سرویس تئاتر هنرآنلاین: پیام دهکردی که اکنون مشغول بازی در نمایش "ابلوموف" به کارگردانی سیاوش بهادری راد است در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره برنامه‌های کاری که پس از ایفای نقش در این نمایش دارد گفت: بخشی از فعالیت‌های من ادامه کار در موسسه تئاتر امید در لاهیجان است و کارهایی که برای این گروه تئاتر برنامه‌ریزی شده است و بخش دیگری انجام امور دانشجویی است که به اتفاق دانشجویان لاهیجان در حال پیگیری آن هستیم.

او با اعلام این خبر که قصد اجرای نمایشی در مجموعه تئاترشهر را دارد، افزود: قصد دارم نمایشی را اواخر تابستان در تئاترشهر به صحنه آورم. این نمایشنامه اقتباس و بازخوانی محمد چرمشیر از رمان "مرگ و پنگوئن" اثر آندره کورکوف است. این رمان اثر مطرحی است که در ایران نیز چندین بار چاپ شده است. این اثر نمایشی با بازخوانی محمد چرمشیر کار بسیار تازه و درخشانی شده است که چند ماهی است مشغول کار بر روی این متن هستم و قرار است به کارگردانی من در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر اجرا شود.

این مدرس و بازیگر تئاتر در ادامه اضافه کرد: رمان "مرگ و پنگوئن" به بخشی از تاریخ دهه نود در اکراین و روسیه می‌پردازد. این اثر فضای خاص و متفاوتی دارد و انصافا آقای چرمشیر بازخوانی متفاوتی روی این متن انجام داده است. امیدوارم بتوانیم به زودی تمرینات‌مان را آغاز کرده و در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر آن را به صحنه آوریم. اکنون در حال مذاکره با بازیگران و عوامل نمایش هستیم که ظرف یک یا دو هفته آینده وضعیت روشن خواهد شد و اسامی را اعلام می‌کنیم.

دهکردی با بیان اینکه تمام سعی‌مان بر این است جشنواره تئاتر امید را در لاهیجان گسترش دهیم، عنوان کرد: در نظر داریم که شهر لاهیجان را پایگاه جشنواره تئاتر امید کنیم و زیرساخت‌هایی ایجاد شود تا مقر این جشنواره در شهر لاهیجان باشد و مانند آخرین دوره به صورت ملی برگزار شود.

او ضمن اشاره به اینکه هدف من این است که با همان رویکرد گذشته این جشنواره برگزار شود، اظهار داشت: دوره پیشین جشنواره تئاتر امید در مدل و شکلی بسیار ساده و آسان برگزار شد و از طریق جذب توانمندی‌های دانشجویی کارها به صورت سهل انجام شد و امکان اجرای راحت و دیده شدن آثار به سادگی فراهم بود. فلسفه برگزاری جشنواره امید بر این اساس بوده است و امیدوارم که در آینده نیز اینگونه باشد. در صورتی‌که به شکل گذشته امکان برگزاری آن باشد این راه را ادامه خواهیم داد در غیر این صورت ترجیح می‌دهم به خواب‌اش ادامه دهد تا در شرایطی مناسب و در شان و منزلت خودش برگزار شود.

پیام دهکردی در پایان صحبت‌هایش گفت: در حال برنامه‌ریزی برای تولید چند کتاب صوتی هستم که امیدوارم به زودی امور مربوط به آن انجام شود.