سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "در مه بخوان" نوشته اکبر رادی به کارگردانی مسعود طیبی از 19 بهمن‌ماه ساعت 20 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است. بازیگران این اثر نمایشی محمدرضا آزادفرد، رضا بهرامی، بهروز پناهنده، کهبد تاراج، سهیل ساعی، الهه شه‌پرست، محمد صادقی، امیر عدل پرور، علیرضا قیدری و بهروز کاظمی هستند.

مسعود طیبی در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب این اثر نمایشی از اکبر رادی گفت: نمایشنامه "در مه بخوان" اثری است که به معضلات پایه‌ای و ریشه‌ای نظام آموزشی فرهنگ کشور ما و علت عدم رشد فرهنگی ما می‌پردازد و آن را بررسی می‌کند. این اثر سراسر رخدادهای دراماتیک جذاب و دیدنی برای مخاطب است.

او درخصوص موضوع و مضمون آن خاطرنشان کرد: نمایش داستان چند معلم را روایت می‌کند که دوره آموزشی خود را ‌می‌گذرانند و به جای تولید اندیشه و فرهنگ، در روستایی، ساکنین آنجا را مورد ستم قرار می‌دهند.

کارگردان نمایش "هملت" درباره سبک و شیوه اجرایی نمایش "در مه بخوان" عنوان کرد: نمایشنامه این اثر رئالیستی است و من نیز سعی کرده‌ام در شیوه اجرایی تا حد امکان به این سبک وفادار باشم.

مسعود طیبی ضمن اشاره به این‌که، این نمایش سال 91 نیز آماده اجرا بود اما متاسفانه به صحنه نرفت، اظهار داشت: تمرینات این نمایش برای اجرا در تماشاخانه سنگلج حدود 2 ماه به طول انجامید و برای شکل‌گیری این اثر رئالیستی تلاش کردم در انتخاب بازیگران، توانمندی و تجربه را شاخصه اصلی انتخاب قرار دهم.

او درخصوص موسیقی و طراحی صحنه نمایش "در مه بخوان" اذعان داشت: موسیقی اثر بیشتر استفاده از آمبیانس‌های فضاساز است که خودم آن‌ها را آماده کرده‌ام و به نظرم تاثیر فراوانی در فضاسازی برای مخاطب دارد. همچنین در طراحی صحنه نمایش تداعی ساختاری نوستالژیک برای مخاطب را مدنظر قرار دادم.

طیبی در پایان گفت: قصد دارم سال آینده نمایش "خون به پا می‌شود" را بر اساس "تیتوس آندرونیکوس" شکسپیر نوشته شهرام احمدزاده، محصول انجمن نمایش استان تهران و آقای امیرحسین شفیعی را به صحنه آورم.

در خلاصه داستان نمایش "در مه بخوان" آمده است: داستان چند معلم که دوران سپاه دانش خود در روستایی دور افتاده می‌گذرانند و اهالی آن روستا را مورد سواستفاده و منفعت‌طلبی خود قرار می‌دهند.

دیگر عوامل این اثر نمایشی عبارتند از: دستیار کارگردان: مرتضی برزگرزادگان، منشی صحنه: آناهیتا آذری، طراح صحنه: علی پویا قاسمی، طراح لباس: الهام شعبانی، طراح گریم: بتسابه نعیمایی و مسعود طیبی، مدیر تولید: رضا بهرامی، مدیر اجرا: پوریا اصلان، مشاور رسانه‌ای: مهرانگیز قهرمانی، روابط عمومی:  آزاده شفیعی و تبلیغات مجازی: سمیه طیبی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را که تا 25 اسفند ماه به روی صحنه است را از سایت تیوال تهیه کنند.