سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "جعفرخان از فرنگ برگشته" به نویسندگی حسن مقدم و کارگردانی رحمت امینی از سوم فروردین ماه در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: جعفر خان در عنفوان جوانی برای تحصیل به فرانسه رفته و پس از حدود ده سال به وطن بازگشته؛ او که در ظاهر تغییرات چشمگیری کرده است، افکار و اندیشه‌های تازه‌ای [لنگر]  در سر و سودای دگرگون کردن اوضاع و شرایط را دارد اما درمواجهه با خانواده‌اش موقعیت‌های ویژه‌ای را درک می‌کند که از نگاه ناظر بیرونی بیش از هرچیز کمیک است...

در نمایش "جعفرخان از فرنگ برگشته" سارا الهیاری، نسیم تاجی، بهروز سرو‌علیشاهی، عرفان صفری، فرامرز قلیچ‌خانی و پدرام محمدی ایفای نقش می‌کنند.

سایر عوامل این نمایش ایرانی عبارتند از: مجری‌طرح: امیرحسین شفیعی/ مدیر تولید و دستیار کارگردان: علی بهرامی/ جانشین‌تولید: میلاد حاجی‌زاده/ طراح‌صحنه: مصطفا مرادیان/ طراح‌لباس: سمانه داودی‌پارسا/ طراح‌گریم: فریبا نور‌شعاع‌حسینی/ طراح‌نور: امیر ترحمی/ طراح‌گرافیک: میترا صالحی و آزاده برزگر/ موسیقی:  رامین عبدالهی، رامین شاهین‌کار و ارسلان خواجه‌میری/ مشاور موسیقی: یاسر بیات/ مدیرصحنه: هستی خاندائی/ منشی‌صحنه: هیوا امینی/ دستیاران صحنه: آلاله امیری و  هانیه شجاع/ دستیار لباس: هستی خاندائی/ مجریان گریم: رویا اویس‌قرنی، رضا صالحی/ روابط‌عمومی: مهدی یوسفی‌کیا/ تبلیغات: میترا اسماعیلی/  فضای مجازی: اکرم حاج‌حسینی، فاطمه مینا‌بیان/ عکس:پویا کاظمی، مهدی نیرومند و هیوا امینی.

نمایش "جعفرخان از فرنگ برگشته" به نویسندگی حسن مقدم و کارگردانی رحمت امینی از سوم فرودین ماه راس ساعت 19:45 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می‌رود. همچنین این نمایش روزهای شنبه 4 فروردین و شنبه 11 فروردین نیز به روی صحنه می‌رود. بلیت این نمایش به صورت اینترنتی در سایت www.tiwall.com عرضه می‌شود.

 

"پاراگراف" ویژه ثریا قاسمی منتشر شد

چهاردهمین شماره ماهنامه پاراگراف ویژه ثریا قاسمی مقارن با روز تکریم مقام مادر (۱۸ اسفند ۹۶) منتشر شد.

ماهنامه هنرهای نمایشی پاراگراف که می‌کوشد هر شماره خود را به شکل پرونده، به یک چهره ماندگار در عرصه‌های هنرهای نمایشی (سینما، تئاتر و تلویزیون) اختصاص دهد، در چهاردهمین شماره‌ خود به سراغ ثریا قاسمی رفته که بارها در دوران فعالیت حرفه‌ای خود در نقش "مادر" ظاهر شده و خوش درخشیده است.

در این شماره از پاراگراف، گفت‌وگوی مفصلی با ثریا قاسمی درباره زندگی و آثار او صورت گرفته است. علاوه بر آن یادداشت‌ها و دلنوشته‌هایی از: علیرضا افخمی، محمدمهدی دادگو، کامبیز دیرباز، کتایون ریاحی، محمدعلی سجادی، خسرو سینایی، منوچهر شاهسواری، صدرالدین شجره، میکائیل شهرستانی، مهدی صباغ‌زاده، یدالله صمدی، دکتر اکبر عالمی، دکتر محمود عزیزی، محمدمهدی عسگرپور، حسن فتحی، دکتر محمدهادی کریمی، حمید لبخنده، دکتر کتایون نجفی‌زاده، منوچهر والی‌زاده، ابراهیم وحیدزاده و اصغر هاشمی درباره ابعاد شخصیتی و آثار سینمایی، تلویزیونی و نمایشی ثریا قاسمی منتشر شده است.

