به گزارش هنرآنلاین، روژان آریا‌منش که با نمایش "عروس دریایی" به‌نویسندگی و کارگردانی محسن ستوده؛ برای نخستین‌بار عرصه تئاتر را تجربه می‌کند، با اشاره‌ به‌ اینکه جنس کمدی این‌ نمایش برایش تداعی‌گر فضای اولین مجموعه تلویزیونی‌اش یعنی "دردسر والدین" بوده؛ گفت: از آنجا که خارج از کشور به تحصیلاتم ادامه می‌دهم، در فاصله حضورم در ایران، اجرای پیشین این‌کار را دیدم و از کمدی ارائه‌ شده در آن لذت بردم.

او ضمن اشاره به عوامل کاربلد و متن خوب این‌کار، افزود: زمان تمرین‌ها و دوره اجرای کار هم با زمان برنامه‌های درسی‌ام هماهنگ بود و به‌همین‌علت ترغیب شدم در آن حضور پیدا کنم.

آریامنش درباره نقش خود در نمایش "عروس دریایی" توضیح داد: کاراکتر همسر در گذشته تیمور را بانامِ پریوش بازی می‌کنم که در واقع، روحش در صحنه‌ها حضور دارد.

این بازیگر جوان ادامه داد: نسبت به تجربه‌ای‌ که در همین مدت کوتاه پیدا کردم، تئاتر را فضایی کاملاً متفاوت از سینما و تلویزیون دیدم و به‌رغمِ دشواری‌های خاص بازی زنده؛ احساس می‌‌کنم که علاقه‌ام به آن بیش‌از کارهای تصویری‌ست.

او با تأکید بر اینکه وقتی‌ کارتان را دوست داشته باشید، هرچه چالش کار بیشتر باشد، لذت بیشتری هم می‌برید، گفت: دوست دارم بیشتر این‌ فضا را تجربه کنم و با این‌ ذهنیت وارد کار نشدم که بگویم چون مردم خاطراتی از روژان آریامنش کوچک در سال‌های دور دارند، حالا این به‌عنوانِ یک امتیاز برای دیده‌ شدن مجددم باشد و بخواهم به‌ آن تکیه کنم. حالا سال‌ها گذشته و من با نگاهی تازه به‌ این‌ مسیر برگشته‌ام. ضمنِ‌اینکه شما کارتان را در بازیگری پله‌پله طی می‌کنید و همه این تجربه‌هایی که در هر مدیوم و سن‌وسالی کسب می‌کنید، مانند زنجیری به‌هم‌متصل است.

بازیگر فیلم‌های "عاشق" و "غوغا" با اشاره‌ به‌ اینکه در این‌ مدت پیشنهادهای مختلفی در زمینه کارهای تصویری و نمایش داشته؛ افزود: البته آن‌ چیزی‌ که مدِنظرم بود را در آن‌ کارها ندیدم. برایِ‌همین صبر کردم. وقتی برای نمایش عروس دریایی از من دعوت شد، ایران نبودم؛ اما چون اجرای پیشین نمایش را از همین گروه دیده بودم، خوشحال شدم و پذیرفتم. حس می‌کردم جرقه‌ای که می‌خواستم و دنبالش بودم در این‌ کار وجود داشت و حالا هم از نتیجه کار راضی هستم.

او درپایان به تفاوت‌های اجرای جدید نمایش "عروس دریایی" اشاره کرد و گفت: "به‌نظرم حتی اگر اجرای قبلی را دیده‌اید، بهتر است این اجرا را هم ببینید؛ چون متن تفاوت‌هایی نسبت به اجرای قبل دارد و شرایط اجرا نیز فرق کرده؛ این‌بار در سالنی بزرگ‌تر با فضایی متفاوت‌تر اجرا می‌شود. حتی شخصیت‌هایی تازه به قصه پیوسته‌اند و پایان‌بندی متفاوتی هم برایش درنظر گرفته شده است. برایِ‌مثال، نقشی که من در این‌ اجرا دارم، در اجرای قبلی اصلاً وجود نداشت و همین می‌تواند برای مخاطب جذاب باشد.

گفتنی‌ست؛ نمایش "عروس دریایی" به‌نویسندگی و کارگردانی محسن ستوده این‌شب‌ها ساعت 19:30 در سالن ۲ عمارت نوفل‌ لوشاتو به‌رویِ‌ صحنه است که در آن، مریم کیان‌پیشه، سجاد شکورنیا، محسن ستوده، پگاه الله‌وردی‌زاده، احسان فروزش، تیما تقى‌زاده و شقایق مهدی‌پور نیز ایفای نقش دارند.