به گزارش هنرآنلاین، اجرای نمایش "مکبث زار" در سالن انستیتو گیتیس (یکی از مهم‌ترین انستیتوهای دنیا و مهم‌ترین دانشگاه تئاتری روسیه) و در جریان پروژه "از سیب سرخ تا آبی دریا" به مدیریت سولماز همت‌زاده در مسکو اجرا خواهد شد.

این نمایش با همکاری مشترک گروه تئاتر "تی‌تووک" و "باران زاگرس" (آ مده‌آ) است.

پشت‌کوهی پیش از این، نمایش "مکبث زار" را در شهرهای تهران، بندرعباس و شهرکرد و در کشورهای آلمان، روسیه، ارمنستان و هند روی صحنه برده بود. این نمایش در سی‌ و پنجمین جشنواره تئاتر فجر نیز در شهرهای یزد و آمل به صحنه رفته که با استقبال بی‌نظیر تماشاگران روبه‌رو شده بود.

در این نمایش محمد سایبانی، داوود اسلامی، بهروز عباسی، حسین اصیلی، بهنام پانیزه، الهام اسکندری، سارا شاهی و بهرنگ عباس‌پور بازی دارند.

دیگر عوامل این اجرا عبارتند از: عسل امین‌نیا (دستیار کارگردان)، ام. جی. جایباش (منشی صحنه)، ابراهیم پشت‌کوهی (طراح صحنه)، فاطیما پشت‌کوهی (طراح لباس)، بهرنگ عباس‌پور، عماد زارعی، مرتضا اولی‌بندری و امین باسره (موسیقی)، سعید عیسایی (عکاس) و احمدرضا حجارزاده (امور رسانه و روابط عمومی).

در خلاصه‌ داستان این نمایش آمده: مکبث در جزیره هرمز برای رسیدن به پادشاهی اهل هوا دانکن بابای بزرگ زار را به قتل می‌‌رساند.