سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "سوی کابوی" به نویسندگی محمد میرعلی‌اکبری و به کارگردانی پریسا محمدی از 15 بهمن‌ماه ساعت 20:30 در مجموعه تئاتر دیوار چهارم (تئاتر پایتخت) روی صحنه است. در این اثر نمایشی اجتماعی که با صدای مریم بوبانی اجرا می‌شود، سامان ارسطو، مسعود شاکرمى، محمد صدیقى‌مهر، محمدصادق ملک، زهرا آقاپور، سیامک ادیب، مهدى على‌نژاد، سعید اکبرى، رازیما میرزایى، پژمان عبدى و على باروتى به عنوان بازیگر حضور دارند.

پریسا محمدی که پیش از این به عنوان بازیگر در عرصه تئاتر فعالیت داشت و نمایش "سوی کابوی" نخستین تجربه او در زمینه کارگردانی است، در گفت‌وگو با هنرآنلاین درباره انتخاب این نمایشنامه برای اجرا گفت: نمایشنامه "سوی کابوی" به یک معضل اجتماعی در ارتباط با سفر تعدادی جوان به کشور تایلند و وقوع همزمان جنگی داخلی در این کشور می‌پردازد. محمد میرعلی اکبری نویسنده این اثر در سفری که خود به این کشور داشته است، متن آن را نوشته و خود نیز از نزدیک شاهد وقایع آن بوده است.

او در ادامه افزود: جدا از رخدادهای داخلی تایلند، جوانانی هستند که به منظور مسافرت به آن کشور سفر کرده‌اند. ما در ایران این مسئله را که بسیاری افراد برای سفرهای کوتاه تفریحی به کشورهای دیگر مسافرت می‌کنند را بسیار می‌بینیم. در این داستان نیز تعدادی جوان برای تفریح به سفری می‌روند که بر حسب اتفاقی در جریان یک انقلاب در آن کشور مجبور می‌شوند که در هتل بمانند و داستان این اثر را روایت کنند.

بازیگر نمایش "پولانسکی" درباره شیوه و سبک اجرایی نمایش "سوی کابوی" عنوان کرد: نمایش بازی‌های رئال دارد اما در طراحی صحنه و دکور فضایی مینی‌مال ساخته‌ایم تا این شیوه طراحی مورد توجه مخاطب عام و خاص قرار گیرد. خوشبختانه با تاسیس تالارهای خصوصی و اتفاقات این روزها، مخاطبان عام نیز به تماشای تئاتر می‌نشینند.

محمدی در ادامه افزود: در طراحی پوستر نمایش زمان رسیدن این جوانان به هتل به تصویر کشیده شده است اما صحنه به صورت نمادین است و تماشاگر پس از دیدن پوستر در نمایش اتفاقات را دنبال خواهد کرد.

این بازیگر و کارگردان تئاتر ضمن اشاره به اینکه تمرینات این نمایش حدود 4 ماه به طول انجامید و تاکنون از اجرای آن بازخوردهای خوبی دریافت کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: آنچه که برای من و هر کارگردان دیگری بسیار اهمیت دارد این است که اثرش دیده شود اما متاسفانه با توجه به روزهای پایانی سال در زمان نامناسبی قرار داریم و مخاطبان کمتر به تماشای نمایش می‌آیند و این موضوع باعث می‌شود تا زحمات گروه به هدر رود.

او که در حال آماده‌سازی تماشاخانه خصوصی با نام "مهر" است، اظهار داشت: در نظر داشتم که این نمایش را در تماشاخانه‌ای که به اتفاق مهدی علی‌نژاد در حال تاسیس آن هستیم روی صحنه آورم اما امور آماده‌سازی آن احتمالا تا پیش از ایام عید به طول خواهد انجامید. این تماشاخانه دارای دو بلک باکس با ظرفیت 70 و 150 نفر است و تمام سعی‌مان بر این بوده که مجموعه خوبی را برای اهالی تئاتر ارائه دهیم تا آن‌ها با فراغ بال بتوانند آثارشان را در آن به صحنه آورند. نمایش "سوی کابوی" را پس از راه‌اندازی این تماشاخانه در آنجا نیز به صحنه خواهم آورد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: چند گردشگر به بانکوک رفته‌اند. طرفداران تاکسین شیناواترا، نخست وزیر مخلوع، به طرفداری وی در خیابان‌ها ریخته‌اند و علیه ارتش کودتاگر تظاهرات می‌کنند. خیابان‌ها بسته می‌شود. پلیس اجازه نمی‌دهد گردشگرها از هتل خارج شوند و...

دیگر عوامل نمایش "سوی کابوی" عبارتند از: تهیه کننده: بهرام شیخ الاسلامى، طراح صحنه: سعید یزدانى، طراح لباس:  زرى کریمى، دستیار کارگردان و برنامه ریز:  پژمان عبدى، مدیر صحنه:  حمید رضا جدیدى، منشى صحنه: آزیتا قنبرى، موسیقى و افکت: حمیدرضا جدیدى، ضبط صدا: استودیو رسپینا، اجرای نور: یونس نوروزی، روابط عمومی و تبلیغات: گروه دیارا، مدیر روابط عمومی: سید محمد صادق سیادت، مشاور رسانه ای: هدیه رحمت نژاد، عکاس: احسان نقابت، امور اجرایی: مجتبی کاظمی، فضای مجازی و امور هماهنگی: رکسانا سکایش و طراح پوستر و ساخت تیزر: احسان نقابت.

علاقمندان می‌توانند بلیت این اثر نمایشی را که تا 29 اسفند ماه به روی صحنه است را از سایت تیوال تهیه کنند.