به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل تماشاخانه ایرانشهر، حسب تنظیم جدول نهایی آثار نمایشی سال ١٣٩٧ بااطلاع و تایید گروه‌های نمایشی و تصویب شورای سیاست‌گذاری و انتشار آن در تاریخ ١٣٩٥/٧/٥در رسانه‌ها به اطلاع مخاطبان فهیم و فرهیخته تئاتر می‌رساند که نظر به درخواست‌ تعدادی از گروه‌های نمایشی مبنی بر انصراف و یا جابجایی نمایش‌ها در بازه زمانی مشخص‌شده، آخرین تغییرات مصوب این شورا بنا به درخواست گروه‌های متقاضی از محل رزرو آثار (اولویت اول و دوم) در فصل بهار به شرح ذیل اعلام می‌شود:

سالن استاد سمندریان:

نمایش "دیابولیک، رومئو و ژولیت" به کارگردانی آقای آتیلا پسیانی از 15 فروردین تا 7 اردیبهشت‌ماه.

نمایش‌های "جوجه‌تیغی" به کارگردانی آقای بهرام افشاری و "تهران 1357 چهل‌سالگی" به کارگردانی آقای علی راضی از تاریخ 16 اردیبهشت‌ماه تا 11 خرداد.

سالن دکتر ناظرزاده کرمانی:

نمایش‌های "چل گیس" به کارگردانی آقای حسین جمالی و "عشق شرقی گودو" به کارگردانی آقای ابوالفضل حاج علی‌خانى از  تاریخ 23 فروردین تا 21 اردیبهشت.

نمایش‌های "ابلوموف" به کارگردانی سیاوش بهادری‌راد و "خاطرات هنرپیشه نقش دوم" به کارگردانی افشین زمانی از 26 اردیبهشت تا 25 خرداد.

شایان ذکر است نمایش‌های "سی زوئه بانسی نمرده است"، "خانه اجاره‌ای"، "آشپزخانه کوچک" و "منجی در صبح نمناک" به ترتیب به کارگردانی اکبر زنجانپور، مهرداد رایانی مخصوص، روح‌الله حق‌گو و مریم معترف انصراف داده‌اند.

همچنین نمایش "آمیزقلمدون" به کارگردانی هادی مرزبان جایگزین نمایش "مرشد و مارگریتا" به کارگردانی مسعود دلخواه و نمایش "خانه عروسک" به کارگردانی پگاه طبسی‌نژاد جایگزین نمایش "خانه اجاره‌ای" به کارگردانی مهرداد رایانی مخصوص شده است و آتیلا پسیانی نمایش "دیابولیک، رومئو و ژولیت"  (پرمخاطب‌ترین نمایش سال ٩٥) را به‌جای "نمایش صد سال تنهایی" به صحنه می‌برد.