سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "ورود آقایان ممنوع" به نویسندگی آرش عباسی و کارگردانی حسین شهبازی از 6 خرداد ماه ساعت 19 در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر روی صحنه است. هدیه آزاده، مهرنوش دارا، سمیه صباغی، نجمه صفایی، الهام خضرایی‌منش، مریم احمدیان، بهار پوزش پور، بهار محمدی، سمانه شعاعی، پرنیان شادکام، کیمیا کرمعلی و ابوالفضل جمشیدی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

حسین شهبازی درباره موضوع و مضمون نمایش "ورود آقایان ممنوع گفت: این نمایش درباره چند زنی است که داستان خود را در آرایشگاهی در جنوب شهر تهران روایت می‌کنند و چون فضایی که در آن هستند زنانه است به راحتی می‌توانند مشکلاتی را که در جامعه مردسالارانه امکان گفتن آن را ندارند در این آرایشگاه با هم به راحتی بیان کنند. مشکلات آن‌ها اتفاقاتی است که ناخواسته وارد زندگی‌شان شده است.

او با بیان اینکه نمایش به صورت اپیزودیک روایت می‌شود، خاطرنشان کرد: این اثر نمایشی 8 اپیزود دارد که شخصیت‌های هر اپیزود به صورت ناخواسته وارد ماجرایی شده‌اند و این شخصیت‌ها مشکلات‌شان را برای یکدیگر می‌گویند.

این کارگردان در ادامه افزود: این نمایشنامه اوایل دهه 80 نوشته شده و در آن زمان پرداختن به چنین موضوعاتی نیازمند شجاعتی بود که آقای عباسی نویسنده نمایشنامه این جسارت را داشته است. در آن زمان مسائل این اثر تابو بوده است هر چند که همچنان نیز در قرن 21 این مسائل تابوست اما اکنون شرایط بهتر شده است. متن اصلی کامل بود و من نیز باوفاداری به این نمایشنامه رئالیستی که در بستر اجتماعی روایت می‌شود، به عنوان کارگردان ایده‌هایم را اعمال کرده‌ام و نمادهایی را برای تفیهم بهتر مطلب در اجرا اضافه کرده‌ام.

شهبازی درباره بازیگران این اثر نمایشی گفت: این نمایش 11 بازیگر زن و یک بازیگر مرد دارد. بازیگران این نمایش اکثراً هنرجویان موسسه‌ فرهنگی هنری اندیشه ماهان هستند و تمرینات نمایش حدود 4 ماه به طول انجامید. هفتاد درصد بازیگران این نمایش نخستین بار است که بازی در تئاتر را تجربه می‌کنند و مابقی نیز پیش از این در نمایش‌هایی ایفای نقش کرده‌اند.

او همچنین افزود: با توجه به اینکه 11 بازیگر این نمایش زن هستند و محیط زنانه را می‌شناسند در پیشبرد اجرایی این نمایش بسیار کمک‌کردند.

حسین شهبازی در پایان صحبت‌هایش گفت: اگر به عمق تئاتر وارد شویم با توجه به شرایطی که یا باید بازیگر چهره در کار باشد و یا پول کلانی برای اجرا در سالن خصوصی، متوجه خواهیم شد حال تئاتر خوب نیست. مخاطبان ترجیح می‌دهند به سالن‌های خصوصی بروند که بازیگران چهره دارند و به نظرم اگر به این شکل شرایط پیش رود شاید تئاتر به خاطرات بپیوندد.

دیگر عوامل نمایش "ورود آقایان ممنوع" عبارتند از: نوازنده: عزیز تبیان، طراح صحنه: مریم احمدیان، طراح لباس: حسین شهبازی، دستیاران کارگردان: روشنک شهبازی و محمد آذری، طراح پوستر و بروشور: مهدی خسرو آبادی، گریم:غزاله جهان بین، منشی صحنه: بهار پوزش پور، مدیر صحنه: سلاله قبادی، عکاس: امیر حسین خسروی و تینا سلیمان زاده و ساخت تیزر: محمد آذری.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.