سرویس تئاتر هنرآنلاین: ندا هنگامی یکی از مدرسان تئاتر است که به عنوان آخرین آثاری که این هنرمند به روی صحنه آورده است می‌توان به نمایش‌های "نیمروز اسکاتلند"، "خانه‌ای در انتهای خیابان بهار" و "باغ وحش شیشه‌ای" اشاره کرد. هنگامی در دو نمایش "نیمروز اسکاتلند" و "باغ وحش شیشه‌ای" به سراغ جوانان و نوجوانان علاقمند به تئاتر که تاکنون بازی در این عرصه را تجربه نکرده‌اند، رفته و طی تمریناتی به مدت طولانی آن‌ها را برای بازی در نمایش خود آماده کرده است. او با این اتفاق هم می‌تواند تمریناتی طولانی داشته باشد که این روزها اغلب بازیگران حرفه‌ای تن به آن نمی‌دهند و هم اینکه ‌آن‌ها را آن‌گونه که خود آموزش داده راهی صحنه کند. البته او از این موضوع قصد دیگری نیز دارد و آن اینکه در نهایت با منتخبان آثار این نمایش‌ها گروهی ثابت از بازیگران خود را داشته باشد. این کارگردان تئاتر، بهمن و اسفندماه سال جاری نمایش "باغ وحش شیشه‌ای" را با همین بازیگران در مجموعه تئاترشهر اجرا کرد و اکنون نیز در تدارک آماده‌سازی اثر نمایشی دیگری است.

ندا هنگامی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره اثر نمایشی که قصد اجرای آن را در سال آینده دارد، گفت: در سال آینده همین روند دو و سه ساله اخیر را ادامه خواهم داد و  در نظر دارم با گروه جوان دیگری که برای نخستین بار به روی صحنه می‌روند اثری را تولید و اجرا کنم. در سال آینده نمایشنامه‌ای از مرضیه ازگلی را کارگردانی خواهم کرد که نمایشی کاملاً رئال است. فکر کنم این اثر نمایشی نیمه دوم سال آینده آماده ارائه شود اما تاکنون نمی‌دانم آن را در چه تماشاخانه‌ای به روی صحنه آورم. اکنون در مراحل ابتدایی کار قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه گروه نمایشی که درنظر دارد روی صحنه آورد، گروهی از هنرمندان جوان جدیدی هستند، عنوان کرد: من در نمایش "نیمروز اسکاتلند" مکبث شکسپیر را کارگردانی کردم که کاملا اثری فرمالیستی و کانسپتچوال محور بود و نمایش "باغ وحش شیشه‌ای" نیز به این گونه بود و هر دو تیم هنرجویانی بودند که برای نخستین بار به صحنه می‌رفتند. اکنون نیز برای چالش سوم، متنی کاملا رئالیستی را انتخاب کردم و قرار است اثری رئال را اجرا کنم.

این مدرس و کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌هایش اظهار داشت: در سال‌های آینده این برنامه را دارم که از میان چهار- پنج تیمی که با آن‌ها نمایشی را به صحنه آوردم، گلچینی را انتخاب کرده و به عنوان گروه هنری ثابت، آثاری را به روی صحنه آورم و با این کار به معنای واقعی گروه دست پیدا کنم.  منتها گروهی که کاملا با زاویه نگاه من آشنا باشد و برای کارهای سخت تربیت شده باشند.