سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "دیور" کاری از گروه مونو شورایی به نویسندگی هاله مشتاقی‌نیا و سرپرستی، ایده‌پردازی و اجراگردانی آریان رضایی از 7 فروردین‌ماه ساعت 19:30 در سالن سایه مجموعه تئاترشهر روی صحنه است. بازیگران این اثر نمایشی  فرید قبادی، الهام شعبانی و محمدهادی عطایی هستند و همچنین بازیگران live story  نمایش "دیور" رویا افشار، پریسا مقتدی، شیوا اردویی و رویا دعوتی هستند.

آریان رضایی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره نمایشنامه "دیور" گفت: من در راستای تجربه‌های پیشین گروه خودمان در حوزه تئاتر تعاملی، ایده‌های جدید و متفاوتی داشتم که این ایده‌ها، دغدغه‌ها و نتایج را که در طی یک دهه اخیر در حوزه تئاتر تعاملی به آن رسیده بودم را با خانم هاله مشتاقی‌نیا پیشنهاد دادم و او براساس دغدغه‌های ما و در راستای اهداف اجرایی ما، نمایشنامه‌ای را نوشتند که پس از دو سه ماه گفت‌وگوهای مختلف و جلسات متعدد به این نتیجه رسیدیم که نمایشنامه را کار کنیم.

او در ادامه درخصوص نام این اثر نمایشی خاطرنشان کرد: نام این نمایش از عطر دیور می‌آید که در قصه ما باید دیده شود که در کجا قرار دارد و به چه علت این نام انتخاب شده است.

کارگردان نمایش "برلین" درباره شیوه اجرایی نمایش "دیور" عنوان کرد: گروه ما تاکنون دست به تجربه‌های تازه‌ای در حوزه تئاتر تعاملی براساس متد تئاتر ستمدیدگان روش‌های تئاتری آگستو بوال کارگردان برزیلی، زده‌ است و می‌توان گفت این تجربه به نسبت تجربه‌های پیشین ما بسیار متفاوت است و ایده‌های تازه‌ای را امتحان می‌کنیم که قطعا هم برای مخاطب تجربه متفاوت و تازه‌ای خواهد بود و هم برای این شیوه در ایران. آنچه که وجود دارد این است که بسیاری از اتفاقات را در این شیوه نمی‌شود پیش‌بینی کرد. ما بیش از شش ماه جلسات و گفت‌وگوهای مختلف و دو ماه تمرین فشرده، منتظر رو در رویی با مخاطب هستیم تا ببینیم این ایده‌ها تا چه اندازه می‌تواند تجربه‌ها و چالش‌هایی را برای تماشاگر رقم بزند.

رضایی درخصوص فضا و طراحی صحنه این اثر شورایی، اظهار داشت: طراح صحنه، نور و لباس این نمایش را آقای منوچهر شجاع انجام داده است که همیشه من در طی این سال‌ها علاقمند به همکاری با او بودم و در این پروژه این اتفاق افتاد. آقای شجاع نیز کاملا با درنظر گرفتن اهداف اجرایی ما و کارکردهای شیوه اجرایی ما، فضای این نمایش را طراحی کردند. این نمایش به صورت سه سویه اجرا می‌شود و صحنه ما در واقع ویژگی‌ها خاص خود را دارد که کاملا در راستای اهداف اجرایی نمایش است.

او در ادامه صحبت‌هایش اضافه کرد: بحث مهمی که ما در این شیوه داریم، ورود تکنولوژی است. ما در این نمایش سالن را مجهز به اینترنت پیشرفته‌ای کردیم و با استفاده از تکنولوژی تجربه متفاوتی از تعامل و مشارکت را با تماشاگران رقم زدیم و این چالشی است که تاکنون در این شیوه تئاتر تعاملی براساس روش‌های آگستو بوال تجربه نشده و آن هم تعامل به صورت مجازی در سالن نمایش است. این روش اتفاق متفاوتی در سالن نمایش است که ما با سختی‌های زیادی مسائل اجرایی آن را فراهم کردیم و امیدوارم نتیجه جذاب و چالش‌برانگیزی برای مخاطب رقم زده شود.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: طراح صحنه، نور و لباس: منوچهر شجاع، طراح تصاویر گرافیکی و ویدئو: رضا موسوی، ساخت ویدئو گرافیک: محمدجواد ایزدی، مدیر شبکه و اینترنت: علی طاهری "با حمایت شرکت داده پردازی رسپینا"، طراح پوستر و بروشور: مهدی دوایی، طراح گریم: افسانه قلی‌زاده، عکس و تیزر: رضا موسوی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: الهه افخمی، دستیار دوم کارگردان: محمد رضانژاد، مدیر صحنه: صبا امیری، مدیر اجرایی: مهدی ربیعی، مسئول امور بین‌الملل: علی طاهری، روابط عمومی: امیر قالیچی، تبلیغات مجازی: تئاتربازها و حامی تبلیغات مجازی: پارسینما.

علاقمندان می‌توانند بلیت نمایش "دیور" را که تا 31 فروردین‌ماه روی صحنه است را از سایت تیوال تهیه کنند.