نمایش "نقش جهان" به کارگردانی بنفشه امیری در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

به گزارش هنرآنلاین، نمایش "نقش جهان" به کارگردانی بنفشه امیری و نویسندگی سارا کاظمی سبزوار، پنجشنبه و جمعه چهاردهم و پانزدهم تیرماه در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران توسط گروه حرکت مینیاتور براى بانوان به روی صحنه می‌رود. 

گروه حرکت مینیاتور به سرپرستی بنفشه امیری فعالیت خود را از سال 1391 آغاز کرده و با نمایش "نقش جهان" سومین اجرای رسمی‌اش را تجربه می‌کند. این نمایش با الهام از نقاشی‌های مینیاتور مکتب اصفهان طراحی شده است. بازیگران در قالب نه پرده می‌کوشند با کمک شعر و روایت و با به خدمت گرفتن موسیقی و حرکت و تصویر، مسیر جستجویی را طی کنند که از دل مفاهیم مورد استفاده اساتید مینیاتور مکتب اصفهان، گذر می‌کند تا به سفری تمام و کمال به شهر اصفهان، مهد این مکتب هنری برسد.

بنفشه امیری سرپرست گروه مینیاتور و طراح حرکت، تلاش این گروه را زنده نگه داشتن هنر حرکت ایرانی در اصیل‌ترین فرم خود ولی با رنگ و بوی امروزی می‌داند. او که فارغ التحصیل لیسانس نقاشی از دانشگاه الزهرا و فوق لیسانس طراحی داخلى از دانشگاه برایتون انگلستان است، در فاصله سال‌های 1370 تا 1385 در ایران به فراگیری حرکات ایرانی نزد اساتید مختلف پرداخت. پس از آن به مدت یک سال با هنرآموزی در آکادمیهای تخصصی در زمینه حرکت در ایتالیا آموزش دید. او این آموزش‌ها را به مدت پنج سال بعد از آن در انگلستان نیز ادامه داد. در این مدت خودش نیز به طراحی حرکات ایرانی که بزرگترین دغدغه شخصی‌اش بود پرداخت. در سال 1391 به دنبال این دغدغه، به ایران بازگشت و به تربیت شاگردانی پرداخت که حاصل آن شکل‌گیری گروه حرکت مینیاتور بود.

سارا کاظمی سبزوار نویسنده "نقش جهان" درباره این نمایش می‌گوید: "این نمایش کوششی‌ست برای ایجاد تجربه‌ای تازه در نمایش حرکت ایرانی. جمع شدن تمام قطعات حول مضامین تصاویر مینیاتور منصوب به یک مکتب هنری و در همان حال تلاش برای ساختن داستانی شخصی که به حرکت مخاطب در میان این مضامین معنا ببخشد، می‌تواند همزمان که مخاطب را در مسیر روایت با خود همراه می‌کند، مکتب هنری مشخصی را نیز به او بشناساند."

نقش‌آفرینان گروه حرکت مینیاتور عبارتند از : بنفشه امیری، سارا کاظمی سبزوار، سایه سدیفى، صدا سدیفى، گلناز شکیبا، پرتو کریم زاده، مریم محمدی، ملیکا علیزاده، شیده مشرف، آویده بروزاده و هیوا سخنگو.