سرویس تئاتر هنرآنلاین، سیاوش طهمورث کارگردان نمایش‌هایی چون "بعضی وقتها خوبه آدم چشمهاشو ببنده"، "سوگ سیاوش" و "هیچ در هیچ" قصد دارد از اواسط تیر ماه نمایش "معرکه در معرکه" نوشته داود میرباقری را در مجموعه تئاترشهر روی صحنه آورد.

طهمورث در آستانه فصل بهار در گفت و گو با هنرآنلاین ضمن بیان اینکه متاسفانه ما نه تنها با طبیعت دوست نیستیم بلکه مخرب آن و بی‌وفا به آن هستیم، گفت: گویی گردش فصل‌ها و روزها برای ما فرقی ندارد اما طبیعت همواره بخشنده است و به جهان هستی خدمت می‌کند و ما انسان‌ها هستیم که به آن بی‌وفایی می‌کنیم. در نتیجه، ما باید از گذشت زمان و از این تغییر فصول، جابه‌جایی و تنوع طبیعت به نحوی شایسته استفاده کنیم، در غیر این صورت چنانچه قرار باشد به همین روال موجود به تخریب ادامه دهیم، نه طبیعتی می‌ماند و نه مایی وجود خواهد داشت.

او درباره احساس‌اش به سنت نوروز خاطرنشان کرد: ما اساسا با سنت‌های خود زندگی می‌کنیم و در صورتی‌که آن‌ها را حفظ نکنیم و از آن لذت نبریم به تدریج هویت تاریخی خود را از دست خواهیم داد.

این بازیگر و کارگردان با بیان اینکه بر این باور است که هر اندازه سن و سال انسان‌ها بالاتر می‌رود، برای این سنت زیبا و برای تغییر فصول دلتنگ‌تر می‌شود، عنوان کرد: در گذشته ارزش بالایی برای این سنت قائل بودند اما این یک واقعیت تلخ است که امروز این سنت با رشد تکنولوژی و گسترش شبکه‌های اجتماعی رنگ دیگری گرفته و شاید لازم باشد اعتراف کنیم که توجه به اصل این سنت کم رنگ‌‌تر شده است. در گذشته لحظه تحویل سال همه اقوام فامیل دور هم جمع می‌شدند و این صمیمت و دوست داشتن‌ها حقیقتا زیبا بود.

طهمورث هفت سین را نشان از با هم بودن انسا‌ن‌ها عنوان کرد و اظهار داشت: ما انسان‌ها نیز مانند هفت سین در کنار هم معنا پیدا می‌کنیم در نتیجه کلیت سنت گستراندن سفره هفت سین برای من لذت بخش است.

او در ادامه اظهار داشت: امیدوارم در سال 97 تمام مشکلات اقتصادی و سیاسی کشورم حل شود و یا دست کم کمی از این مشکلات از دوش مردم ما سبک‌تر شود.

این هنرمند در پایان صحبت‌هایش گفت: پیش از این قرار بود نمایش "معرکه در معرکه" نوشته داود میرباقری را در بهار سال ۹۷ در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر اجرا کنم اما به دلیل اینکه بازیگرانی را که در نظر داشتم به دلیل اینکه مشغول فعالیت در پروژه‌های دیگری بودند این امکان میسر نشد و "معرکه در معرکه" را تیر ماه اجرا خواهد شد. ضمن اینکه فصل بهار هم زمان با برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال و همچنین ماه مبارک رمضان است، بر آن شدم تا زمان اجرای این نمایش را تغییر دهم. به زودی نیز اسامی بازیگران نمایش اعلام خواهد شد.