سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "آپارتاید" به نویسندگی و کارگردانی نگین ضیایی از 6 تیرماه ساعت 19:30 در سالن شماره 3 پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه رفته است. بازیگران این اثر نمایشی سپیده ضیایی، شادی ضیایی، حمیدرضا کمال‌پور و رامین معصومیان هستند.

نگین ضیایی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و داستان نمایش "آپارتاید" گفت: داستان این نمایش درباره 4 نفر است که در پانسیونی که هیچ راه خروجی ندارد با هم زندگی شاد و خوشی دارند تا اینکه یک نفر از آن‌ها طی شوخی‌های‌شان می‌میرد و در پی این اتفاق مسیر زندگی سه نفر دیگر تغییر می‌کند.

او ضمن بیان اینکه تمرینات این نمایش 9 ماه به صورت فشرده به طول انجامید، درباره سبک و شیوه اجرایی آن خاطرنشان کرد: نمایش به صورت کارگاهی و با کمک بازیگران بسته شده است. اجرای این اثر نیز مبتنی بر فرم، بدن، دیالوگ و صحنه است و فضاسازی آن براساس فرم، بدن و طراحی نور است.

این نویسنده و کارگردان درباره طراحی صحنه این نمایش یادآور شد: در صحنه دکوری وجود ندارد و در طراحی صحنه، 4 دیوار سالن نمایش در نظر گرفته شده است. آکسسوارهای استفاده شده در این نمایش بسیار دارای اهمیت است چرا که در طول اجرا، نود درصد اشیاء و آدم‌ها از ماهیت اصلی خود خارج می‌شوند.

ضیایی با اشاره به اینکه موسیقی‌های نمایش "آپارتاید" انتخابی از آهنگ‌های خارجی است،  اظهار داشت: زمان آغاز اجرای نمایش ساعت 19:30 اعلام شده است اما این اثر در حین ورود تماشاگر، در ساعت 19:20 شروع می‌شود و به دلیل شیوه اجرایی که این نمایش دارد، زمانی‌که در سالن بسته شود ورود تماشاگر امکان‌پذیر نیست.

او در پایان صحبت‌هایش تصریح کرد: من و دیگر اعضای گروه، سعی‌مان بر این بوده تا تجربه‌ای را کسب کنیم و به این واسطه نمی‌توانیم بگوییم نمایش دارای سبک و فرم خاصی است. مخاطب با تماشای نمایش "آپارتاید" با دنیای جدیدی آشنا خواهد شد که پیش از این کمتر دیده شده است. به نظرم مخاطبانی که علاقمند به آثار نمایشی تجربی هستند با این اثر ارتباط برقرار خواهند کرد.   

دیگر عوامل نمایش "آپارتاید" عبارتند از دستیار کارگردان: هدیه رنجبر، موسیقی: انتخابی، طراح لباس: نگین ضیایی، طراح دکور: نگین ضیایی، طراح پوسترو بروشور: محمد پناهی، طراح نور: رامین معصومیان، روابط عمومی: امیر قالیچی، عکاس: علی صالحی، ایده پرداز تیزر تبلیغاتی: بهرنگ دزفولی زاده، تصویر بردار و تدوین تیزر تبلیغاتی: محمدمهدی توسلی و مجری طرح: پرستو ترکمان.

علاقمندان به تماشای این اثر نمایشی می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیکت تهیه کنند.