سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "یک مهمانی با شکوه" نوشته احسان بدخشان و به کارگردانی محمد محقق منتظری از 26 اردیبهشت‌ماه ساعت 19 در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان روی صحنه است. محمد محقق منتظری با این اثر نمایشی پس از دو نمایش "اندر هدایت نسل جوان" و "مرگ آسید کاظم" سومین تجربه کارگردانی تئاتر را پشت سر می‌گذارد. بازیگران نمایش "یک مهمانی باشکوه" ابراهیم عزیزی، الهه شه‌پرست، لادن نازی، امیر عباسیان، مهراد ساعی و محمد باقر باباجانی هستند.

محمد محقق منتظری در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره شکل‌گیری این اثر نمایشی گفت: نمایش "مرگ آسید کاظم" را که سال گذشته در تالار سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه آوردم را نیز احسان بدخشان نوشته بود. چند سالی است که با آقای بدخشان در یک گروه همکاری می‌کنیم و از آنجا که فضای ذهنی نزدیکی به هم داریم طی این سال‌ها درباره طرح‌ها و داستان‌هایی بحث و مذاکره می‌کنیم.

او در ادامه اضافه کرد: بدخشان نمایشنامه "یک مهمانی باشکوه" را دو سال پیش به من پیشنهاد کرد و از آن زمان 13 بار این متن بازنویسی شد تا به مرحله تمرین رسید.

کارگردان نمایش "اندر حکایت نسل جوان" درباره موضوع و مضمون نمایش "یک مهمانی با شکوه" خاطرنشان کرد: این اثر نمایشی موضوعی اجتماعی و فضایی تقریبا رئال ایرانی دارد. داستان نمایش درباره زن و شوهری است که فرزندشان دوستی در مدرسه دارد و آن‌ها تصمیم می‌گیرند شبی همکلاسی پسرشان را به همراه خانواده برای شام به منزل‌شان دعوت کنند و ...

محقق منتظری درخصوص سبک و شیوه اجرایی نمایش عنوان کرد: "یک مهمانی باشکوه" در اجرا نیز بستری تقریباً رئال دارد اما به مرور و در انتهای نمایش به فضایی انتزاعی و ذهنی نزدیک می‌شویم.

او درباره طراحی و فضای صحنه نمایش "یک مهمانی باشکوه" یادآور شد: صحنه نمایش نیز در راستای کار، توسط مهیار جوادی‌ها و حسین توازنی‌زاده طراحی شده است. طراحی صحنه به فضایی ذهنی نزدیک است. در صحنه المان‌هایی رئالیستی وجود دارد اما فضایی را که تماشاگر می‌بیند کمی دورتر از آنچه است که شخصیت‌های نمایش درباره خانه‌شان توصیف می‌کنند. مخاطب با دیدن نمایش متوجه این فضای متفاوت خواهد شد.

محمد محقق منتظری با بیان اینکه موسیقی برای این نمایش ساخته شده است و به صورت پلی بک پخش می‌شود، درباره استقبال تماشاگران از این اثر نمایشی اظهار داشت: با اینکه در ماه مبارک رمضان و آستانه امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها قرار داریم و اجراهای ما نیز به تازگی شروع شده است، خوشبختانه استقبال خوبی از نمایش شده است. متاسفانه به دلیل سیاست‌های تماشاخانه انتظامی تعداد اجراهای ما محدود است و بسیار زود به پایان خواهد رسید.

دیگر عوامل نمایش "یک مهمانی باشکوه" عبارتند از: طراحان صحنه و مشاوران کارگردان: مهیار جوادی‌ها و حسین توازنی‌زاده، دستیار کارگردان: علی احقاقی و فرشته یوسف‌پور، منشی صحنه: شیوا رضایی، طراح نور: علی اصغر کوزه‌گر، طراح لباس: ماهرخ سلیمانی‌پور، عکاس و ساخت تیزر: وحید علیمردانی استودیو (.آ.)، آهنگساز: مهدی وکیلی، روابط عمومی: زینب همتی و مشاور رسانه: آوا فیاض.

علاقمندان می‌توانند بلیت این اثر نمایشی را از سایت تیوال تهیه کنند.