سرویس تئاتر هنرآنلاین، پانزدهمین جشن شب بازیگر عصر 15 اردیبهشت ماه با حضور هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر در تالار وحدت برگزار شد.

در آغاز این مراسم پس از پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، موسیقی سنتی توسط گروه "شروند" اجرا شد.

سروش طاهری مسئول هیأت داوران و مجری این جشن در ابتدای مراسم از هنرمندان درگذشته یادی کرد و گفت: همه ما مرحوم نقی سیف جمالی را می‌شناسیم و با صدای او یاد می‌کنیم از هنرمندانی که در سال 96 از دست دادیم. در این نشست قرار است از چهار هنرمند پیشکسوت تئاتر از سوی انجمن بازیگران تقدیر و تجلیل شود؛ کبری ملکی بانوی پیشکسوت تئاتر سنندج، سیدمحمد رئیس‌زاده زیاوری از پیشکسوتان تئاتر گیلان، محمد مطیع و بانو فهمیه رحیم نیا از هنرمندان تهران.

او در ادامه اضافه کرد: محمدعلی کشاورز،‌ نصرت‌اله وحدت، شهلا ریاحی، پری امیرحمزه و بهزاد فراهانی 5 هنرمند پیشکسوت تئاتر نیز به انتخاب مشترک انجمن پیشکسوتان و خانه تئاتر  تقدیر می‌شوند. همچنین امشب 3 بازیگر مرد، 3 بازیگر زن، یک بازیگر خردسال و یک بازیگر ویژه سال 96 معرفی و تقدیر می‌شوند.

محمدعلی کشاورز، شهلا ریاحی و پری امیرحمزه در این مراسم حضور نداشتند. حسین پرستار نیز که به نمایندگی از پری امیرحمزه روی صحنه حضور پیدا کرد از شهلا ریاحی به عنوان اولین کارگردان زن سینمای ایران یاد کرد.

در ادامه نمایش سیاه بازی توسط داود داداشی اجرا شد و اجرای حرکات موزون آذربایجانی و کردی از دیگر برنامه‌های این جشن بود.

نصرت‌اله وحدت در بخشی از این مراسم ضمن تشکر از عباس عظیمی گفت: بر آب‌ها چه رفت که زاینده رود پیر، خود را گرفتار  گرداب می‌کند. آرزوی من این است که دوباره گرفتار دوربین فیلمبرداری شوم و آرزوی دیگرم این است که باز هم به صحنه تئاتر بازگشته و خاک صحنه تئاتر را بخورم.

بهزاد فراهانی نیز در سخنانی کوتاه تصریح کرد: این نهادی که دوستان با عرق جبین به همراه آقای عظیمی پی‌ریزی کردند یاری‌گر صنوف هنری است که امیدواریم بالنده باشد.

در ادامه مراسم از کبری ملکی پیشکسوت تئاتر سنندج توسط ایرج ‌راد تجلیل و مدالیوم خانه تئاتر به وی تقدیم شد و ملکی نیز به زبان کردی سخنان کوتاهی را ایراد کرد.

سیدمحمد رییس‌زاده زیاوری از هنرمندان باسابقه تئاتر گیلان، مورد قدردانی قرار گرفت و با حضور پرویز پورحسینی نیز از فهیمه رحیم‌نیا تقدیر به عمل آمد. پورحسینی در این بخش از هوشنگ آزادی‌ور هنرمند تازه درگذشته یاد کرد.

در پایان قدردانی‌های جشن شب بازیگر خانه تئاتر، از محمد مطیع قدردانی شد و او تماس تلفنی زنده‌ای با حاضران داشت.

در ادامه سهراب سلیمی به عنوان نماینده خانه تئاتر از عباس عظیمی مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت قدردانی کرد و سپس از داوران این دوره قدردانی شد.

برگزیدگان پانزدهمین جشن شب بازیگر به ترتیب زیر اعلام شد:

بازیگری خردسال:

محمد شاکری برای بازی در نمایش "الیور توئیست"

بازیگری زن:

 الهام شعبانی برای نمایش "قند خون"، آوا شریفی برای نمایش "در انتظار آدولف" و گلچهره سجادیه برای نمایش "سونات پاییزی"

بازیگری مرد:

 فرزین محدث برای نمایش "شب دشنه های بلند"، بهنام شرفی برای نمایش "آبی مایل به صورتی" و رضا بهبودی برای نمایش "ماجرای مترانپاژ"

جایزه ویژه:

 هوتن شکیبا برای نمایش "الیور توئیست"