سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "لولیتا" نوشته فرشاد جعفری و کار بهنام احمدی از 20 اردیبهشت ماه ساعت 20:45 در سالن سایه مجموعه تئاترشهر به صحنه می‌رود. بازیگران این اثر نمایشی کتایون سالکی، نهال دشتی، راشین دیدنده و مهدی شاهدی هستند. بهنام احمدی پیش از این، نمایش "جنی" نوشته فرشاد جعفری را در خانه نمایش دا به صحنه آورده است.

بهنام احمدی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب نمایشنامه "لولیتا" از فرشاد جعفری گفت: سال 88 با این نویسنده آشنا شدم و از آن زمان فعالیت‌مان آغاز شد. نمایشنامه "جنی" را طی یک سال تمرینات به صورت کارگاهی به صحنه آوردیم و پس از آن تصمیم به اجرای نمایش "لولیتا" گرفتیم.

او ضمن اشاره به اینکه نمایشنامه "لولیتا" سال 90 نگاشته شد و 9 بار نیز بازنویسی شد، خاطرنشان کرد: نمایش "لولیتا" طی تمریناتی کارگاهی شکل گرفت و متن آن نیز در طول تمرینات نمایش تکمیل شد.

این کارگردان تئاتر درباره موضوع و مضمون این اثر نمایشی یادآور شد: چندنفر برای اینکه از شر کابووس‌های‌شان خلاص شوند به پیشنهاد لولیتا پلک‌های‌شان را می‌بندند تا کابوس نبینند.

احمدی با بیان اینکه تلاش کرده‌ایم در این اثر نمایشی ارجاعی به زمان و مکانی خاص نداشته باشیم، درباره شیوه اجرایی نمایش "لولیتا" عنوان کرد: در این اثر نمایشی همچون نمایش "جنی" در کنار فرم و ساختار نمایشنامه و بازه زمانی درون متن که همه اتفاقات به سمت فرم رفته است، در تک تک اجزای نمایش به دلیل فضای کابوس‌گونه‌ای که در آن است به سمت و سوی اغراق و بزرگ‌نمایی رفته‌ایم.

او در ادامه افزود: موقعیت‌های نمایش دست ما را باز گذاشته بود تا در طراحی صحنه، فرم حرکت و موسیقی بتوانیم بیش از حد عمل کرده و تغییراتی داشته باشیم. صداها و افکت‌های استفاده شده در نمایش با دست کاری الکترونیکی تبدیل به صداهایی جدید شده است. متن "لولیتا" این امکان را به ما می‌داد تا کابوس‌ها حالتی تصویری به خود گیرد. در بخش‌هایی، متن را کنار گذاشته و متن تبدیل به تصویر شد. از این جهت این اثر نمایشی بسیار وابسته به تصویر است.

بهنام احمدی در پایان درباره موسیقی این نمایش اظهار داشت: طراحی افکت‌های نمایش را هانیه موسوی انجام داده است. طی یک سال تمرینات و صدابرداری از نمایش و دست‌کاری‌های الکترونیکی انجام شده، افکت‌ها تبدیل به نویز شد که از نویزها موسیقی نمایش ساخته شده است.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مجری طرح: اسداله عطایی، سرپرست گروه: حمید پورآذری، طراح صحنه: بهنام احمدی، طراح پوستر و گرافیک: سیاوش تصاعدیان، طراح صدا: هانیه موسوی، طراح گریم: محمد غلامی، طراح لباس: شیدا زواری، طراح نور: شاهین رحمان‌علی، طراحی و ساخت آکسسوار: سارا صادقی، عکاس: هلیا رفیعی، ساخت دکور: آرش پاشایی و تیم اجرایی: رویا حجازی و سینا فیاضی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.