سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "آه بر انکار ماه" به نویسندگی، کارگردانی سیدعلی موسویان و تهیه‌کنندگی مهدی اسماعیلی از 25 بهمن تا 1 اسفند ماه ساعت 19:30 در فرهنگسرای ارسباران روی صحنه است و سروش طاهری، میرنادر مظلومی، علیرضا پاکزاد، حمید فتوحی و محمدمهدی بایرام‌پور، سراج‌الدین سعید، محراب حسینی و نازنین زهرا صفر عرب در این اثر نمایشی مذهبی که به مناسبت ایام سوگواری حضرت فاطمه (س) به روی صحنه رفته، به عنوان بازیگر حضور دارند.

سیدعلی موسویان در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره این اثر نمایشی گفت: نمایش "آه بر انکار ماه" قصه‌ای است که در بستر تاریخی روایت می‌شود و بازگوکننده زندگی حضرت فاطمه (س) از مقطعی پیش از جنگ خیبر تا شهادت ایشان است.

او در ادامه افزود: آثار نمایشی مذهبی شیوه اجرایی کلاسیک دارند و از آنجا که نمایشنامه و اجرای نمایش ساختار کلاسیک دارد به لحاظ موسیقی، طراحی لباس، طراحی صحنه و میزانسن نیز از روش‌های کلاسیک استفاده شده است. در این‌گونه آثار جایی برای نوآوری وجود ندارد چرا که با توجه به حساسیت موضوع برخی افراد دچار سوءتفاهم می‌شوند.

این نویسنده و کارگردان تئاتر درخصوص تامین بودجه اجرای این نمایش عنوان کرد: از هیچ‌ یک از ارگان‌های دولتی، غیر دولتی و نظامی مبلغی بابت اجرای این نمایش دریافت نکرده‌ایم و بودجه این اثر که بسیار هم زیاد است از طریق افراد خیر تامین شده است. هر ساله گروه ارمغان در این ایام به مدت یک هفته تا ده روز نمایشی را به صحنه می‌آورد که امسال نخستین دوره‌ای است که من با این گروه همکاری دارم.

او در پایان اظهار داشت: خوشبختانه از نخستین روز آغاز اجرا تاکنون استقبال بسیار خوبی از نمایش "آه بر انکار ماه" شده است و از این طریق از مخاطبان تئاتر دعوت می‌کنم تا از این اثر حمایت کنند.

در خلاصه داستان نمایش "آه بر انکار ماه" آمده است: روایتی متفاوت از روزگار پایانی زندگی گوهربار خوش‌بوترین یاسِ آفرینش، حضرت زهرا (س) است. این نمایش که به همت گروه فرهنگی هنری ارمغان تهیه شده است، با نگاهی بر سبک زندگی اهل بیت علیهم السلام در تلاش برای ترویج سیره این اختران الهی و معرفی گوشه‌ای از مصائب ریحانة النبی سلام الله علیها به جوانان نسل امروز است.

علاقمندان می‌تونند بلیت این نمایش را از سایت تیوال به صورت رایگان رزرو کنند.