به گزارش هنرآنلاین، در نمایش " ریچارد سوم اجرا نمی‌شود" که روح‌‌الله جعفری (نویسنده، کارگردان، منتقد، پژوهشگر، استاد دانشگاه و سرپرست گروه تئاتر گیتی) آن را بعد از چهار سال در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌آورد، سیامک احصایی طراح صحنه، الهام شعبانی طراح لباس، ماریا حاجیها طراح گریم، رضا خضرایی طراح نور، امیر رجبی طراح پوستر و بروشور و مجید روحبانی به‌عنوان طراح صدا حضور دارند.

این نمایش نوشته ماتئی ویسنی‌یک با ترجمه اصغر نوری و دراماتورژی و کارگردانی روح‌الله جعفری، روایت برهه‌ای از زندگی کارگردانی است که در روسیه اجازه اجرای نمایش به او داده نمی‌شود.

آخرین اجرای عمومی جعفری در مقام دراماتورژ و کارگردان، نمایش "من چه‌جوری ممکنه یه ‌پرنده باشم؟" اثر ویسنی‌یک بود که در سال 92 در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر به صحنه رفت.

همچنین این استاد دانشگاه در سال ۹۴ هفت نمایشنامه "آنتیگونه" سوفوکل، "مکبث" شکسپیر، "باغ آلبالو" آنتوان چخوف، "عروسی خون" لورکا، "شازده کوچولو" آنتوان دو سنت اگزوپری، "آخرین گودو" و "عنکبوتی در زخم" ماتئی ویسنی‌یک را در قالب رپرتوار نمایشنامه‌خوانی گروه تئاتر گیتی برای حمایت از هنرمندان بیمار تئاتر در تالار چهارسوی مجموعه تئاتر شهر خوانش و اجرا کرد.

سایر عوامل و بازیگران این اثر نمایشی به‌زودی معرفی خواهند شد.