سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "پرتی" به نویسندگی رسول کاهانی و کارگردانی بهار رضی‌زاده از امروز 4 تیرماه ساعت 18 در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر روی صحنه می‌رود و بازیگران آن بهار رضی‌زاده، شوکا کریمی، کتایون لطیف، ثمین رادنیکنام و ماهنی مهرپور هستند. این اثر نمایشی در بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی اجرا شده است و موفق به دریافت جایزه بازیگری زن از این جشنواره شده است.

بهار رضی‌زاده که پس از "درها و دیوارها" با نمایش "پرتی" دومین تجربه کارگردانی را پشت سر می‌گذارد، در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون این نمایش گفت: 5 دختر در خوابگاه دانشجویی درباره موضوع هجو و پرتی با هم صحبت می‌کنند و هرکدام روایت خود را از آن موضوع دارند و در آخر نیز به نتیجه‌ای نمی‌رسند و زمانی را به پرتی گذرانده‌اند.

او ضمن بیان اینکه متن این اثر همزمان با تمرینات آن نوشته شده است، خاطرنشان کرد: برای اجرا در جشنواره تئاتر دنشگاهی با آقای کاهانی برای نگارش نمایشنامه‌ای مذاکراتی داشتم که او ایده‌ای را مطرح کرد و متن آن در طول تمرینات نمایش کامل شد. تمرینات "پرتی" برای اجرا در جشنواره سه ماه به طول انجامید و برای اجرا در تئاترشهر نیز حدود 12 روز تمرینات فشرده داشتیم.

این کارگردان درباره سبک و شیوه اجرایی این نمایش عنوان کرد: ترجیح می‌دهم عنوان سبک و شیوه‌ای را برای این نمایش به کار نبرم چراکه واقعیت این است که در این اثر چیزی جز بازیگر در صحنه نداریم و تمام اتفاقات به وسیله بازیگران می‌افتد. از بازیگران به عنوان عروسک بی‌جان در همه صحنه‌ها به منظور روایت داستان استفاده می‌شود.

رضی‌زاده درباره طراحی صحنه و فضای نمایش "پرتی" یادآور شد: تماشاگر در این نمایش با صحنه‌ای خالی مواجه خواهد شد. مکانی را که در آن هستیم را تصور کردیم و مخاطب نیز در پایان کار متوجه این فرض خواهد شد.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: این نمایش دومین تجربه کارگردانی من است و نسبت به نمایش "درها و دیوارها" به آن علاقمندتر هستم چراکه اتفاقات تازه‌تری را در آن تجربه کردم. امیدوارم از سوی مخاطبان نیز دیده شود و تماشاگران آن را بپسندد.

در خلاصه داستان نمایش "پرتی" آمده است: این نمایش روایت‌کننده‌ داستان پنج دختر است که در اتاقى در یک خوابگاه، درباره نیم ساعت پیش از آنچه در حال حاضر نمایش در آن هستند بحث مى‌کنند و هرکس روایتى متفاوت از آن زمان دارد.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: مجری طرح: باربد طولابی، دستیار کارگردان: شمیس پورشاهرضایی، طراح لباس: سمانه احمدی مطلق، طراح پوستر و ‌بروشور: پیمان قدیمی، ساخت تیزر: محمد زارعی، طراح صدا: مهران میرمیری، مشاور رسانه: مریم رودبارانی و تبلیغات مجازی: تهران_تماشا.

علاقمندان می‌توانند بلیت نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.