به گزارش هنرآنلاین، نمایش "سانتی‌متر" شب گذشته با حضور شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی کشور به صحنه رفت. سامان خلیلیان، امیرحسین شفیعی، عطیه غبیشاوی، عزت‌اله مهرآوران، مهدی حاجیان، میلاد نیک‌آبادی و سعید خیراللهی هنرمندان دیگری بودند که به تماشای "سانتی‌متر" نشستند.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، پس از تماشای این نمایش با اشاره به این‌که "سانتی‌متر" نمایشی با ویژگی‌های خیلی خاص و قابل تقدیر است، گفت: نمایش "سانتی‌متر" یک نمایش خلاقانه است که هم ایده و هم اجرای خیلی خوبی دارد.

او افزود: "سانتی‌متر" نگاه انسانی، مضمون بسیارغنی درخصوص زندگی، رابطه انسانی، مرگ، امید و از همه مهم‌تر انسانیت دارد و به خوبی توانسته است به سوژه مورد نظرش بپردازد و در شکل اجرایی نیز کارگردان شیوه بسیارخلاقانه‌ای به کار برده‌است.

شهرام کرمی با بیان این موضوع که نمایش "سانتی‌متر" ارزش‌های هنر تئاتر و مفاهیم انسانی رابه خوبی نشان می‌دهد، گفت: در جامعه‌ای که با رشد صنعت درگیر ماشینی شدن هستیم، نمایش "سانتی‌متر" از رابطه و انسانیت حرف می‌زند.

کرمی ضمن تقدیر از عوامل این نمایش، گفت: من بابت خلاقیت خالق این اثر، همچنین تلاش گروهی و بازی هماهنگ و منسجم گروهی تبریک می‌گویم و حیف است اگر این کار دیده نشود.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور، در خصوص حمایت از گروه‌هایی که با دست خالی نمایش‌های دغدغه‌مند تولید می‌کنند و تلاش در اعتلای هنر تئاتر دارند گفت: این حداقل کاری است که ما باید انجام دهیم، اداره کل هنرهای نمایشی حمایت از گروه‌ها را وظیفه خود می‌داند.

او افزود: تکلیف ما است تا به نسبت امکانات و آنچه دراختیار داریم از تئاتر حمایت کنیم.

"سانتی‌متر" نوشته و کارگردانی مرتضی شاه‌کرم داستان خانواده‌ای هفت نفره را روایت می‌کند که به صورت موقت مجبور به زندگی در خانه‌ای سی و پنج متری می‌شوند. این محدودیت در زندگی آنها شرایط جدیدی را ایجاد می‌کند...

بازیگران (به ترتیب حروف الفبا) پروا آقاجانی، ابتسام بغلانی، محسن پوشایی، سارینا رزاق‌مرندی، مسعود شامی‌خاتونی، مرتضی شاه‌کرم و ماهان عابدی هستنند.

دیگر عوامل نمایش "سانتی‌متر" کاری از گروه نمایشی "سکوت" عبارتند از سرپرست: سامان خلیلیان، مدیرتولید: مسعود شامی‌خاتونی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: پروا آقاجانی، مدیر اجرایی: علیرضا طاهری‌مقدم، مدیر صحنه: فرید کیامرثی، طراح پوستر: مهدی دوایی، طراح صحنه: میلاد خرمن‌بیز، طراح لباس: آرزو ذوالفقاری، طراح پوستر و بروشور: مهدی دوایی، طراح نور: مسلم رضایی، مشاور رسانه‌ای: میترا رضایی، ساخت تیزر: امیر کامیابی، محمد علیپور، موسیقی تیزر: آرمین داوودی و عکس: پریسا خسروشاهین.

نمایش "سانتی‌متر" از ۱۶ فروردین تا ۶ اردیبهشت ۹۷ ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه استاد انتظامی واقع در خیابان آیت‌اله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی (فرصت سابق) باغ هنر به صحنه می‌رود.