مورد توجه قرار نگرفته ایت. این نمایش پس از اجرا در تالار حافظ و فستیوال بین‌المللی تئاتر زوگرافو آتن در تئاتر مستقل به صحنه می‌رود.

سایر عوامل این اجرا عبارتند از طراح لباس: پارمیس امینی، مدیر تولید: حسن جودکی، ساخت تیزر: امیر کریم زاده (استودیوکاج)، عکس: کیارش مسیبی، روابط عمومی و تبلیغات: مریم رودبارانی، شمیس پوررضایی، دستیار کارگردان: شقایق شاهین فرد، موسیقی: قطعاتی از رکوئیم جوزپه وردی، آروو پارت، رکوئیم شوئنبرگ، طراح پوستر: امیر کریم زاده، فرزاد امینی. مدیر صحنه: نازنین زهرا برومند وگریم: شقایق برهمتی

 

افتتاح "ترس و لرز" با محمد چرم‌شیر

نمایش "ترس و لرز" به نویسندگی و کارگردانی مریم زرینى که از فردا 4 مرداد در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه می‌رود، در ساعت 17:30 توسط استاد محمد چرم‌شیر، نویسنده و استاد دانشگاه و خالق آثاری همچون "باد اسب است"، "در مصر برف نمی بارد"، "قهوه قجری" و ... طی مراسمی افتتاح می‌شود.

نمایش "ترس و لرز"  که محصول تلاش جمعی از دانشجویان دانشگاه سوره است، در باره زنى در حال ضبط کردن فیلم تبریک سال نو براى ارسال به برادرش که در خارج از کشور زندگى می‌کند است و در این فیلم راز فاجعه‌اى را که برایش رخ داده است بازگو می‌کند.

در این نمایش زینب گرمارودى به ایفای نقش می‌پردازد و زهراسلیمیان (مشاورکارگردان)، مونا غیاثى (دستیار کارگردان)، نازنین بابایى (مجرى طرح)، کمال کچوئیان (طراح لوگو،پوستر و بروشور)، حسام خوانسارى (عکاس) و روح اله بیات (ساخت ویدئو) در نمایش "ترس و لرز" همکاری می‌کنند.

علاقه‌مندان برای دیدن نمایش "ترس و لرز"  که تا 24 اردیبهشت ماه هر روز غیر از شنبه‌ها، ساعت 18 به صحنه می‌رود، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.