سرویس تئاتر هنرآنلاین: "روفوس نوریس" کارگردان انگلیسی، پس از بیست و پنج سال با تولیدی پرستاره، به جهان شکسپیر بازگشت و نمایشنامه "مکبث" را بر صحنه تئاتر ملی انگلستان جان بخشید.

در این اجرا "روری کینیر" در نقش مکبث و "آن ماری داف" در نقش "لیدی مکبث" ظاهر شده‌اند. همچنین در کنار کینیر، "پاتریک اوکین" در نقش "مک‌داف" ایفای نقش می‌کند.

"مکبث" کوتاه‌ترین تراژدی و یکی از محبوب‌ترین آثار شکسپیر است.اساس تراژدی این نمایشنامه وقایع تاریخی اسکاتلند است، اما شکسپیر موافق ذوق و طبع خویش تغییراتی در آن داده و حوادث جنگ‌ها را به هم آمیخته‌ است.

این تراژدی شرح زندگی پرحادثه سرداری دلیر و لایق به نام "مکبث" است. "دانکن"، پادشاه شریف و مهربان اسکاتلند، او را از میان هواخواهان خود برمی‌کشد و به وی لقب و منصب می‌بخشد، اما "مکبث" براثر تلقین جادوگران و وسوسه نفس و به اغوای همسر خویش در شبی که پادشاه مهمان اوست او را در خواب به قتل می‌رساند و با این قتل جهنمی برای خویش به‌وجود می‌آورد. او از آن پس گرفتار عذاب وجدان می‌شود، چندان که هر آهنگی و هر در کوفتنی او را هراسان می‌کند.

بسیاری عقیده دارند که نقش "لیدی مکبث" یکی از سخت‌ترین نقش‌هایی است که برای بازیگران تئاتر نوشته شده‌است، نقشی که "آن ماری داف" به خوبی از عهده آن برآمده است.

به گزارش گاردین؛ "مکبث" به عنوان بخشی از برنامه زنده تئاتر ملی 10 می 2018 پخش می‌شود. این نمایش تا 23 ژوئن در تئاتر ملی واقع در لندن روی صحنه می‌رود.