سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "انسان انباری" با برداشتی آزاد از رمان بختیار علی از 1 خردادماه ساعت 22:45 در سالن شماره 2 عمارت نوفل لوشوتو روی صحنه می‌رود. نویسنده این اثر نمایشی الهه قاسم‌زاده و کارگردان آن آرش سنجابی است و رایکا ابراهیمی، ایمان اصفهانی، نازنین بابایی، یاس بختیاری، رامین پرچمی، لادن پروین، سپیده جعفری، ساجده حمیدی، گیوک ربیعی، مهرداد سنجابی، امید صادقی، صبا کمالی، ریحانه محمدنژاد، علیرضا میرزامحمدعلی، رازیما میرزایی، نوشین مینائی‌فرد، محسن نجارحسینی، کیمیا نصیری، محسن نیکوسخن و سوگل یکتا بازیگران آن هستند. آرش سنجابی پیش از این نمایش، "تمام زنان اجنه شیخ محمود" را به صحنه آورده است.

آرش سنجابی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره اجرای نمایش "انسان انباری" گفت: این اثر نمایشی در ادامه نمایش "تمام زنان اجنه شیخ محمود" سه‌گانه‌ای است که پیش از این گفته بودم که قصد اجرای آن را دارم و سومین اثر از این سه‌گانه را پس از "انسان انباری" روی صحنه خواهم آورم. هر کدام از این آثار با ذهنیت مورد نظرم اجرا خواهد شد.

او در ادامه گفت: در گروه نمایش "دیگر" قصدمان بر این است تا شکل تازه‌ای از نمایش را به صحنه آوریم و تاکید زیادی بر فضاسازی داریم. در این گروه نمایشی بازیگران ملزم به آن نیستند که در گروه بمانند و آن را ترک نکنند.

این کارگردان با بیان اینکه در آثار نمایشی که روی صحنه می‌آوردم به دنبال فضای رئالیسم جادویی هستم، خاطرنشان کرد: این سبک در حال حاضر در تئاتر کمتر دیده می‌شود و کمتر آثار نمایشی هستند که به این شیوه اجرا می‌شوند.

سنجابی درباره موضوع و مضمون این اثر نمایشی عنوان کرد: "انسان انباری" درباره بخشی از زنان جامعه است که می‌تواند در جوامع دیگر نیز تکثیر شوند. این اثر نمایشی به تفکراتی که از درون یک زن آغاز و تکثیر می‌شود و او را در قید و بندهایی نگه می‌دارد، می‌پردازد.

او درباره علاقه‌اش به این سبک و شیوه اجرایی گفت: 10سال پیش رمانی به نام "آخرین انار دنیا" را ترجمه کردم که جنس تازه‌ای از رئالیسم جادویی داشت. از آن زمان به فکر آن افتادم تا این سبک را وارد سینما و تئاتر کنم. تاکنون کارهایی را که در سینما و تئاتر انجام داده‌ام بر اساس همین دغدغه‌ام بوده است.

این مترجم درخصوص طراحی صحنه و فضای نمایش "انسان انباری" تصریح کرد: به جز چند صندلی چیز دیگری در صحنه نیست. در این نمایش بازیگر به مثابه صحنه و صحنه به مثابه بازیگر است. به نظرم اثر فضانگارانه یعنی اینکه بازیگر چگونه بتواند اثری را در ذهن تماشاگر خلق کند.

آرش سنجابی ضمن اشاره به اینکه در "انسان انباری" به تماشاگر فعال نیاز است، اظهار داشت: تماشاگر در این نمایش باید مشارکت ذهنی کند و ذهنی فعال داشته باشد.

او با بیان اینکه موسیقی نمایش به صورت پلی‌بک پخش می‌شود، گفت: اثر نمایشی قبلی که به صحنه آوردم بسیار مورد توجه منتقدان و مخاطبان قرار گرفت و آن نمایش خوشبختانه بازیگران بسیاری را معرفی کرد که در "تمام زنان اجنه شیخ محمود" نخسیتن تجربه بازی را پشت سر می‌گذاشتند. امیدوارم نمایش "انسان انباری" نیز این‌گونه باشد.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: مدیر تولید: محمود کرمی، طراح حرکت: سارینا شاد، طراح لباس:  هرناز خرسند و منشی صحنه: مهدیه حسنی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.