به گزارش هنرآنلاین، اجرای نمایش "برخوانی شکرشکن از تلخ کامی آکل" به نویسندگی و کارگردانی مهدی فرهادپور در پلاتو اجر به دلیل استقبال مخاطبان تا روز جمعه 25 اسفند تمدید شد.

نمایش "برخوانی شکرشکن از تلخ کامی آکل" به کارگردانی مهدی فرهادی‌پور و بازی ساناز روشنی و دنیا مستعلمی که از روز دوشنبه هفتم اسفند ماه اجرای خود را در پلاتو اجرا مجموعه تئاترشهر آغاز کرده هر روز غیر از شنبه ها ساعت 18، به مدت زمان 60 دقیقه و قیمت بلیت 15 هزار تومان  میزبان علاقه‌مندان تئاتر است.

پردیس تئاتر تهران با دو نمایش به استقبال بهار می‌رود

اجرای نمایشی مخصوص تماشاگران کودک و نوجوان و نمایش دیگری برای مخاطبان بزرگسال برنامه آغازین پردیس تئاتر تهران در آغاز سال 97 خواهد بود. با توجه به تعداد آثار متقاضی اجرا در پردیس و انتخاب هدفمند برنامه‌‌های سال جدید در پردیس تئاتر تهران این دو نمایش به زودی معرفی خواهند شد.

دو اثر نمایشی جدید از 15 فروردین ماه روی صحنه می‌روند که اخبار تکمیلی آن در موعد مقرر اعلام خواهد شد.

رونمایی و جشن امضاء کتاب "رویکردهای نوین در خوانش آثار رادی"

مراسم رونمایی و جشن امضاء کتاب نمایشنامه "رویکردهای نوین در خوانش آثار رادی" اثر فریندخت زاهدی که توسط نشر نودا منتشر شده، با حضور نویسنده اثر تالار مشاهیر تئاترشهر برگزار شد.

سمینار علمی و آیین پایانی پنجمین همایش ‌ملی رادی‌شناسی با رونمایی و جشن امضای کتاب "رویکردهای نوین در خوانش آثار اکبر رادی" که به تازگی توسط نشر نودا منتشر شده، به پایان رسید.

درپایان سمینار علمی این همایش، از کتاب رویکردهای نوین در خوانش آثار اکبر رادی، تألیف دکتر فریندخت زاهدی با حضور ایشان، حمیده‌بانو عنقا (رئیس هیئت‌مدیره بنیاد اکبر رادی)، مهدی شفیعی (مدیر مرکز هنرهای نمایشی)، بهزاد صدیقی (دبیر پنجمین همایش ملی رادی‌شناسی) و مدیر نشر نودا (ناشر این کتاب) رونمایی شد. دکتر زاهدی در هنگام رونمایی این کتاب گفت: من این کتاب را به حمیده بانو عنقا، همسر استاد اکبر رادی تقدیم کرده‌ام و در آغاز کتاب هم نوشته‌ام: همسری که با تلاش و پایداری زنانه‌اش آثار بزرگ‌مرد ادبیات نمایشی ایران، اکبر رادی را به خوانش‌های نوین و زایشی جاودانه پیوند داده است.

دکتر فریندخت زاهدی در این مراسم درخصوص اهمیت و جایگاه پژوهش سخنانی ایراد کرد و سپس درخصوص این کتاب گفت: امروزه در پژوهش، روش نقد نو با رویکردهای جدید و از منظر زیبایی‌شناسی و دیدگاه‌های تازه انجام می‌شود و در حوزه پژوهش درباره آثار اکبر رادی نیز از همین منظر مورد بررسی قرار می‌گیرد و پژوهشگران نیز با چنین روش‌هایی، آثار و نمایش‌نامه‌های استاد رادی را مورد بررسی و واکاوی قرار می‌دهند. خیلی خوشحال هستیم که پژوهشگران جوان به مطالعه و بررسی آثار و اندیشه‌های استاد اکبر رادی می‌پردازند و اساسا به امر پژوهش روی می‌آورند.  

نشر نودا با چاپ آثاری در زمینه ادبیات نمایشی و کتاب‌هایی جهت معرفی ژانرهای اجرایی نوین تئاتر و جریانات جاری تئاتر جهان با تکیه به ترجمه و تجربه‌های شاخص تئاتر ایران و جهان و در زمینه ادبیات داستانی کودک و نوجوان و ادبیات داستانی بزرگسال با تکیه بر چاپ و حمایت از نویسنده‌های جوان در سراسر ایران و ترجمه آثار نویسندگانی که کمتر مورد ترجمه قرار گرفته‌اند سعی در حمایت و معرفی آثار ادبی و نمایشی ایران و جهان به هنر دوستان دارد.

نمایش "هملت و دن کیشوت " به حسین محب اهری تقدیم شد

گروه اجرایی نمایش "هملت و دن کیشوت" به کارگردانی تاجبخش فنائیان که این روزها در تالار اصلی تئاتر شهر روی صحنه است اجرای روز جمعه 18 اسفند ماه این اثر نمایشی را به حسین محب اهری تقدیم کرد.

 کاظم بلوچی یکی از بازیگران نمایشی پس از پایان این اجرا گفت: امشب در میان شما تماشاگران عزیز هنرمندی حضور دارد که قرار بود به عنوان یکی از بازیگران اصلی در کنار گروه به ایفای نقش بپردازد اما متاسفانه ما نتوانستیم در خدمت او باشیم اما حتم دارم اگر او در این نمایش حضور داشت قطعا شما لذت بیشتری از این نمایش می‌بردید. به هر حال بسیار خرسندیم که اجرای امشب را با افتخار به حسین محب اهری بازیگر پرافتخار تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران تقدیم می‌کنیم.

امیر کربلایی‌زاده دیگر بازیگر این اثر نمایشی نیز بیان کرد: حسین محب اهری طی سال های اخیر با بیماری سختی مبارزه کرده است. او به ما ثابت کرده که با وجود بیماری همچنین می‌توان تلاشگرانه و با انرژی فراوان حضور مستمری داشته و روی صحنه هنرنمایی کند.

منیژه محامدی، بهروز افخمی، محمد ابراهیمیان، مرجان شیر محمدی از جمله هنرمندانی بودند که در اجرای روز 18 اسفند ماه نمایش "هملت و دن کیشوت" حضور پیدا کرده بودند.

نمایش "هملت و دن کیشوت" نوشته زورایر خالاپیان، کارگردانی تاجبخش فناییان و بازی کاظم بلوچی، سیامک صفری، امیر کربلایی‌زاده، کوروش سلیمانی، شیوا خسرو مهر، به ناز نادری، وحید نفر، بهرام بهبهانی، امیر حسین سرداریان، مجید اکبری، وحید رضاخانلو، حجت حسینی، گلناز مظهری، سمن حاجی محمد، امیرحسین دیانتی، بیتا نجاتی، آیدا کائینی، مهسا لطیفی، بشرا خادملو، غزال راه آورد، فرشاد فعال، احمد بهاروند، بهراد خاکساری، رهام گلرخیان، امیرسجاد سلمانی و مهبد دانی آذر هر روز ساعت 19:30 در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر به صحنه می‌رود.