سرویس تئاتر هنرآنلاین، حمیدرضا نعیمی نویسنده و کارگردان تئاتر طی یادداشتی که در اختیار هنرآنلاین قرار داد، ضمن تقدیر از عوامل تماشاخانه عمارت ارغنون، عنوان کرد:

"چراغِ تئاترِ ارغنون را نمی‌کُشیم تا بدانند که بیداریم

دیر زمانی‌ست که شیفته و مرعوبِ مکان نمی‌شوم. زیرا فهمیده‌ام که خانه، با اهالی‌اش خانه می‌شود. البته اهالی که اهلی باشند؛ و اِلا کم نیستند خانه‌هایی که اهالیِ نااهلی دارند؛ به مثابه‌ دزدانی که با چراغ به دزدی آمده‌اند، آن هم از کی؟ از ما، که آنچه را آن‌ها در تاریکیِ شب می‌جویند، ما در روشناییِ روز پیدا نمی‌کنیم.

تئاترِ ارغنون را دوست می‌دارم و در آن احساسِ امنیت می‌کنم، زیرا اهالی‌اش اهلِ بی‌پیرایه‌ی تئاترند. دغدغه‌ی تئأتر و فرهنگ دارند. پول و درآمد را هم دوست دارند اما آمده‌اند در سود و زیان، شریکِ هنرمندان باشند. به تماشاگران احترام می‌گذارند، به عبارتی تماشاگران برای آن‌ها صفرهای اسکناس نیستند، سرمایه‌های بی‌قیمتِ این سرزمین‌اند که باید در برابرشان تعظیم کرد. به همین دلیل بر صندلیِ سالن‌های تئاترِ ارغنون که می‌نشینی و به پشتی‌هایشان که تکیه می‌دهی احساسِ آرامش می‌کنی. چای یا قهوه‌ای را که در داخلِ کافه یا فضای بازِ آن می‌نوشی به دلت می‌چسبد، شاید به این خاطر که می‌بینی آدم‌های این مکان کاسبانِ  فروتنِ شوکران نیستند. خودشان تئاتری‌اند. زخمی و خون دل خورده هستند. تحصیلاتِ این هنر را دارند. دل شان برای ایران و آینده‌ی فرزندانِ این سرزمین می‌ تپد. 

با دیدنِ نمایش در تئاترِ ارغنون، نشان دهیم که قدرِ زحماتشان را می‌دانیم و نمی‌گذاریم چراغ این خانه خاموش بماند. چراغِ تئاتر ارغنون را نمی‌کُشیم تا بدانند که بیداریم.

حمیدرضا نعیمی

نویسنده و کارگردان تئأتر"