به گزارش هنرآنلاین، نمایش "مرا به نام خودم بخوان" با طراحی و کارگردانی زهرا اسلام پناه از ساعت 18:30 روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه سال‌جاری اجرای عمومی خود را در تماشاخانه مهر حوزه هنری آغاز می‌کند.

این اثر نمایشی برگرفته از آیات سوره مبارکه بقره به همراه چند سوره مکمل رعد و نساء و است؛ داستان این نمایش درباره آدم و بحث اختیار آدمی در زمین و به نوعی انتخاب‌های چندگانه آدمی در زمان‌های مختلف تاریخ است. آدمی که به زمین هبوط می‌کند و در سیاهی‌ها، تردیدها و فسادها غوطه‌ور می‌شود و در نهایت پس از پستی و بلندی‌های بسیار مجددا به فطرت خود باز می‌گردد. به همان پاکی روز ازل.

نمایش "مرا به نام خودم بخوان" جزو معدود آثار نمایشی دینی است که بدون دیالوگ و بر پایه فرم و حرکت و موسیقی اجرا می‌شود و عواملی که در این اثر نمایشی همکاری می‌کنند عبارتند از: کارگردان و طراح حرکات: زهرا اسلام پناه بازیگران: زهرا اسلام پناه، رامک نوروزی، بنیتا میسمی، حشمت‌اله زارعی، هدی بختیاری، غزاله امینی، نیکا محمد حسین، محمدعلی نجف‌پور، مژده برکتی، کیمیا اسلام‌پناه، تهیه کننده: حوزه هنری، مشاوران کارگردان: علی یعقوب‌زاده، داریوش نصیری، مدیر تولید: علی یعقوب زاده، مشاور ارتباطات و تبلیغات: مصطفی محمودی، دستیاران کارگردان: مژده برکتی و غزاله امینی، مدیران صحنه: مژده رقیب دوست و علی رضا ابراهیم خانی، طراح نقاشی: مژده برکتی، طراح لباس: سارا ناقلی و زهرا اسلام پناه، طراح صحنه: مژده برکتی، طراح پوستر: گلی شهبازی، طراح بروشور: گلی شهبازی وسید کوروش سیدی، تبلیغات فضای مجازی: نسا نیکو (طراحان هنر ایرانیان)، روابط عمومی: ندا الماسیان طهرانی، امور ارتباطات رسانه‌ای: لاله محمودی، ساخت دکور: امیرحسین سعیدی، محمدسعیدی و محمدعلی نجف پور، نورپردازی: امیرحسین سعیدی، محمد سعیدی  و سعیدآرین مجد، عکاس صحنه: وحید دهرویه، ساخت تیزر: سید کورش سیدی و تصویر بردار: رضا یوسفی.

نمایش "مرا به نام خودم بخوان" تا 24 خرداد ماه همه روزه از ساعت 18:30 به مدت 50 دقیقه با بهای بلیت 20 هزار تومان در تماشاخانه مهر حوزه هنری واقع در تقاطع حافظ و سمیه به روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان تماشای این اثر نمایشی می‌توانند برای خرید و رزرو بلیت به پایگاه فروش بلیت تیوال مراجعه و یا با شماره تلفن 09109876366 تماس حاصل کنند.

این نمایش برای روزهای اجرای خود تخفیف‌های ویژه‌ای را برای دانشجویان رشته‌های مختلف و همچنین باشگاه خریداران تیوال در نظر گرفته است.

 

حضور مجدد بهناز جعفری در نمایش "رومولیت"

بهناز جعفری بعد حضور در فستیوال کن، از ۳۱ اردیبهشت ماه بار دیگر با نمایش "رومولیت" به روی صحنه میرود.

بهناز جعفری که در فستیوال بین‌المللی فیلم کن برای بازی در فیلم "سه رخ" حضور داشت از دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در نمایش "رومولیت" حاضر می‌شود. 

نازآفرین کاظمی از روز جمعه ٢١ اردیبهشت جایگزین بهناز جعفری در نقش دایه در نمایش "رومولیت" شده بود. 