در بخش دیگری از این شماره، گفت‌وگوهایی نیز با فرزندانِ این چهره ماندگار (بنفشه و بهروز برفراز) صورت گرفته که در آن به ابعاد خانوادگی، شخصی و حقیقی این چهره ماندگار پرداخته شده است.

علاوه بر این عکس‌های کمتر دیده شده و یا دیده نشده‌ای از‌ زندگی شخصی و حرفه‌ای وی در بخش پایانی و آلبوم خاطرات این شماره از پاراگراف به چاپ رسیده است.

صاحب امتیاز و مدیر مسئول ماهنامه "پاراگراف"، بهاره برهانی و سردبیر آن، محمدرسول صادقی است. چهاردهمین شماره این ماهنامه، در ۸۰ صفحه گلاسه و تمام رنگی، با قیمت ۹ هزار تومان تنها از طریق شهرکتاب‌ها و کتاب‌فروشی‌های معتبر سراسر کشور در دسترس علاقمندان است.

گفتنی است پخش ققنوس به نشانی: تهران، میدان انقلاب، خیابان منیری جاوید (اردیبهشت)، بن بست مبین، پلاک ۴ (تلفن:۶۶۴۶۰۰۹۹) توزیع ماهنامه پاراگراف را به عهده دارد.

 

"عطا را به لقایش بخشیدن" به روی صحنه می‌رود

اجرای نمایش "عطا را به لقایش بخشیدن" به نویسندگی مرتضی عبدی و کارگردانی و تهیه کنندگی مژگان جودکی  از روز شنبه 19 اسفند در سالن مبارک فرهنگسرای بهمن آغاز شد.

"عطا را به لقایش بخشیدن" عنوان نمایش جدیدی از گروه نمایشی آوانگارد است که تا 26 اسفند، هر روز از ساعت 18 تا 19 در منطقه 16 به روی صحنه می‌رود.

خلاصه داستان این نمایش نامه درباره عطا فردی جاهل مسلک است که در دوران پهلوی از طرف نظمیه مامور می‌شود تا بساط تعزیه‌خوانها را جمع کرده و بتواند به کارهای غیرعرف خود در ازای این کار ادامه دهد، تا اینکه شبی خوابی می‌بیند و ...

علی مختاری، مریم محمدوند، میلاد حکیم زاده، حسین رضایی، مصطفی حسینی، احمد خانمحمدزاده، زهرا آذر، حسن جعفرزاده و امیر حسین ستایش نیا در این نمایش 60 دقیقه‌ای به ایفای نقش می‌پردازند.

سایر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از؛ سحر اقبال (دستیار کارگردان)، مصطفی حسینی (مدیر تدارکات)، زرین سلیمانی و مژگان جودکی (گریمور)، مهتاب ممانی (منشی و مجری صحنه)، مژگان جودکی (طراح صحنه و لباس) و علی مختاری (روابط عمومی).

علاقمندان برای تماشای این نمایش می‌توانند به سالن مبارک فرهنگسرای بهمن واقع در انتهای بزرگراه شهید نواب صفوی، میدان بهمن، خیابان شهید وفائی مراجعه و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 55058892 و 55051386 تماس بگیرند.

 

مراسم بزرگداشت لوون هفتوان در تماشاخانه دیوار چهارم برگزار شد

مراسم بزرگداشت لوون هفتوان بازیگر نام آشنای تئاتر و سینما که صبح روز شنبه ۱۹ اسفندماه درگذشت، شب گذشته در "مجموعه تئاتر دیوارچهارم" و با حضور هنرمندان، علاقمندان و دوستان آن مرحوم برگزار شد.

