سرویس تئاتر هنرآنلاین: مریم محمدی نویسنده و کارگردان نمایش "یرماغ" که این روزها در سالن اصلی مولوی روی صحنه است، یادداشتی را در اختیار هنرآنلاین قرار داد که متن آن بدین شرح است: 

ما عوامل نمایش "یرماغ" بعد از یک سال انتظار و تلاش‌های مداوم توانستیم برای اجرای عموم، اثر خود را بدرقه سالنی برای اجرای عموم کنیم. سالنی که در آن بزرگان عرصه تئاتر قدم‌های مبارکی بر آن گذاشته‌اند. 

تالار مولوی سالن اصلی جایی است که ما تلاش کردیم با عبور از یک مسیر درست و اصولی همراه با احترام و ادب بر قدم‌های مبارک بزرگان این عرصه امروز در آن نمایش "یرماغ" را اجرا کنیم. ما تعدادی جوان بی‌ادعا هستیم و زمانی که از کوچه‌های دانشگاه و صحنه‌های حرفه‌ای عبور می‌کردیم به ما یاد دادند و آموختند که تئاتر قداست و احترام دارد، اما در شلوغی‌های فضای حرفه‌ای با مواردی برخورد داشتیم که گویا برای زنده ماندن باید راه دیگری را پیش گرفت.

نمایش ما بازیگر سلبریتی و چهره ندارد، نمایش ما در ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود، نمایش ما با رویداد جام جهانی تداخل دارد، نمایش ما هیچ حامی ندارد، نمایش ما امکان تبلیغات شهری هم ندارد، نمایش ما ... .

ما اعتراضی به زمان نمایش‌مان نداریم، لاجرم باید پذیرفت و پیش رفت مانند موارد بسیاری که در سرزمین مادری‌مان پذیرفته‌ایم و پیش می‌رویم، اما اعتراض‌مان بر این است که چرا هیچ نهاد فرهنگی و یا دولتی حمایتی از گروه‌های جوان و سالن‌هایی که اختصاص به دانشجویان دارد نمی‌کند.

حالا می‌فهمم که چرا برخی به تبلیغات نامتعارف که در شأن یک اثر هنری چه در سینما و چه در تئاتر نیست تن می‌دهند، با دارا بودن بازیگر چهره و داشتن بهترین تبلیغات و حمایت‌ها طرح‌های خام دستانه خود را اجرا می‌کنند. داعش را به محل فروش فیلم خود می‌برند. نه برای سود بلکه برای خودنمایی.

اگر بنا باشد که این فضا و شرایط الگو شود و ما را مجاب کند که باید دست به تبلیغات نامتعارف بزنیم عوامل نمایش "یرماغ" هم باید گاوهای خود را به تالار مولوی بیاورند. آیا ما نیز به تقلید از یک تبلیغات نامتعارف باید برای خودنمایی برای دیده شدن کارمان در شرایط سخت در تالار مولوی "ماتادور" بازی راه بیندازیم؟"

نمایش "یرماغ" نوشته مریم محمدی و مهیار احمدی و به کارگردانی مریم محمدی از 27 اردیبهشت ماه ساعت 20:30 در سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه است و بازیگران این اثر نمایشی مهیار احمدی، محمدعلی امیدبخش، علی تاریمی، سالار خمسه، بردیا زاهدی، عادل شادرو، حمید صدری، رسول صوری، امیرحسین عشق آبادی، مجید عمانی، مهتاب محسنی، رامین مرادی جاوید، محمد رضا منصوری و رضا منفرد هستند.