به گزارش هنرآنلاین به نقل از ستاد خبری ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار ، در متن مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ششمین جشنواره ملی تئاتر " ایثار" آمده است:

" به نام پروردگار یکتا "

آنان همه از تبار باران بودند                                   رفتند ولی ادامه دارند هنوز

بی گمان یکی از بزرگترین رسالت های هنر و هنر نمایش، بیان و نشر ارزش های بلند انسانی است، خصایل نیکویی که جهان را می آراید و از تیرگی می پالاید.

تئاتر در ناب ترین تبلور خویش به پالایش و پیرایش جهان می اندیشد و زدودن تاری و غبار از رخ و روان انسان.

 جشنواره تئاتر  " ایثار " با نام نیکی که دارد در پی آن است تا از نیکان زمانه یادی کند ونشانشان بلند دارد و از ره آورد این یاد دلنشین آمیخته با شعور، چراغی فراهم آورد، برای روشنایی امروز و فردا.

صمیمانه همت و تلاش ارزشمند تمام هنرمندان، گروه های نمایشی و تلاشگران ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در دیار سربلند " کرمانشاه " را ارج نهاده و امیدوارم این رویداد، برپایه تفکر، شناخت، تلاش و خلاقیت، آوردگاهی شایسته، نام شهیدان و ایثارگران سرافراز ایران اسلامی باشد . ان شاءالله. شهرام کرمی

 

شش هنرمند شناخته شده تئاتر در هیات داوری جشنواره تئاتر ایثار حضور دارند

دبیر علمی ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با بیان این که اساتید و کارگردانان شناخته شده تئاتر آثار جشنواره را داوری می کنند ، شش داور بخش های صحنه ای و خیابانی را معرفی کرد.

محمد لارتی دبیر علمی جشنواره همزمان با اولین روز برگزاری ششمین دوره جشنواره در کرمانشاه هیات داوران دو بخش صحنه ای و خیابانی را معرفی کرد.

وی اعلام کرد: 13 نمایش بخش صحنه ای با داوری قطب الدین صادقی ، حسین مسافر آستانه و پیمان شریعتی ارزیابی می شوند. در بخش خیابانی نیز مجید صالحی ، کامران شهلایی و سامان خلیلیان به داوری آثار می نشینند.

محمد لارتی افزود: کارگاه های آموزشی جشنواره از روز گذشته کار خود را در کرمانشاه آغاز کرده اند و از امروز در بخش صحنه ای شاهد اجرای 3 نمایش صحنه ای و 11 نمایش خیابانی در سالن ها و سطح شهر کرمانشاه خواهیم بود.

وی تصریح کرد: برترین های جشنواره ایثار عصر روز دوشنبه 24 اردیبهشت و طی مراسم رسمی اختتامیه در سالن اصلی مجتمع فرهنگی هنری انتظار معرفی خواهند شد.

ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری سید مرتضی حسینی از 21 تا 24 اردیبهشت ماه جاری در شهر کرمانشاه برگزار می شود.