نمایش "رومولیت" به کارگردانی مشترک مصطفا کوشکی و هستی حسینی در طی ۲۷ اجرا ۴۷۰۰ مخاطب داشته است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از حسن جودکی مدیر تولید، سارا اسکندری طراح گریم، علی کوزه گر طراح نور، هستی حسینی طراح لباس، علیسینا رضاییان آهنگساز، مهدی طالقانی گرافیک، سایناقادری عکاس، میثم انتظاری دستیار کارگردان، مریم شریعتی روابط عمومی و گروه هنری پژواک تبلیغات.

توسط باشگاه تئاتر فرهنگسرای ارسباران و با هم کاری موسسه ی افرامانا برگزار می شود:

 

"آنتی گون" در یازدهمین نشست نقد صحنه

یازدهمین نشست نقد صحنه با حضور علی راضی، مهبود مهرنوش، صفا کامدیده و بهزاد صدیقی و با همکاری موسسه افرامانا در سالن ذوالفقاری فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در یازدهمین نشست نقد صحنه، تئاتر "آنتی گون" نوشته و کارگردانی علی راضی ساعت 16:30 روز شنبه پنجم خردادماه ۹۷ در سالن استاد ذوالفقاری فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

در این نشست نقد صحنه مهبود مهرنوش (نمایش‌نامه‌نویس، منتقد و مدرس تئاتر)، بهزاد صدیقی (نمایش‌نامه‌نویس و دبیر سلسله نشست‌های نقد صحنه)، علی راضی (نویسنده، طراح و کارگردان تئاتر) به همراه صفا کامدیده (طراح صدا) درباره  این اثر گفت‌وگو خواهندکرد.

نمایش "آنتیگون" که از 16 اردیبهشتماه ۹۷ به روی صحنه رفته، تا  12 خرداد ماه سال جاری در تالار سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.

سلسله نشست‌های نقد صحنه توسط باشگاه تئاتر فرهنگ‌سرای ارسباران با همکاری موسسه افرا مانا با هدف نقد و بررسی نمایش‌های در حال اجرای تهران، هر ماه در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این نشست می‌توانند در تاریخ یادشده به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا، فرهنگسرای ارسباران، سالن استاد ذوالفقاری مراجعه کنند یا برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

 

"سرآشپز پیشنهاد می کند" مسابقه عکاسی با موبایل برگزار می‌کند

مسابقه عکاسی نمایش "سرآشپز پیشنهاد می‌کند" به کارگردانی شهاب‌الدین حسین‌پور برگزار می‌شود.

گروه اجرایی این اثر در نظر دارد مسابقه عکاسی با موبایل "سرآشپز ..." را برگزار و به برگزیدگان آن جوایزی را اهدا کند. شرکت‌کنندگان می‌توانند عکس‌های خلاقانه‌ای را با توجه به نام و محتوای نمایش طراحی و با انتشار آن در صفحه اینستاگرام و استفاده از آدرس "#سرآشپز_پیشنهاد_میکند" عکس مورد نظر خود را برای گروه اجرایی ارسال کنند. داوری این آثار برعهده مهدی آشنا عکاس خواهد بود.

نمایش "سرآشپز پیشنهاد می‌کند" که محمدامیر یاراحمدی بازنویسی و دراماتورژی آن را بر عهده دارد، این روزها با حضور شهرام قائدی، رامین ناصرنصیر، آرش فلاحت‌پیشه و مهدی فریضه در تالار ایوان شمس به صحنه می‌رود.

نمایش کمدی موزیکال "سرآشپز پیشنهاد می‌کند" اثر تحسین‌شده پانزدهمین جشنواره بین‌المللی آئینی سنتی، نمایش برگزیده دوازدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهیان ایران، نمایش برگزیده اولین دوره جشنواره ملی جوان ایرانی و نمایش تحسین‌شده سی و ششم جشنواره تئاتر فجر است که پیش از این اجراهای متعددی در بسیاری از استان‌های کشور داشته است.

این نمایش هر شب ساعت ۲۱:۳۰ در تالار ایوان شمس واقع در بزرگراه جلال آل احمد، ابتدای بزرگراه کردستان به صحنه می‌رود، علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی tik8 بلیت این نمایش را تهیه کنند.