به گزارش هنرآنلاین، نمایش "یاس" جدید ترین اثر گروه تئاتر صلح به کارگردانی حسام کلانتری از پنجم اسفند در شهرستان رباط کریم روی صحنه می‌رود.

حسام کلانتری؛ بازیگر و کارگردان تئاتر و یکی از اعضای گروه تئاتر صلح درباره برنامه‌های جدید این گروه تئاتری، گفت: همانطور که می‌دانیم هنر نمایش یکی از بالقوه‌ترین هنرها در ایجاد و انتقال تفکر و تعمیق در رابطه با مسائل مختلف اجتماعی و فرهنگی در بطن جامعه است. از این رو هر جامعه‌ای برای بازآفرینی و کیفیتِ سبک زندگی نیازمند ابزاری است که موجز و تاثیرگذار باشد و چه ابزاری بهتر از زبان تئاتر؟! از این رو گروه تئاتر صلح برای رسیدن به این مهم با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم و با استفاده از نیروی بومی و فعال تئاتر شهرستان نمایش "یاس" را به روی صحنه می‌برد.

کلانتری درباره گروه اجرایی "یاس" گفت: خوشبختانه نیروی جوان تئاتر شهرستان پتانسیل بالایی برای انجام و به ثمر رساندن این امر را دارد، این خانواده فقط نیازمند اندکی توجه و لطف از جانب مسئولان است تا شکوفا شود، خوشبختانه همکاری صمیمانه و تنگاتنگی در این زمینه میان هنرمندان تئاتر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم شکل گرفته است.

در ادامه این کارگردان تئاتر درباره نمایش "یاس" توضیح داد: نمایش "یاس" یک واقعه‌خوانی با زبانی شاعرانه است و به مسیری می‌پردازد که منجر به شکسته شدن درب خانه فاطمه (س) و خانه‌نشینیِ علی (ع) در آن بستر زمانی شد، در این نمایش ایفاگران هر یک رنگی از اشخاص تاریخ بر بوم صحنه می‌زنند آنان داستانی مرثیه‌وار نقل می‌کنند و خود را به‌جای هرکدام از کسانی می‌گذارند که تاریخ را در آن برهه رقم زدند.

وی در پایان تاکید کرد: "یاس" دوشادوش دو نمایش دیگر که برآیند ترم دوم هنرجویان تئاتر به سرپرستی حسام کلانتری در شهرستان رباط کریم و پرند بود؛ یعنی نمایش‌های "خرس" و "مرگ در می‌زند" شکل گرفته است.

لازم به ذکر است نمایش "یاس" از شنبه پنجم اسفندماه اجراهای خود را آغاز می‌کند. این اثر از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۱:۳۰ و در روزهای پنجشنبه و جمعه ساعت ۱۸ در دارالقرآن شهرستان رباط کریم روی صحنه می‌رود.

متن "یاس" را حسام کلانتری نوشته است و کارگردان آن را هم خود او بر عهده دارد. مجید مظفری، مهدی بدرلو، علی قنبری، حسین قلبی و اکبر به‌پور، گروه بازیگران این اثر را تشکیل می‌دهند.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان به مجری طرح: عباس معبودی، مشاور کارگردان: زهرا شایان‌فر، سرپرست گروه: کامبیز اسدی، موسیقی: علی گرگین، دستیاران کارگردان: مهدی بدرلو، فاطمه حسین‌خانی، مدیر صحنه: محمدجواد مقیمی، منشی صحنه: سمیه انصاری، گرافیک: سارا برادران، محمدمهدی حق‌گو، روابط عمومی: مینا صفار و عکس: عاطفه خانی اشاره کرد.