سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "رویای آمریکایی" به نویسندگی و کارگردانی آیلین کیخایی از 20 اردیبهشت‌ماه ساعت 20:45 در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر روی صحنه است و بازیگران آن کیوان محمودنژاد، نازنین بابایی، خشایار مرادی، مازیار مویدی و آیلین کیخایی و بازیگر ویدیویی این نمایش آیدا کیخایی است.

آیلین کیخایی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون نمایش "رویای آمریکایی" گفت: به دنبال فرمان رئیس جمهور آمریکا مبنی بر ممنوعیت ورود مسلمانان هفت کشور به خاک آمریکا، زمانی‌که این خبر را شنیدم آن را باور نکرده و فکر کردم شوخی است. این موضوع تا حدی برایم طنز بود که تصمیم گرفتم آن را به صورت کمدی بنویسم.

او داستان این اثر نمایشی را این‌گونه توضیح داد: زوجی که با مشکلات مالی مواجه هستند و در جنوب شهر زندگی می‌کنند در لاتاری مهاجرت به آمریکا برنده می‌شوند و ...

این نویسنده و کارگردان درباره سبک و شیوه اجرایی نمایش "رویای آمریکایی" عنوان کرد: این اثر نمایشی کاملاً کمدی اگزجره است و  در مواجه با شخصیت‌های نمایش به گونه‌ای برخورد کرده‌ام که مخاطب به دنبال مابه‌ازای بیرونی و واقعی در آن‌ها نباشد.

کیخایی درخصوص طراحی صحنه و لباس این اثر نمایشی گفت: در ابتدا با طراح صحنه‌ای صحبت کرده بودیم اما از آنجا که برای او مشکلی پیش آمد خودم طراحی را برعهده گرفتم. دکور و طراحی لباس نمایش کاملاً رنگی است و نمایش طراحی فانتزی دارد.

او درباره موسیقی نمایش "رویای آمریکایی" یادآور شد: از آنجا که موضوع این نمایش درباره آمریکا و مهاجرت است، موسیقی‌های این نمایش آهنگ‌های انتخابی خارجی است که اکثراً آن‍ها را شنیده‌اند.

آیلین کیخایی در پایان صحبت‌هایش گفت: "رویای آمریکایی" اثری کمدی است که به هیچ عنوان شوخی توهین‌آمیزی ندارد و کودکان نیز می‌توانند به تماشای آن بنشینند.  

دیگر عولمل این ثار نمایشی عبارتند از: گروه کارگردانی: سمانه اسماعیلی و الهام هادیان، مدیر چهره پردازی: ماریا حاجیها، طراح گریم: عاطفه ابیضی، مدیر تولید: اسرافیل قاسمی و مازیار مویدی، طراح صحنه و انتخاب موسیقی: آیلین کیخایی، طرح پوستر و بروشور: مهرشاد عیوضی فر، اجرای گریم: عاطفه ابیضی و حمیدرضا قاسمی، ساخت تیزر: حسین تشکری، روابط عمومی: رامتین مقدادی، سرمایه‌گذار دکور: پانته آ امداد، ساخت دکور: رضا محمدی و سعید نوروزی، عکاس و ساخت دکور: اسرافیل قاسمی، سرمایه‌گذار ساخت دکور: پانته آ امداد، ساخت تیزر: کیوان محمودنژاد و حسین تشکری، طراح پوستر و بروشور: مهرشاد عیوضی فر وهمراه گروه: محمد قدس.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.