سرویس تئاتر هنرآنلاین: نشست رسانه‌ای جشن شب بازیگر صبح امروز 11 اردیبهشت‌ماه با حضور بهزاد فراهانی دبیر جشن و رئیس انجمن بازیگران، پرستو کرمی کارگردان جشن، مسعود رحیم‌پور مدیر اجرایی جشن و سروش طاهری مسئول هیأت داوران جشن در محل خانه تئاتر برگزار شد.

بهزاد فراهانی در ابتدای این مراسم با بیان اینکه برگزاری این جشن طی این سالیان تعهدی نسبت به صنف بازیگران است، گفت: امسال برخلاف سالیان گذشته نتوانستیم اسپانسری داشته باشیم که یاری‌گر ما باشد. تنها مدیرکل هنرهای نمایشی که از زحمت‌کشان تئاتر است، رفیقانه دست‌مان را فشرد. او که در حوزه مدیریت هم دلش برای تئاتر می‌تپد به کمک‌مان آمد و ابرویمان را خرید.

او در ادامه دو هنرمند از شهرستان و دو هنرمند از تهران را که قرار است در این جشن از آن‌ها تجلیل شود را نام برد و خاطرنشان کرد: کبری ملکی از سنندج، سید محمد رئیس‌زاده زیاوری از گیلان، محمد مطیع و فهیمه رحیم‌‌نیا 4 هنرمندی هستند که در جشن شب بازیگر با رای‌گیری اعضای هیأت مدیره مرکزی انجمن بازیگران انتخاب و تقدیر خواهند شد.

رئیس انجمن بازیگران همچنین افزود: محمدعلی کشاورز، نصرت الله وحدت، شهلا ریاحی، پری امیر حمزه و بهزاد فراهانی نیز 5 هنرمندی هستند که توسط خانه تئاتر و صندوق حمایت از هنرمندان پیشکسوت جداگانه تقدیر و تجلیل می‌شوند.

پرستو کرمی از اعضای انجمن بازیگران خانه تئاتر و کارگردان این جشن ضمن اشاره به اینکه فعالیت‌اش را از تئاتر شهرستان آغاز کرده تا به تهران رسیده، اظهار داشت: خوشبختانه این جشن به قدری در میان هنرمندان جایگاه دارد که میزان جایزه آن فرقی نمی‌کند و تنها معرفی به عنوان بازیگر سال است که برای هنرمندان اهمیت دارد.

او همچنین اضافه کرد: در این مراسم سه بازیگر زن، سه بازیگر مرد، یک بازیگر خردسال و یک بازیگر ویژه معرفی می‌شوند. مراسم راس ساعت 17 روز شنبه 15 اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

مسعود رحیم‌پور نیز در این نشست گفت: هزینه مراسم ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان شده، این در حالی است که هزینه همان شب تالار وحدت ۶۰ میلیون تومان است و بهزاد فراهانی با اعتبار و پیگیری‌هایش توانست برگزاری جشن در تالار وحدت را میسر کند.

او همچنین اسپانسرهای جشن شب بازیگر را نام برد و افزود: با تعاملی که با تعاونی فرهنگی راه رشد داریم این موسسه هدایای جشن را تامین می‌کند. انتشارات دستان بولتن روزنامه را چاپ می‌کند و موسسه نقش سپند طراحی پوستر، بولتن و کتاب را برعهده دارد. پنج میلیون و نهصد هزار تومان از خانه تئاتر دریافت کرده‌ایم و موسسه یکتا نیز پذیرایی و گل‌آرایی جشن را تقبل کرده است.

پرستو کرمی در ادامه صحبت‌های رحیم‌پور افزود: گروه سرمستان و آسو اجرای بخش‌های نمایشی جشن را برعهده دارند.

سروش طاهری رئیس هیئت داوران جشن شب بازیگر با بیان اینکه در مرحله اول ۱۶۵ اثر توسط دوازده داور دیده شده است که ۳۷ نمایش به مرحله نهایی راه پیدا کرده است، یاداور شد: پنج داور نهایی این رویداد شامل بهزاد فراهانی، اصغر همت، شهرام کرمی، فریبا متخصص و فریدون محرابی، در بخش بازیگران مرد؛ ۱۵ نفر و در بخش بازیگران زن، ۱۰ نفر نامزد معرفی شده‌اند که از این بین، هشت نفر شامل ۶ بازیگر برتر زن و مرد، یک بازیگر خردسال و یک بازیگر ویژه جایزه می‌گیرند.

او اسامی کاندیداها را نام برد و عنوان کرد: گلاب آدینه (شیرهای خان بابا سلطنه)، نسیم ادبی (آبی مایل به صورتی)، مانلی حسین‌پور (بلافیگورا)، گلچهره سجادیه (سونات پاییزی)، آوا شریفی (در انتظار آدولف)، الهام شعبانی (قند خون)، گیتی قاسمی (آبی میل به صورتی)، آزیتا نوری وفا (زندانی خیابان نواب)، ندا مقصودی (طپانچه خانم) و سوسن مقصودلو (بلافیگورا) نامزدهای زن دریافت جایزه معرفی شدند. ‌همچنین در بخش بازیگری مرد فرهاد آییش (شوایک، سرباز ساده دل)، وحید آقاپور (نوای اسرارآمیز)، مرتضی اسماعیل کاشی (مفیستو)، رضا بهبودی (ماجرای مترانپاژ)، اشکان خطیبی (در انتظار آدولف)، هوتن شکیبا (الیورتوئیست)، خسرو شهراز (یک زندگی بهتر)، بهنام شرفی (آبی مایل به صورتی)، هومن کیایی (نوای اسرارآمیز)، حسین محب اهری (خسیس)، فرزین محدث (شب دشنه‌های بلند)، مجید نوروزی (یک زندگی بهتر)، مهدی وثوقی (زندانی خیابان نواب) و سیروس همتی (کلنل) نامزد شدند. محمد شاکری بازیگر نوجوان نمایش "الیورتوئیست" هم‌ در این مراسم به عنوان استعداد جوان تقدیر می‌شود.