سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "نظام آباد" نوشته کهبد تاراج به عنوان چهارمین تجربه کارگردانی عرفان پورمحمدی از 16 فروردین‌ماه ساعت 19:30 در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر روی صحنه است. بازیگران این اثر نمایشی اصغر شیرزاد، محسن علی محمدی، هیراد محمدی، نوشین مینایی‌فرد، محمد نوروزی و ابوالفضل وزیری هستند.

عرفان پورمحمدی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب این اثر نمایشی نوشته کهبد تاراج گفت: همیشه علاقمند به آثار نمایشی رئالیستی بوده‌ام و "نظام آباد" نیز در راستای علاقه من، نمایشنامه‌ای رئال دارد و بر این اساس تصمیم به انتخاب این متن و اجرای آن گرفتم.

او درخصوص موضوع و مضمون نمایش خاطرنشان کرد: نمایش "نظام آباد" معضل تعدادی جوان است که بر سر سوءتفاهمی زندگی آن‌ها به هم می‌ریزد.

کارگردان نمایش "یاس کبود" ضمن اشاره به اینکه همواره به دنبال آثار نمایشی که در مخاطب ایجاد تفکر کند و در او اتفاقی را رقم زند، بوده‌ام، درباره سبک و شیوه اجرایی نمایش "نظام آباد" یادآور شد: این نمایش کاملا به صورت رئال اجرا می‌شود و شاید بتوان گفت "نظام آباد" نخستین نمایشی است که تا این اندازه واقع‌گرایانه اجرا می‌‌شود. شیوه رئال سبکی است که بیش از اندازه به زندگی انسان‌ها نزدیک و ملموس است و آدم‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

پورمحمدی درخصوص فضا، طراحی صحنه و موسیقی نمایش اظهار داشت: با همفکری و تعامل با خانم رویا منوچهری که طراح صحنه نمایش است، خانه دانشجویی را طراحی کردیم که در محله نظام آباد است و بافتی قدیمی دارد. همچنین دکتر بهنام رحیمی موسیقی نمایش را ساخته است که به صورت پلی بک پخش می‌شود. دکتر علیرضا قربانی نیز تعدادی موسیقی را برای این نمایش انتخاب کرده است. سازهای استفاده شده در نمایش "نظام آباد" کاملاً ایرانی است که مطابق با فضای اثر است.

این کارگردان تئاتر درباره اجرا در خانه نمایش تصریح کرد: خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر که این نمایش در آن اجرا می‌شود، قدمتی طولانی دارد که متاسفانه مخاطبان کمتر برای تماشای نمایش به این مکان می‌آیند. امیدوارم این اثر که فضایی رئال و واقع‌گرایانه دارد، مورد استقبال تماشاگران تئاتر قرار گیرد و مخاطبان این هنر نگاه‌شان را از بازیگران چهره بردارند. بازیگران این نمایش سال‌های سال است که در این عرصه کار می‌کنند.

او در ادامه صحبت‌هایش گفت: با حضور بازیگران چهره در تئاتر مخالف نیستم، اما متاسفانه برخی افراد سودجو در این عرصه از آن‌ها استفاده درستی نمی‌کنند و نه تنها به آثار نمایشی بعدی لطمه وارد می‌کنند بلکه مخاطبان این هنر را متضرر می‌کنند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: موسیقی: دکتر بهنام رحیمی، طراح لباس: زری کریمی، طراح صحنه: رویا منوچهری، مشاور طراح صحنه:  رضا بهرامی، گروه کارگردانی:  علی باقری، مینا ترکمن و محبوبه اسدی، گریم:  مریم خوشرو نعمتی و علی باقری، عکس:  مرضیه افتخار، پونه عظیمی و آریا آزاد پرتو، طراح پوستر و بروشور:  شایان کیانی، طراح تراکت: پونه عظیمی، ساخت تیزر: مهدی کریمی، مدیر روابط عمومی: نازنین فراهانی و مشاور رسانه ای:  مهدی سلیمانی برچلویی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.