به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی مرکز تئاتر مولوی، در سال 96، مرکز تئاتر مولوی با اجراها و برنامه‌های متعدد و متنوع دانشگاهی میزبان هنر و هنرمندان دانشگاهی از سراسر کشور بود.

بنا بر این گزارش در این سال، 86 نمایش در مرکز تئاتر مولوی اجرا شد که از این میان 40 اثر در جشنواره‌های مختلف دانشگاهی، فجر، سوره و تجربه اجرا شد. همچنین 17 اثر نمایشنامه خوانی و 29 نمایش نیز اجرای عمومی شد.

قابل ذکر است از میان مجموع این آثار، 73 اثر به قلم نویسندگان ایرانی و 13 اثر توسط نویسندگان خارجی به رشته تحریر درآمده بود.

همچنین گفتنی‌ست بنا بر این گزارش پرکارترین بازیگر سال 96 در مرکز تئاتر مولوی صالح علوی‌زاده (3 اثر)، پرکارترین طراح صحنه مصطفا مرادیان (3 اثر)، پرکارترین تهیه کننده آثار اجرایی سجاد افشاریان (3 اثر) و پرکارترین طراح نور سال 96 در مرکز تئاتر مولوی مصطفا اسفندیاری (4 اثر) بوده است.

علاوه بر این در سال96، مرکز تئاتر مولوی، میزبان بالغ بر 20 برنامه علمی و پژوهشی (جلسات نقد و بررسی، نشست‌های تخصصی، سمینار، بزرگداشت مفاخر هنری، کارگاه‌های پژوهشی و عملی و...) بوده است.

گفتنی‌ست مرکز تئاتر مولوی در مجموع میزبان 687 اجرا و برنامه‌های جانبی علمی و پژوهشی در حوزه تئاتر دانشگاهی بوده است.

بنا براین گزارش، بیشترین استقبال از یک اجرا در سالن اصلی این مجموعه مربوط به نمایش "مفیستو" با 5940 تماشاگر در طول 48 شب اجرا و همچنین بیشترین استقبال از یک اجرا در سالن کوچک مربوط به نمایش "ما سه نفر بودیم" با 1118 نفر تماشاگر در طول 24 شب اجرا بوده است.