سرویس تئاتر هنرآنلاین: نخستین نمایشگاه عکس جشنواره مردمی و دانشجویی تئاتر با عنوان نمایشگاه گروهی عکس ثمرنگار؛ از جمعه اول تیرماه ١٣٩٧ آغاز و تا ششم تیرماه در گالری یاسمین واقع در خیابان خردمند جنوبی، نرسیده به کریم‌خان، ساختمان افسر، پلاک ٧٠ طبقه اول شمالی برگزار خواهد شد.

محمدرضا ژیان بنیانگذار جشنواره تئاتر ثمر در گفت‌وگو با هنرآنلاین در این باره گفت: این نمایشگاه برای نخستین بار است که در طی هفت دوره برگزاری جشنواره تئاتر ثمر برپا می‌شود و ماحصل عکس‌های حدود 60 نمایشی است که در این ادوار به صحنه آمده است.

او در ادامه افزود: تقریبا 75 عکس تئاتر در این نمایشگاه در معرض دید عموم گذاشته خواهد شد که امیدمان این است که خیران فرهنگی اقدام به خرید این عکس‌ها کنند تا بودجه هشتمین دوره از جشنواره ثمر تامین شود.

دبیر جشنواره ثمر با بیان اینکه در نظر داریم هشتمین دوره جشنواره را اواخر آذرماه برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: هفت دوره از این جشنواره در سالن‌های خصوصی تئاتر برگزار شده است و برای این دوره از جشنواره نیز با تماشاخانه پالیز مذاکراتی صورت گرفته است که منتظر تصمیم‌گیری نهایی هستیم. ما این ادعا را داریم که جشنواره تئاتر ثمر تنها جشنواره خصوصی است که هفت دوره از آن برگزار شده است چرا که دیگر جشنواره‌های خصوصی پس از دو دوره برگزاری امکان ادامه آن فراهم نمی‌شود.

ژیان درباره تامین هزینه‌های برگزاری جشنواره ثمر عنوان کرد: حدود 200 تا 300 میلیون بودجه این جشنواره از طریق برگزارکنندگان و مابقی را از سوبسیدهایی که از منبع شخصی است تامین می‌شود.

او در پایان گفت: به نظرم در این دوره نیز اتفاقات خوبی روی خواهد داد و فراخوان هشتمین دوره از جشنواره تئاتر ثمر تا یک ماه دیگر منتشر خواهد شد.