به گزارش هنرآنلاین، نمایش "اسپرسو سینگل شات" به نویسندگی و کارگردانی بابک توسلی که پیش از این قرار بود تا 17 اردیبهشت ماه روی صحنه باشد، باتوجه به استقبال مخاطبان به مدت 4 شب تا جمعه 21 اردیبهشت ماه تمدید شد.این نمایش هر شب  ساعت 21:30 در سالن شماره 1 تماشاخانه‌ی پالیز روی صحنه می‌رود. 

تاکنون هنرمندانی چون بهزاد فراهانی، خسرو احمدی، بهرام شاه‌محمدلو، راضیه برومند، رضا بابک، امین زندگانی، الیکا عبدالرزاقی، فهیمه رحیم‌نیا، کاظم هژیرآزاد، پریسا مقتدی، سامان ارسطو، داریوش فرضیایی، مرجانه گلچین، سیروس همتی، رحمت امینی، الهام جعفرنژاد و ... به تماشای این نمایش نشستند.

امید زندگانی، سوسن پرور، ابراهیم شفیعی، تبسم هاشمی حائری، مریم رحیمی، شهرام نجاتی، آتوسا راستی و الناز تاریخی بازیگران نمایش "سینگل شات" هستند. داستان "سینگل شات" در کافه‌ای خارج از ایران روایت می‌شود و در خلاصه داستان آن آمده است : تنهایی همیشه سخت است، مهاجر که باشی سخت‌تر هم می‌شود، تنهایی آزارت می‌دهد، اما عشق می‌تواند مرهم باشد. نیاز به عشق، ترس از عشق، فرار از عشق .. 

علاقمندان برای تهیه بلیت‌ این نمایش می‌توانند به سامانه تیوال به نشانی www.tiwall.com  مراجعه کنند. 

سید علی موسویان (بازنویس)، مریم رحیمی (انتخاب بازیگر و مدیر اجرایی)، سمیه فراهانی (طراح گریم)، کاوه کاظم‌زاده (دستیار کارگردان) و آوا فیاض (مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل این نمایش هستند.

 

"پناه کاه" دوشنبه اجرا نمی‌شود/ 40 درصد تخفیف دانشجویی

نمایش "پناه کاه" به نویسندگی و کارگردانی فرید قادرپناه و رامین معصومیان روز دوشنبه 17 اردیبهشت اجرا نخواهد داشت.

نمایش "پناه کاه" به نویسندگی و کارگردانی فرید قادرپناه و رامین معصومیان روز دوشنبه 17 اردیبهشت اجرا نخواهد داشت. همچنین این نمایش روزهای یکشنبه تا چهارشنبه هر هفته به دانشجویان با ارائه کارت دانشجویی به گیشه عمارت ارغنون 40% تخفیف می‌دهد.

تعطیلی اجرای روز دوشنبه به دلیل افتتاحیه نمایش "خنکای ختم خاطره" به کارگردانی حامد ادوای است، ادوای در نمایش "پناه‌کاه" نقش مایکل را بازی می‌کند. 

داستان "پناه کاه" درباره‌ رایان سرباز بزدلی‌ست که از میانه‌ یک جنگ آخرالزمانی می‌گریزد اما فرار او از این مهلکه او را به جای بهتری نمی‌برد. او در سوراخی می‌افتد که زیستگاه انسان‌هایی‌ست که سالیان دراز از تمدن دور بوده‌اند و در بدو ورودش و بی‌هیچ دلیلی تصمیم به اعدام او می‌گیرند. رایان تنها سه روز فرصت دارد تا زندگی‌اش را دوباره بخرد.

 حامد ادوای (مهمان از گروه گره)، آیدین بهاری، رامین جعفری، امین جلالی، مینا زرنانی، کاوه مرحمتی و آزاده مشعشعی بازیگران این نمایش هستند.

از کارهای قبلی فرید قادرپناه و رامین معصومیان می‌توان به کارگردانی نمایش‌های "شبی بیرون از خانه" (تماشاخانه استاد مشایخی 1393)، "آوریل 1912" (تماشاخانه استاد مشایخی 1394) و "بازگشت به خانه" (تماشاخانه ارغنون 1396) اشاره کرد.

پیش‌فروش بلیت‌های سه روز نخست این نمایش در سامانه تیوال آغاز شده‌است.

گروه هنری مربع ۱۱ (مدیراجرایی)، ماریا حاجیها (طراح گریم)، الهام شعبانی (طراح لباس)، رضا خزرایی (طراح نور)، محمدرضا جدیدی (موسیقی)، کاوه مرحمتی (گرافیک، طراحی و ساخت تیزر)، سیدشهاب خاضع‌حق (دستیار تولید)، فرهاد جاوید (عکاس)، مریم شریعتى (مدیر تبلیغات)، آوا فیاض (مشاور رسانه‌ای)، گروه هنرى پژواک (ویدیو پشت صحنه و تبلیغات)، وحدت سرچونی (اجرای گریم)، باران سیبی (دستیار لباس) و حسین پناهی (دوخت لباس).

