به گزارش هنرآنلاین، "ایران~ ایران" پروژه‌ای سریالی است و از دو ایران کنار هم شکل گرفته است که یکی دلالت بر ایران کهن دارد و دیگری ایران معاصر است. هدف از این پروژه بازخوانی هنری این دو ایران است در "بینابینیت" با یکدیگر از طرفی و از طرف دیگر نسبت این دو با تاریخ جهان از طریق خلق آثار هنری توسط هنرمندان ایران و جهان. "ایران~ ایران"، یک افق و پروژه  است که در ذیل آن رویدادهای مرتبط طراحی و اجرا می‌شوند. هر رویداد به صورت نمادین نامی دارد. اولین رویداد "گوزن زرد ایرانی" و دومین رویداد "جیرفت" نام گذاری شده است.

لازم به ذکر است: لوگو و پوستر این رویداد را علیرضا مصطفی‌زاده ابراهیمی طراحی کرده است. 

گوزن زرد ایرانی، سه شنبه بیست و نه خرداد با اکران مستند جام حسنلو اثر محمدرضا اصلانی و سخنرانی سودابه فضائلی افتتاح می‌شود و تا یک تیرماه با حضور و مشارکت هنرمندان در قالب پرفورمنس‌ها و اجراهای بینارشته‌ای ادامه خواهد یافت. 

علی اتحاد، کورش ادیم، هومن داوودی، نیما زاغیان، مونا زاهد، فواد علیجانی، فرشاد فدائیان، دانیال کلانتری، نادر مشایخی، محمود مکتبی، سولماز نراقی، نازنین نانا والاجم ( گروه آئورا)، ح. هاتف، هستی هیچ، از هنرمندان این پروژه هستند.

از عوامل این پروژه می‌توان سانیا نوری به عنوان نمایشگاه‌گردان پروژه، آنیما احتیاط ایده‌پرداز و پژوهشگر، زینب لک مدیر رسانه و کسری شاهینی (مدیر خانه نمایش دا) مجری طرح را نام برد.

 

پروژه ی مذکور از 29 خرداد  الی 1 تیرماه در خانه نمایش دا واقع در میدان فاطمی، ابتدای خیابان شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک ۲۶ برگزار میگردد .