سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "پناه کاه" نوشته و کار فرید قادرپناه و رامین معصومیان از 23 فروردین‌ماه ساعت 19 در سالن شماره یک عمارت ارغنون روی صحنه است. این دو هنرمند تاکنون چندین اثر نمایشی همچون "آوریل"، "بازگشت به خانه" و "شبی بیرون از خانه" را به صورت مشترک نگاشته و کارگردانی کرده‌اند. حامد ادوای، آیدین بهاری، رامین جعفری، امین جلالی، مینا زرنانی، کاوه مرحمتی و آزاده مشعشعی بازیگرانی هستند که در نمایش "پناه کاه" ایفای نقش می‌کنند.

فرید قادرپناه در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره موضوع و مضمون این اثر نمایشی گفت: از چند سال پیش در نظر داشتیم تا نمایشی که مکانی عجیب با مردمی عجیب و رفتارهای عجیب دارد و اثر نمایشی متفاوتی باشد را به صحنه آوریم اما از آنجا که نمایشنامه‌ای با این شرایط پیدا نکردیم بر آن شدیم تا خودمان متنی را بنویسیم.

او خلاصه داستان نمایش "پناه کاه" را این‌گونه شرح دارد و خاطرنشان کرد: رایان سرباز بزدلی است که از میانه یک جنگ آخرالزمانی می‌گریزد اما فرار از این مهلکه او را به جای بهتری نمی‌برد. او در سوراخی می‌افتد که زیستگاه انسان‌هایی است که سالیان دراز از تمدن دور بوده‌اند و در بدو ورودش و بی‌هیچ دلیلی تصمیم به اعدام او می‌گیرند. رایان تنها سه روز فرصت دارد تا زندگی‌اش را دوباره بخرد ...

این نویسنده و کارگردان تئاتر ضمن اشاره به اینکه نمایش "پناه کاه" فضای عجیبی همراه با عشق و نفرت دارد، عنوان کرد: اتفاقات داستان این اثر نمایشی در هر جامعه‌ای رخ می‌دهد اما در "پناه کاه" دنیای واقعی را نشان نمی‌دهیم نه اینکه بگوئیم نمایش سورئال است اما دنیایی دارد با قوانین و فاکتورهایی که خودمان آن را ساخته‌ایم. به نظرم هنر باید چیزهایی را به مخاطب نشان دهد که نمی‌توانند ببینند.

او در ادامه افزود: اتفاقات نمایش در جایی به نام پناه کاه روی می‌دهد مانند جزیره اسرارآمیز. شخصیت‌های نمایش در دنیای خودشان با قوانین خاص خودشان زندگی می‌کنند.

قادرپناه با بیان اینکه با اجرای "پناه کاه" روی لبه تیغ هستیم، اظهار داشت: این نمایش در قیاس با نمایش‌هایی که تاکنون روی صحنه آوردیم، اثری متفاوت است و در این نمایش مخاطبانی که کارهای پیشین ما را دیده‌اند غافل‌گیر خواهند شد؛ چرا که در "پناه کاه" نباید انتظار اثری همچون کارهای قبلی ما را داشته باشند. به اعتقاد من این نمایش یکی از کارهای خوب سال 97 خواهد بود که تماشاگر از آن لذت می‌برد.

او درباره موسیقی نمایش گفت: نمایش موسیقی الکترونیک دارد که در خلال اجرا پخش می‌شود. اتفاقات "پناه کاه" در انگلستان رخ می‌دهد و موسیقی خارج از ریتم ایرانی است.

فرید قادرپناه در پایان یادآور شد: "پناه کاه" جایی است که ما با سلیقه خودمان ساخته‌ایم و منطقی در آن وجود ندارد.

دیگر عوامل اجرایی نمایش عبارتند از: مدیراجرایی:  گروه هنری مربع ۱۱، منشى صحنه وهماهنگى: سارا سیبى، طراح گریم: ماریا حاجیها، اجرای گریم: وحدت سرچونی، طراح لباس: الهام شعبانی، دستیار لباس: باران سیبی، دوخت لباس: حسین پناهی، طراح نور: رضا خضرایی، دستیار نور: اصغر فرخى، مدیر اجرایى نور: ابراهیم محمدى پور، موسیقی: محمد رضا جدیدی،  گرافیک، طراحی و ساخت تیزر: کاوه مرحمتی، دستیار تولید: سیدشهاب خاضع‌حق، عکاس: فرهاد جاوید، مدیر تبلیغات: مریم شریعتی، مشاور رسانه‌ای: آوا فیاض وتیزر پشت صحنه، روابط عمومى و تبلیغات: گروه هنری پژواک.

علاقمندان می‌توانند بلیت نمایش "پناه کاه" را از سایت تیوال تهیه کنند.