در بخشی از پیام تسلیت تماشاخانه دیوار چهارم که در این مراسم قرائت شده بود، آمده است: تمام خانواده "دیوار چهارم" انگار عزیزی ورای تعلق‌شان به مردی از هنر، تئاتر و سینما، که برافرازنده پرچم حضور در این عرصه، که تلاقی اولین اجرا و دلگرمی روزهای پر تشویش "دارم خواب می‌بینم، نمی‌بینم؟!" را از دست داده‌اند. او برای اولین بار در ایران نمایش به روی صحنه می‌برد و ما برای اولین بار اجرایی در مجموعه‌ای تازه تاسیس. مردی که مهاجرانه خواب می‌دید در تهران است و صبح خود را جای دیگری می‌دید و از خود می‌پرسید نکند زندگی ما، چیزی است که دیگران در خواب می‌بینند...آری امروز همه ما داغدار مرگ قدم‌های آرام و سنگین هنرمندی بی‌حاشیه و مهربانیم. مهاجری که حالا انگار بخشی از ما را نیز در چمدانی با خود برده و گویی قسمتی از "دیوار چهارم" ترک خورده... لوون مانند خواب زیبایی بود که ما می‌دیدیمش، رویای دراماتیکی از صحنه. او برای آخرین بار در صحنه خوابید، خوابی ابدی... اما هنوز نور صحنه روی اوست ... تا ابد.

نمایش "بازی یالتا" به کارگردانی هفتوان، اولین نمایش به روی صحنه رفته در "مجموعه تئاتر دیوار چهارم" (کنش معاصر سابق) و همزمان با مراسم افتتاحیه این مجموعه تئاتر نیز بوده است.

 

 

برگزاری "نخستین سمینار تخصصی تئاتر پژوهی" در مرکز تئاتر مولوی

انجمن علمی نمایش و گروه آموزشی نمایش دانشکده هنر و معماری با همکاری مرکز تئاتر مولوی نخستین سمینار تخصصی تئاتر پژوهی را برگزار می‌کند.

در روزهای 20 یکشنبه و 21 دوشنبه اسفندماه 96، از ساعت 11 تا 16 "نخستین سمینار تخصصی تئاتر پژوهی" در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی برگزار خواهد شد.

بنا بر این گزارش، این سمینار در چهار پنل تخصصی ویژه رشته‌های کارگردانی و ادبیات نمایشی و در هر پنل 4 عنوان مقاله ارائه می‌شود.

همچنین گفتنی‌ست مقالات ارائه شده در این سمینار توسط دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد به رشته تحریر درآمده و توسط شورایی تخصصی نیز مورد داوری قرار گرفته است.

علاقمندان برای شرکت در نخستین سمینار تخصصی تئاتر پژوهی، می‌توانند به مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران به آدرس خیابان انقلاب، خیابان ۱۶ آذر، جنب باشگاه دانشجویان، مرکز تئاتر مولوی مراجعه کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در سالن مبارک فرهنگسرای بهمن؛

 

نمایش "عطا را به لقایش بخشیدن" به روی صحنه می رود

 

 

 

اجرای نمایش "عطا را به لقایش بخشیدن" به نویسندگی مرتضی عبدی و کارگردانی و تهیه کنندگی مژگان جودکی  از روز شنبه 19 اسفند در سالن مبارک فرهنگسرای بهمن آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای بهمن، "عطا را به لقایش بخشیدن" عنوان نمایش جدیدی از گروه نمایشی آوانگارد است که تا 26 اسفند، هر روز از ساعت 18 تا 19 در منطقه 16 به روی صحنه می رود.

خلاصه داستان این نمایش نامه درباره عطا فردی جاهل مسلک است که در دوران پهلوی از طرف نظمیه مامور می شود تا بساط تعزیه خوان ها را جمع کرده و بتواند به کارهای غیرعرف خود در ازای این کار ادامه دهد، تا اینکه شبی خوابی می بیند و ...

علی مختاری، مریم محمدوند، میلاد حکیم زاده، حسین رضایی، مصطفی حسینی، احمد خانمحمدزاده، زهرا آذر، حسن جعفرزاده و امیر حسین ستایش نیا در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند.

سایر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از؛ سحر اقبال (دستیار کارگردان)، مصطفی حسینی (مدیر تدارکات)، زرین سلیمانی و مژگان جودکی (گریمور)، مهتاب ممانی (منشی و مجری صحنه)، مژگان جودکی (طراح صحنه و لباس) و علی مختاری (روابط عمومی).

علاقه‌ مندان برای تماشای این نمایش می‌توانند به سالن مبارک فرهنگسرای بهمن واقع در انتهای بزرگراه شهید نواب صفوی، میدان بهمن، خیابان شهید وفائی مراجعه و برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 55058892 و 55051386 تماس بگیرند.

 

Download all attachments as a zip file