به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، سعید اسدی که مدیریت امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی را بر عهده دارد ، مدیریت مجموعه تئاتر شهر را برعهده گرفت.

در حکم این هنرمند و مدیر تئاتری آمده است: مجموعه ماندگار تئاترشهر به عنوان بزرگترین سالن خاطره انگیز تئاتر جایگاه ویژه ای در تولید و اجرای آثار نمایشی داشته و یادگارهای مانایی از هنرمندی بزرگان تئاتر این سرزمین را در خاطره کهن خود ثبت کرده است.

این مجموعه هنری به واسطه حضور و فعالیت هنرمندان و گروه­های نمایشی و مراجعه مخاطبان و  بهره مندی از آثار هنری اعتباری دو چندان گرفته است و بی شک مدیریت این مکان هنری مستلزم همت، تدبیر، شکیبایی و علاقه هنرمندانه است.

در این حکم تاکید شده است: ضرورت دارد با برنامه ریزی، تعیین و تبیین ضوابط کارشناسانه با معیار شورای هنری وتعامل مبتنی براحترام، بهترین و صحیح ترین تصمیم ها اتخاذ وبه انجام رسانده شود. ارتقای ساختار اداری، شفاف سازی در ضوابط و مقررات، ارتباط و پاسخگویی به موقع به مراجعان، در کنار مدیریت هوشمندانه هنری و ترسیم چشم انداز دقیق از اجراهای نمایشی و تشخص بخشی به تالارهای مجموعه می­تواند زمینه ساز افزایش بهره وری از توان و امکانات موجود و نیز ارتقاء میزان رضایت مندی هنرمندان ومخاطبان گردد. تعامل سازنده با مخاطبین آثارهنری و گسترش دایره تماشاگران تئاتر با هدف نهایی ارتقاء فرهنگی جامعه و رونق بخشی به هنر نمایش نیز از اولویت های مدیریت این مجموعه می تواند باشد.

سعید اسدی، متولد ۱۳۵۲ در کرمانشاه، دانش‌آموخته تئا‌تر و سینما، و مدرس دانشگاه‌، نمایشنامه‌نویس و پژوهشگر تئا‌تر است.

مدیریت مرکز تئا‌تر مولوی دانشگاه تهران، دو دوره دبیری جشنواره بین المللی تئاتر فجر، عضویت در هیأت انتخاب سی‌امین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر۱۳۹۰، مدیریت گروه آموزشی نمایش دانشگاه سوره اصفهان، دبیر سرویس مقالات و ترجمه مجله صحنه، عضویت در شورای پژوهشی و انتشارات اداره‌کل هنرهای نمایشی، داور چندین دوره انتخاب کتاب سال و کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران، داور و بازخوان چندین دوره از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تئا‌تر فجر، سوره، ماه، حقیقت، تجربه و تئا‌تر دانشگاهی و داور نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی جشنواره دانشگاهی، بخشی از فعالیت‌های اجرایی سعید اسدی است.

 اسدی همچنین مقالات متعددی از جمله مقاله علمی پژوهشی "نشانه‌شناسی نام در نمایشنامه" در مجله هنرهای زیبا، مقاله علمی پژوهشی "درآمدی بر روایت‌شناسی نمایش با نگاهی به نظریه‌های متأخر روایت‌شناسی" در فصلنامه تئا‌تر، مقاله علمی پژوهشی "تکوین زیر میدان موج نوی تئا‌تر ایران" در مجله علوم اجتماعی دانشگاه تهران، "آسیب‌شناسی تئا‌تر دفاع مقدس" در مجله صحنه، "ون سان ونگوگ" در فصلنامه هنر و… را منتشر کرده است.

 او راهنمایی ده‌ها پایان‌نامه دانشگاهی در مقاطع کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد سینما و تئا‌تر را برعهده داشته است.

نگارش نمایشنامه‌های "سرود دوباره کلات"، "تیره مثل سوءتفاهم"، "تجیر بلور"، "بزرگراه"، "لیبرو می‌خشکد"، "سایهٔ دار بر دار"، فیلمنامه‌های "بغض باویال"، "گیس‌های سوخته" و "نیمه تاریک ماه" و کارگردانی نمایش‌های "جزیره" اثر فوگارد، "سرود دوباره کلات"، "تکرار یک پرده" و فیلم‌های "تو برخوان و بر گوی با راستان"، "بازگشت" و "کافه"، از فعالیت‌های هنری اسدی است.