به گزارش هنرآنلاین، طاهری در خصوص این نمایشنامه گفت: بر خلاف آثار قبلی‌ام این نمایشنامه یک تراژدی است و به کلی با آثار قبلی من و گروه تئاتر اشتباهات تفاوت دارد. البته این اصلا بدان معنا نیست که گروه تئاتر اشتباهات و خود من دیگر قرار نباشد، سراغ کمدی برویم. همین الان مشغول نوشتن یک کمدی هستم که در سال نود و هفت توسط میثم عبدی کارگردانی خواهد شد.

وی افزود: طرح نمایشنامه "هیپوکامپوس" از مدت‌ها قبل در ذهنم بود و در فضایی متفاوت از آثار قبلی نوشته شده. این یک نیاز و دغدغه شخصی بود و به احتمال زیاد کارگردانی آن را خودم به عهده خواهم داشت؛ اما نمایش در گروه تئاتر اشتباهات تولید می‌شود.

"هیپوکامپوس" داستان زندگی یک معلم بازشسته است که با همسر و دخترش زندگی می‌کنند. شخصی وارد زندگی آنها می‌شود و مسایلی را ایجاد می‌کند که باعث رخدادهای وحشتناکی می‌شود.

طاهری در خصوص نام این نمایشنامه توضیح داد: "هیپوکامپوس" علاوه بر اینکه نام یک موجود افسانه‌ای است، در علم پزشکی به بخشی از مغز اطلاق می‌شود که مرکز حافظه و یادآوری است. جایی که بروز اختلال در آن باعث بروز آلزایمر می‌شود.

نمایشنامه "هیپوکامپوس" از اوایل اردیبهشت ماه توسط خود نویسنده و در گروه تئاتر اشتباهات تمرینات خود را آغاز می‌کند.

طاهری در خصوص زمان اجرای این اثر گفت: ترجیح می‌دهم زمان اعلام نکنم. من تمرینات را شروع می‌کنم و هر زمان کار آماده شد آن را اجرا می‌کنیم.

متاسفانه تمرینات شتابزده و عجله در بردن آثار به اجرای همگانی یک مشکل بزرگ در تئاتر این روزهاست. هر اثر هنری تا زمانی که به مرحله شدن نرسد، موجودی ناقص‌الخلقه است و ارایه آن باعث می‌شود تمامی آنچه که باید، به مخاطب منتقل نشود. یکی از دلایل اینکه برخی گروه‌ها با تمرینات فشرده و کم آثارشان را روی صحنه می‌برند، استفاده از بازیگران چهره و پرکار است. بازیگرانی که به دلیل پیشنهادات زیاد ترجیح می‌دهند جنبه‌های بیزینسی تئاتر را در اولویت برنامه‌های‌شان قرار دهند. اما واقعیت این است که تئاتر نیاز به تمرکز، آرامش و تمرین مستمر دارد.

طاهری در خصوص بازیگران مورد نظر خود گفت: هنوز به قطعیتی در خصوص بازیگران و عوامل اجرایی نرسیدم. اما به احتمال زیاد این نمایش با ترکیبی از بازیگران جوان و کمتر کار کرده و بازیگران با تجربه و شناخته شده روی صحنه خواهد رفت. از آنجایی که گروه تئاتر اشتباهات در سال نود و هفت تصمیم دارد دو پروژه را به صورت همزمان پیش ببرد ممکن است از بازیگران گروه خودمان در دیگر نمایشی که در ژانر کمدی نوشته شده، استفاده کنیم و برای "هیپوکامپوس" سراغ بازیگر میهمان برویم.

امید طاهری نمایشنامه‌نویس و عضو هیئت مدیره کانون ملی منتقدان تئاتر ایران است که پیش از این نمایشنامه‌های: کردعلی، آن شب که ستاره افتاد، کمدی افتضاحات، کمدی ارتباطات، کمدی اکتشافات، کمدی ارتفاعات و کمدی استشمامات را نوشته است. نمایشنامه کمدی استشمامات اخیرا توسط انتشارات مانیا هنر چاپ و روانه بازار کتاب شده است.