 

انصراف "یرماغ" از جشنواره تئاتر دانشجویی

مریم محمدی کارگردان و نویسنده "یرماغ"، نمایش برگزیده جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشجویی از اجرای نمایشش در این جشنواه انصراف داد.

طبق برنامه اعلام شده از سوی دبیرخانه جشنواره تئاتر دانشجویی نمایش "یرماغ" قرار بود یکشنبه 16 اردیبهشت در سالن اصلی تالار مولوی به عنوان یکی از نمایش های برگزیده این جشنواره اجرا شود.

مریم محمدی نویسنده و کاگردان نمایش "یرماغ" درباره دلایل انصرافش از جشنواه گفت: باتوجه به آغاز اجرای عموم نمایش "یرماغ" از 27 اردیبهشت در تالار مولوی با دبیرخانه جشنواره تئاتر دانشجویی به صورت شفاهی رایزنی‌هایی انجام دادیم تا شاهد اجرای این اثر در آخرین روز جشنواره باشیم که اختلافش با برنامه‌ای که امروز اعلام کرده‌اند زمان قابل توجه 9 روز است.

وی در ادامه گفت: دلیل این تقاضا از مسئولین برگزار کننده تغییر دکور و آماده شدن آن و همچنین لباس بازیگران بود. ضمن ارائه این نکته که نزدیکی اجرای مان در جشنواره و بلافاصله اجرای عموم مان در سالن اصلی تالار مولوی می‌توانست به جهات مختلف برای گروه مثبت باشد، که با بیان این مطالب موافقت دبیرخانه را به صورت شفاهی دریافت کرده بودیم و بر همین اساس نیز برنامه‌ریزی کردیم، اما بعد از اعلام برنامه اجرایی جشنواره از تاریخ در نظر گرفته شده برای نمایش "یرماغ" متعجب شدم گویا در شرایط کنونی برای مسئولین عادت شده که به صورت شفاهی وعده بدهند و در اجرا به شکل دیگری عمل کنند. این روزها گوش‌مان از وعده‌های تو خالی پر شده است. گویا در حال حاضر باید یاد بگیریم که به تعهدات و وعده‌های شفاهی مدیری دلخوش نکنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باتوجه به تلاش گروه برای اجرا در این رویداد فرهنگی و هنری و ضمن احترام به قوانین و مقررات جشنواره از حضور و اجرای نمایش "یرماغ" در 16 اردیبهشت در جشنواره بین‌‌المللی تئاتر دانشجویی انصراف می‌دهم.

نمایش "یرماغ" به کارگردانی و نویسندگی مریم محمدی  از 27 اردیبهشت در سالن اصلی تالار مولوی ساعت 20:30 روی صحنه خواهد رفت.

 

"هگزا شهر دوشیزگان" به روی صحنه می‌رود 

محمدحاتمی، بازیگر و کارگردان نام آشنای تئاتر، نمایش جدید خود را با نام "هگزا شهر دوشیزگان" در تماشاخانه دیوار چهارم به روی صحنه می‌برد. این نمایش روایت داستان ورود یک مرد به شهری است که در آن همه افراد خانم هستند و فردی با جنسیت مذکر در آن زندگی نمی‌کند. 

"هگزا شهر دوشیزگان" به نویسندگی علیرضا سید و طراحی و کارگردانی محمد حاتمی با بازی حسین رفیعى، شیرین بینا، مریم بخشی، مبینا طبائى، پانته آ مهدى نیا، پرستو علیزاده، باران شادپورى و زهرا فرهانى‌راد از روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه، ساعت 20:30 در تماشاخانه دیوار چهارم به روی صحنه می‌رود. 

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: "هگزا شهر دوشیزگان" داستان شش زن را روایت می‌کند که در شهری زندگی و کار می‌کنند که در آنجا مردی وجود ندارد و از قضا پای یک مرد به این شهر باز می‌شود و ماجرا از اینجا آغاز می‌شود... 

از جمله عوامل دیگر این نمایش می توان به؛ تهیه‌کنندگان و مجریان طرح: حسین جزایری و عبدالرزاق بنی شیخ الاسلامی؛ دستیاران کارگردان: امیر سلیمانی، رکسانا سکایش، وحید اسدزاده؛ مدیر صحنه: ایمان نظرى؛ منشی صحنه: رکسانا سکایش؛ طراح نور: یونس نوروزی؛ طراح لباس: هلیا شکرى؛ دستیار طراح لباس: فرزانه میرزابابایى؛ چهره پرداز: ماریا دیزجی؛ ساخت دکور: کارگاه ساخت دکور دیوارچهارم؛ مدیر روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای: سید محمد صادق سیادت؛ فضای مجازی: رکسانا سکایش؛ امور هماهنگی: مجتبی کاظمی؛ عکاس: نسیم فروغ، مهران نظرى؛ ساخت تیزر: پن استدیو و طراح پوستر و بروشور: امیر سلیمانی اشاره کرد. 

علاقمندان جهت تماشای این نمایش می توانند به سایت www.tik8.com و یا به گیشه تماشاخانه دیوار چهارم به آدرس میدان فلسطین، خیابان طالقانی، بین سرپرست و فریمان، پلاک 544 مراجعه کنند.